Tenda modem ip alamama sorunu

Selamlar, yaklaşık bir aydır sürekli internet ışığım bı kaç dakika boyunca kırmızı yanıp düzeliyor. İnternetim sürekli kopup yeniden geliyor. Bu kopmalar bazen o kadar sıklaşıyor ki 10 dkda iki kez ınternet kopması yaşayabiliyorum. Günde yüzlerce kez kopma oluyor yani. TurkNet 'e defalarca destek kaydı açtım fakat her seferinde sorun modem kaynaklı, modem ip alamıyor dedi. Modemi bu arada yeni aldım TurkNet talep edince(modem: tenda v12). Modem sorunlu ise 3 aydır bu modemdeyim gecen aylarda nasıl sorunsuz calısıyordu. Veya destek kaydı açınca uzun uzun derdımı anlattıktan sonra 2-3 günlük sorunsuz çalışabiliyor garip bi şekilde. Bu sorunu yaşayan var mı? İp çakışması deniyor internette, ne yapabilirim?

DSL istatistiklerinizi de ekler misiniz? Modemi fabrika ayarlarına sıfırlayıp, sıfırdan kurulum yapmayı denediniz mi?

Evet. TurkNet sadece modemı resetleyın olmuyorsa modem arızalı diyip işin içinden çıkıyor. Modemi 3 ay önce aldım yine TurkNet modemıme arızalı dedi diye. Dsl istatistiklerini paylaşıyorum.

Zayıflama değeriniz biraz yüksek mümkünse ankastreden deneme şansınız olursa daha iyi test sonucu alırsınız ankastre arası bağlantının durumu ile ilgili.

Son bir haftadır sebebini bilmediğim şekilde sorun düzelmişti fakat bugün tekrar aynı sorunu yaşıyorum. 3 dk da bir internet kesiliyor ve TurkNet sadece modemdendir diyip geçiyor. Benı aramıyorlar bile sürekli aradık yanıt alamadık yalanını atıyorlar telefon elimde bekliyorum fakat asla yetkili birisi ile görüşemiyorum

Merhaba, müşteri numaranızı forum profilinize ekleyebilir misiniz? @fuurkanguler

Ekledim. Az önce destek ekibiniz aradı konuştuk. Modemde arıza diyorlar ve asla yardımcı olamıyorlar. Bir haftadır o zaman nasıl stabil bağlantı aldım diyorum elektronık alet bunlar cevabını veriyorlar. Gerçekten dalga geçer gibi hiç yardımcı olmuyorsunuz. Modem arızalı baska modem taktğımda dsl alamıyorum dediğimde ise arkadaşınıza modemi götürün o belki kabloları takmasını biliyodur cevabını aldım :smiley: gerçekten komik…

Konunun incelenmesi için bilgi iletiyoruz. Kısa süre içerisinde dönüş yapılacaktır. Size destek olacağız.

Başka bir modeme geçtim. Sorun tekrarladı fakat bır gün sonra stabil internet bağlantısına kavuşmuştum. Aradan bir kaç gün geçtikten sonra dün akşam tekrar sürekli kesinti yaşamaya başladım. TurkNet 'e bunu ilettiğimde yine modem kaynaklı sorun diyip ilgilenmediler. Sıfır modem sonrası gidip arkadasımdan çalıştığını bildiğim başka modem aldım. Hala umursamaz bi tavırla modem arızalı diyorlar. Elimde 3 tane çalışan modem var. TurkNet 'i inandırmak için daha kaç tane modemle denemem gerekiyor bilmiyorum. Sorun modem kaynaklı diyip destek kaydını kapatıyorlar. Gerçekten artık internet servis sağlayıcı değiştirmeyi planlıyorum. TurkNet pişman etti beni.

Sorun muhtemelen ipv6 'dan kaynaklanıyor. 3 ay kadar önce TurkNet ipv6 erişimlerini kapattığında benim de internetim tamamen kesildi, modemde ipv6 açık olduğu için sistem hata veriyordu. pppoe ayarlarında ipv6’yı devredışı bıraktım ve sorunsuz kullanmaya devam ettim. PPPoE geniş bant ayarlarına bakar mısınız ipv6 seçeneği var mı ?

O ayarlara nereden ulaşabilirim? Modem arayüzü bu şekilde.

Şu ikisinden birinin içinde olabilir.

UAS değerinizi kontrol edin, üstteki görselde çok yüksek değerler var. Aynı şekilde devam ediyorsa TT saha ekiplerinin Nokia saha dolabından port değişikliği yapılması lazım.

1 Beğeni