Sürekli Değişen Hat değerlerim

Merhaba, bir aydır hat değerlerim sürekli değişiyor, bi bakıyorum 80 Mbps hız alıyorum bi bakıyorum 50 Mbps. Nasıl sürekli değişebiliyor ? Hat değerlerimin sabit kalması için ne yapmam gerekiyor ? Ben 79 Mbps hız alabiliyordum ve hiç sorun yaşamıyordum, hep onu almak istiyorum. Ayrıca modem arayüzünde de aynı değerler yazıyor. Modemdeki verileri sadece bugün için ekleyebiliyorum eskileri kayıt etmemiştim.
02.05.2020 tarihindeki hat değerlerim :

05.05

03.05.2020 Hat değerlerim :

NmsHızProfil : VDSL2_79M_8192
Upload Çıkış Gücü : 9.4
Download Çıkış Gücü : 14.3
Upload Kapasite Hızı : 26182 kbps
Download Kapasite Hızı : 67084 kbps
Upload Mevcut Hızı : 8192 kbps
Download Mevcut Hızı : 67087 kbps
Upload Noise Margin : 20.4 dB
Upload Attenuation : 9.6 dB
Download Noise Margin : 8.3 dB
DownloadAttenuation : 9.9 dB

Bugün 28.05.2020 hat değerlerim :

NmsHızProfil : VDSL2_79M_8192
Upload Çıkış Gücü : 9.4
Download Çıkış Gücü : 14.5
Upload Kapasite Hızı : 23457 kbps
Download Kapasite Hızı : 61280 kbps
Upload Mevcut Hızı : 8192 kbps
Download Mevcut Hızı : 61517 kbps
Upload Noise Margin : 18.6 dB
Upload Attenuation : 9.5 dB
Download Noise Margin : 8.3 dB
DownloadAttenuation : 9.9 dB
--------------------------------------------------------
** VDSL Port Details Upstream Downstream**
** Line Rate: 8.224 Mbps 61.614 Mbps**
** Actual Net Data Rate: 8.192 Mbps 61.517 Mbps**
** Trellis Coding: ON ON**
** SNR Margin: 18.6 dB 8.3 dB**
** Actual Delay: 0 ms 0 ms**
** Transmit Power: 9.4 dBm 14.5 dBm**
** Receive Power: 0.8 dBm 6.9 dBm**
** Actual INP: 0.0 symbols 0.0 symbols**
** Total Attenuation: 8.6 dB 7.4 dB**
Attainable Net Data Rate: 23.457 Mbps 61.516 Mbps
============================================================================
** VDSL Band Status U0 U1 U2 U3 D1 D2 D3**
** Line Attenuation(dB): 3.1 8.6 11.6 N/A 5.6 12.2 19.2 **
**Signal Attenuation(dB): 3.1 7.9 11.0 N/A 5.6 12.2 19.2 **
** SNR Margin(dB): 20.8 18.6 18.6 N/A 8.3 8.3 8.4 **
** Transmit Power(dBm):- 3.7 6.1 6.3 N/A 12.2 7.9 7.3 **
============================================================================

Zayıflamanız hep aynı kalmış sorun sizlik gibi durmuyor destek kaydına ne cevap geldi ?

02.05.2020’de 100 Mbps alabiliyorum ve onu almak istiyorum diye destek kaydı açmıştım, alamayacağımı söylediler (02.05.2020’de hat değerlerime göre teorik olarak alabiliyordum ancak zayıflamadan dolayı sorun yaşayabilirmişim.). Sonradan 60 Mbps’ye düştüğünü yeni farkettim yoğundum o zamandan beri bakmamıştım. Bugün destek kaydı açtım daha cevap gelmedi.

Snr değeriniz sınırda bu sebeple kopma sorunu yaşayabilirsiniz 02.05.2020 tarihinde kopma yaşıyormuydunuz ?

Hayır, hiç kopma sorunu yaşamadım. Wifi ile 75 Mbps hız alıyordum ve çok stabildi.

Destek kaydınıza bunu ekleyin Telekom’a iletilir duruma göre cevap gelir. Bende bu sorunu yaşamıştım dolaptan binama gelen kabloyu değiştirmişlerdi sorunum çözülmüştü.

Teşekkür ederim, arıza kaydına ekledim.

1 Beğeni

Aynı sorunu ben de yaşıyorum. Sorununuzu düzeltirlerse lütfen alıntılayın.

30.05.2020 itibariyle son durum. İki kere daha hat değerlerim değişmiş. TurkNet destek olayla ilgili arıza iş emri başlattı.

1 Beğeni

Sorun ne yazık ki çözülmedi. Teknik destek benim sorunumun ne olduğunu anlamadı diye düşünüyorum.

Tekrardan kayıt açtım yine aynı cevap benim sorunum anlaşılmadı galiba tekrardan teknik destek açtığım sırada bile hat değerleri değişmiş.Benim hat değerlerimin değişmesinin yoğunlukla ne ilgisi olabilir ki, hattım 79 Mbps’ye teknik olarak sabitlenir, yoğunluk varsa ben modemden 60 alırım 50 alırım bu değişir. Ne yapabilirim hep aynı cevap geliyor arıza kaydına ?


maalesef bu sorun bende de var. kapasite hızım 127 mbps iken şimdi 66mbps’e düştü. ilk destek kaydı açtığımda 66mbps hızın kabul edilebilir bir hız olduğunu ve bakır kabloların %20 oranında hızı düşürebileceğini söylediler. ben bu düşen hızın %20 olmadığını söyledim. türk telekom’a ilettiler ve her zamanki gibi sorunu iç tesisatta buldular. ben de ne yapacağımı şaşırdım.

Paketinizi 100 mbps ye çıkarın hız problemi olarak bir daha kayıt açın kapasite sorunu olarak değerlendirilirse çözülecektir. Bizim ki 3.kayıtda çözülmüştü. Önceki kayıtlarda Telekom müşteri kaynaklı demişti.

Sonuç olarak arıza kaydım yeniden kapatıldı ve hızım 62 Mbpsye düştü aslında destek kaydınız ikinci kez açarken 65 Mbpsydi. Ben bu sorunun üzerine gidip arıza kaydı açtıkça daha da düşecek galiba. Ben artık cidden yoruldum.