Sunucuya Dışarıdan Bağlanma Sorunu

Merhaba,

Evde kurduğum sunucuya dışarıdan bağlanmak istiyorum ve uzun uğraşlarımın ardından TurkNet destek ekibi bununla ilgili bir işlem yapamadıklarını söylediler (sanki ben derdimi anlatamamış da olabilirim, çünkü müşteri hizmetleri yaşadığım sorunu tam anlamamış gibiydi).

Yaptıklarım:

  • Sunucu üzerinde bütün firewall kurallarına HTTP, HTTPS ve SSH portlarını ekledim.
  • Modem üzerinden sunucuya DHCP bağlama kuralı koydum ve her defasında aynı local IP adresini alabildim.
  • TurkNet’ten statik IP satın aldım ve dışarıdaki IP kontrol sitelerindeki IP ile modem üzerindeki IP’nin eşleştiğini görebildim (ilkinde olmadı, iptal edip tekrar açtırdım hizmeti). Statik IP satın aldıktan sonra dışarıdan IP’ye ping atabildim.
  • Modem üzerinde port yönlendirme ayarlarından HTTP, HTTPS ve SSH portlarını sunucuya atanmış local IP’ye yönlendirme kuralları ekledim.

Bütün bunları yapmama rağmen sunucuya erişemedim. Dışarıdan port taraması yaptığımda herhangi bir portun açık olmadığını gördüm.

Garip/Anlamadığım Durum:

Modem üzerinde uzaktan erişimi 8888 portunda açtığım zaman modeme dışarıdan erişebildim ve port taramasında 8888 portunu açık olarak görebildim. Ancak, modemin local erişim portlarını (80 ve 443) değiştirdiğimde bilgisayarda internet kesintisi yaşıyorum. Bu durum üzerine port yönlendirme işleminde açtığım portları değiştirmeyi de denedim ama farklı bir sonuca ulaşamadım.

Sorular:

  • Bunun dışında yapabileceğim bir şey var mı?
  • Evdeki sunucuma dışarıdan erişebilmem mümkün değil mi?

Kullandığım Altyapı:

  • Türk Telekom Fiber altyapısı ile TurkNet 100Mbps paketi kullanıyorum, evin içine kadar fiber kablo geliyor.
  • Modem: ZTE ZXHN H3600 WIFI 6 HGW
  • Fiber dönüştürücü: Nokia G-010G-R

Müşteri Hizmetlerinden Gelen En Son Mesaj:

Sistemde kayıtlı olan numaradan sizi aradım ve görüştük. TurkNet olarak herhangi bir kısıtlama veya engel durumu getirmediğimizi ve yaşamış olduğunuz sorunla ilgili müdahale imkanımızın bulunmadığını belirttim. Başka bir talebinizin olması durumunda burada olacağız. Anlayışınız için çok teşekkür ederim. Müşterilerimizi seviyor, görüşlerine değer veriyoruz. Verdiğimiz hizmeti değerli görüşleriniz ile geliştiriyoruz. Destek kayıtlarınız sonlandırıldıktan sonra, çözüm sürecini değerlendirebilmeniz için “Süreci Değerlendir” butonu üzerinden size iletilen anketi puanlamanızı, değerli görüş ve yorumlarınızı bizimle paylaşmanızı rica ederim.

@TurkNet @alperenatici @sevinc.avit snizamaddinow@gmail.comModeratriX @burki

Herhangi bir çözüm yolu yok mu? Bu sorun sadece benim oturduğum bölgede, Türk Telekom altyapısını kullanıldığı için mi çözülemiyor? Yoksa genel olarak kurumsal hesap dışında port yönlendirme hizmeti sağlanmıyor mu?

@TurkNet @alperenatici @Eren @candrsn @Emrah.kulu @aysegul @burki @Ezgi @CKLasT @ModeratriX

Merhaba,
Sunucunun yerel IP adresini modeminiz üzerinden DMZ olarak yapılandırıp deneyebilir misiniz?

Merhaba,

Konu içeriğine eklemeyi unutmuşum ama DMZ açıktı. Yine de önce kapayıp sonra tekrar açıp test ettim ama yine erişemiyorum. Port scan testlerinde de sadece modemin uzaktan erişimi için açtığım port açık olarak görünüyor.

sorunun kullandığın router’dan kaynaklı, 80 ve 443 muhtemelen router tarafından kullanılıyor ve sadece lan’a erişim veriyor.
web arayüzünün portlarını değiştirmeye müsade eden bir router kullan. o portları istediğin cihaza yönlendirebilirsin daha sonra.

Merhaba, hatırlattığınız için teşekkür ederim. Modemi değiştirmek aklıma gelmemişti. Artık olmayacak diye bu ay statik ip hizmetimi iptal ettirmiştim, yeniden açtırmak için bir sonraki ayı beklemem gerekli. bu sırada da modemi değiştirdim, zyxel vmg3625-t50b modemini kurdum ve o localdeki portları değiştirebildim. Bir kaç güne statik ip yi de değiştirdikten sonra tekrar deneyeceğim.