Sorunun kaynağını öğrenmek istiyorum

Merhabalar biz 1 ay önce Turk Telekom’dan, TurkNet Özgür iletişim 75 paketine geçiş yaptık. 1 aydır bir problem yaşamamıştık fakat bu gece anlamadığım bir şekilde internet üst üste kopmaya başladı ve indirme hızım 74 mbps den 50 lere düştü. Modemi fabrika ayarlarına döndürünce düzeldi fakat sorunun kaynağını merak ediyorum açıkcası, ilk defa böyle ciddi bir sorun yaşadık bilgi verirseniz çok sevinirim. :pray:t2:

Resetlemenin hız ile alakası yoktur. Hız ile alakalı olan şeyler sadece dsl kablosudur. Onlarda 1 sıkıntı varsa bu dedikleriniz kesinlikle olur başka açıklaması olmaz. Telefon ile kullanıyorsanız spliter bozulmuş olabilir. Onun haricinde yıllarca internet kullanıyorsanız bu dsl kablosunun bozulmuş olması mümkün. Basit tetkikler uygulayın ondan sonra forumda size bilgili arkadaşlar yöneticiler yanıt verecektir. Bununla ilgili destek kaydı açmadıysanız buraya tıklayarak açmaya başlayın.

1 Beğeni

Selamlar @fatiherbas, bölgenizde yaşanan bir çalışma, kesinti veya yoğun kullanım dahil birçok faktör nedeniyle bu sorunu yaşamış olabilirsiniz. Bakır kablolar zamanla oksitlenip yıpranır. Bu da bağlantı sorunları yaşamanıza neden olur. Problem kronikleşirse modeminizi ve iç tesisatınızı kontrol ettirmeniz gerekebilir. İç tesisat dışındaki alanlar için ise arıza kaydı oluşturup kontrolünü sağlatabiliriz :handshake:

1 Beğeni

İnterneti telefonla kullanıyorum fakat splitter ve dsl kablosu yeni, bozuk olduğunu pek zannetmiyorum o yüzden. Eğer sorunum kronikleşirde destek kaydı oluşturacağım bilgi verdiğiniz için çok teşekkürler :pray:t2:

Anladım şuanlık bir problem gözükmüyor ama ben yinede dediğiniz gibi bi arıza kaydı oluşturup iç tesisat dışındaki alanları bir kontrol ettireyim. Sonucunu buraya atarım, teşekkür ederim bilgi için :pray:t2:

Karşıma böyle bir yazı geldi
Screenshot_20221206-110504_TurkNet

Dilerseniz modeminizi resetleyip tekrar kurulum yapabilir, arıza tekrarlar ise turuncu butondan kayıt oluşturabilirsiniz :raised_back_of_hand:

Şuanlık bir problem yok gibi zaten, herşey yerli yerinde. Modemi fabrika ayarlarına döndürdüğümde düzelmişti sadece sorunun kaynağını merak ediyordum. Eğer sorun tekrarlarsa dediğiniz gibi yapacağım, çok teşekkür ederim yardımınız için :pray:t2:

TP link marka modeminiz varsa, yazılım güncellemesi sonrasında böyle sorunlar olabiliyor.