Son derece kötü bir kurulum süreci

22 Ağustos 2023 tarihinde TurkNet fiber 100 paketi için başvuru yaptım. Müşteri temsilcisi ile birlikte gerekli belgeleri de doldurarak ilk iki kısmı tamamladım. Bana 2-6 iş gününde TurkTelekom ekiplerinin geleceği söylendi ve TurkTelekom kelimesini duyar duymaz bu forumun büyük bir kesiminin de anlayacağı şekilde içimden bir ürperti geldi…

29 Ağustos’a kadar henüz kimse gelmediği için TurkNet destek ekibine yazdım ve son durumun ne olduğunu sordum. Klasik cevaplardan (öngörülen süreç 2-6 iş günüdür falan) geldi. 31 Ağustos’da tekrar sorduğumda da TT tarafına aciliyetimin iletildiği söylendi. Ben de sorunun TurkTelekom tarafında olup olmadığı teyit etmek için sorduğumda evet cevabı aldım ve gerekli baskıların da yapıldığı bilgisini aldım.
Açıkçası TT’nin durumunu bilsem de bu kadar olduğunu bilmiyordum. Çünkü bulunduğum yer tenha bir yer de değil ve bulunduğum binada 10+ internet bağlantısı olduğunu biliyorum. Hatta TT’den altyapı sorguladığımda 1000mbps geliyordu (TurkNet’den ilk sorgulattığımda 100 yazıyordu). Yani çok fazla uğraş gerektiren bir yer olduğunu da düşünmüyorum. Bilgisayar mühendisiyim yüksek ihtimalle ben bile kurarım.

Daha sonra TurkNet yetkilisine TurkTelekom ile irtibata geçebileceğim bir şey olup olmadığını sordum ve olmadığı yanıtını aldım. Bir sonraki seferde de şu yanıtı aldım: “Turk Telekom ekiplerinden son gelen bilgi Bölgenin içinde bulunduğu elzem durum nedeni ile 08.09.2023 tarihine kadar iş emrinin tamamlanması öngörülmektedir. Şeklinde olmuştur.”

Bunu sorduğumda tarihler 7 Eylül’ü gösteriyordu :smiley: Zerre bir umut beslemeden bir gün daha bekledim ve şaşırmadığım şekilde gelmediler. Ben sürecin çok uzadığını belirtip mecburen iptal edebileceğimi söylediğimde tekrar aynı şekilde “aciliyetiniz iletildi” mesajını aldım.

Sonradan bunun yasal bir sınırı olmasını fark edip bunun ne kadar olduğunu sorduğumda normalde 2-6 iş günü olduğunu ve TT’den yeni mesaj geldiğini söyledi: "Bölgenin içinde bulunduğu elzem durum nedeni ile 20.09.2023 tarihine kadar iş emrinin tamamlanması öngörülmektedir.‘’

Şaka gibi bir mesaj daha ve iptal etmek istediğimi söyledim. İptal kelimesini duyunca mesaj yerine direkt arama ile benimle iletişime geçildi. İptal için destek vereceklerini ancak önce TT ile bir defa daha iletişime geçilmesini istediler. Ben de bunun neden bu kadar uzadığını, bulunduğum yerin iyi bir yer olduğunu söyledim. Benden bulunduğum binada başka bir turktelekom kullanıcısının müşteri numarasını istedi sayın yetkili. ben de verdim ve baskı yapacaklarını söylediler.

11 Eylül tarihinde durumu sorduğumda TurkNet yetkilisi tekrar beni aradı ve TurkTelekom’un onlara “müşteriye ulaşılamadı” şeklinde bir ret yanıtı aldığını söylediler. Ben de öyle bir şey olmadığını, gün boyu evde olduğumu ve telefonumun da açık olduğunu söyledim. Yetkili bunu bildireceğini söyledi.

Yaklaşık 1 saat önce aynı şeyi sorduğumda tekrar bana ulaşılmadığını ve ret cevabı alındığını söylediler.

Şu an ne yapmam gerektiğini bilmiyorum. İnternet benim için çok acil bir ihtiyaç ve telefon faturalarına bu süreç boyunca para döküyorum. Ben TurkTelekom’un bilerek öyle davrandığını düşünsem de TurkNet’in yeterince baskı yaptığını açıkçası düşünmüyorum. Bu duruma yakalanan arkadaşlardan vb. tavsiye alırsam çok iyi olur.

Birkaç arkadaş çıkıp alt tarafı 23-24 gün beklemişsin diyebilirler ancak bu, durumun iyi olduğu anlamına gelmez. Bunun kesinlikle normalleştirilmemesi gerek.

1 Beğeni

Yaşadıklarını anlıyorum çok yazık gerçekten 1 yıl önce gigafiber kutusu kondu TurkNet abonesi olmama rağmen o zamanlar aktif edilemedi internet işlerinde dünyada sonuncu falanız galiba

1 Beğeni

BTK’dan şikâyet etsem TurkTelekom’u herhangi bir şey değişir mi acaba? Pek sanmıyorum ama denemesi bedava.

Bilgi Teknolojileri Kurumu tarafına şikayet ettiğinizde herhangi bir sonuç verilmiyor diye biliyorum sanırım Tüketici Hakem Heyetine müracaat etmek gerekiyor.

1 Beğeni

Merhabalar, yazdıklarınızı okudum. Karşılaştığınız olumsuz deneyim nedeniyle üzgün olduğumuzu bilmenizi isteriz :pray:t2: Ne yazık ki elimizde olmayan sebeplerden dolayı bazen istenmeyen durumlar ile karşılaşabiliyoruz. 13.09.2023 tarihinde uzmanımız ile yaptığınız görüşmenin ardından yerleşik operatöre tekrardan başvuru iletildiğini görüntüledim. İlgili aktivasyon birimimiz ile iletişime geçerek sürecin uzaması üzerine gerekli önceliğin sağlanması için bilgi verdim. @alperenatici arkadaşım ile süreci yakından takip ederek gelişme oldukça bilgi vereceğiz.

1 Beğeni

Bu sorun sadece TurkNet kaynaklı değil. Arkadaşım farkı bir operatör bağlatmak istedi Türk telekom 2 kez red verdi. Port olmasına rağmen kurulma bile gelinmedi.

1 Beğeni

Şimdi cevap geldi, beklediğim gibi TurkNet’e pasladılar.

1 Beğeni

Selamlar @gloire, konuyla alakalı gereken adımları attık. Yerel sağlayıcı tarafından bilgi & işlem bekliyoruz :raised_back_of_hand:

Teşekkür ederim. Ek bilgi vereyim aynı ilçede çok daha kötü bir yere taşınan arkadaşım 14 Eylül’de TurkNet’e başvurdu. 15’inde yani bir gün sonra TT ekipleri randevu istediler.

Güncelleme: Burada bahsettiğim arkadaşıma kurulum yapıldı. Benim durumumun neden böyle olduğu sorulunca da “böyle bir şeyin yaşanması imkansız, onunki boşluğa düşmüştür, sistemde görünmüyordur, yoksa bizi her gün darlıyorlar” yanıtını aldı. Bölgemdeki TurkTelekom’u ziyaret etmem gerekiyormuş.

Not: Aktivasyon destek kaydım da kapanmış, yüksek ihtimal 1 ayı geçtiği için kendi kendine expiry oldu :smiley:

Tekrar selam @gloire, ekiplere ilettiğim hassasiyet ve öncelik talebimi yineledim. Takip ediyorum.

Turktelekom binasına geldim. Bana bir şey yapamayacaklarını ilettiler. Ben de onlara TurkNet müşteri hizmetlerinin verdiği 17 ile başlayan numara verdim. Bana 18 ile başlayan bir numara almamı istediler. TurkNet numaralarını arıyorum direkt çalmadan kapanıyor. Acil bir şekilde TurkNet destek ile konuşmak istiyorum. Lütfen beni arayın şu an bekliyorum.

Tekrar selamlar, bildiriminizi ekiplere ilettim.

Selamlar, gerek kalmadı 20dk sonra falan bir şekilde arayabildim. Maalesef işim çözülmedi. TurkTelekom’daki görevli ısrarla ülkedeki tüm sağlayıcıların 18 ile başlayan numara kullandıklarını söyledi. TurkNet’te öyle olmadığını söylediğimde ban abu bilgiyi verenin ***** olduğunu söyledi resmen :smiley: bence kendisi öyle biri gibiydi.