22 Ağustos 2023 tarihinde TurkNet fiber 100 paketi için başvuru yaptım. Müşteri temsilcisi ile birlikte gerekli belgeleri de doldurarak ilk iki kısmı tamamladım. Bana 2-6 iş gününde TurkTelekom ekiplerinin geleceği söylendi ve TurkTelekom kelimesini duyar duymaz bu forumun büyük bir kesiminin de anlayacağı şekilde içimden bir ürperti geldi…
29 Ağustos’a kadar henüz kimse gelmediği için TurkNet destek ekibine yazdım ve son durumun ne olduğunu sordum. Klasik cevaplardan (öngörülen süreç 2-6 iş günüdür falan) geldi. 31 Ağustos’da tekrar sorduğumda da TT tarafına aciliyetimin iletildiği söylendi. Ben de sorunun TurkTelekom tarafında olup olmadığı teyit etmek için sorduğumda evet cevabı aldım ve gerekli baskıların da yapıldığı bilgisini aldım.
Açıkçası TT’nin durumunu bilsem de bu kadar olduğunu bilmiyordum. Çünkü bulunduğum yer tenha bir yer de değil ve bulunduğum binada 10+ internet bağlantısı olduğunu biliyorum. Hatta TT’den altyapı sorguladığımda 1000mbps geliyordu (TurkNet’den ilk sorgulattığımda 100 yazıyordu). Yani çok fazla uğraş gerektiren bir yer olduğunu da düşünmüyorum. Bilgisayar mühendisiyim yüksek ihtimalle ben bile kurarım.
Daha sonra TurkNet yetkilisine TurkTelekom ile irtibata geçebileceğim bir şey olup olmadığını sordum ve olmadığı yanıtını aldım. Bir sonraki seferde de şu yanıtı aldım: “Turk Telekom ekiplerinden son gelen bilgi Bölgenin içinde bulunduğu elzem durum nedeni ile 08.09.2023 tarihine kadar iş emrinin tamamlanması öngörülmektedir. Şeklinde olmuştur.”
Bunu sorduğumda tarihler 7 Eylül’ü gösteriyordu Zerre bir umut beslemeden bir gün daha bekledim ve şaşırmadığım şekilde gelmediler. Ben sürecin çok uzadığını belirtip mecburen iptal edebileceğimi söylediğimde tekrar aynı şekilde “aciliyetiniz iletildi” mesajını aldım.
Sonradan bunun yasal bir sınırı olmasını fark edip bunun ne kadar olduğunu sorduğumda normalde 2-6 iş günü olduğunu ve TT’den yeni mesaj geldiğini söyledi: "Bölgenin içinde bulunduğu elzem durum nedeni ile 20.09.2023 tarihine kadar iş emrinin tamamlanması öngörülmektedir.‘’
Şaka gibi bir mesaj daha ve iptal etmek istediğimi söyledim. İptal kelimesini duyunca mesaj yerine direkt arama ile benimle iletişime geçildi. İptal için destek vereceklerini ancak önce TT ile bir defa daha iletişime geçilmesini istediler. Ben de bunun neden bu kadar uzadığını, bulunduğum yerin iyi bir yer olduğunu söyledim. Benden bulunduğum binada başka bir turktelekom kullanıcısının müşteri numarasını istedi sayın yetkili. ben de verdim ve baskı yapacaklarını söylediler.
11 Eylül tarihinde durumu sorduğumda TurkNet yetkilisi tekrar beni aradı ve TurkTelekom’un onlara “müşteriye ulaşılamadı” şeklinde bir ret yanıtı aldığını söylediler. Ben de öyle bir şey olmadığını, gün boyu evde olduğumu ve telefonumun da açık olduğunu söyledim. Yetkili bunu bildireceğini söyledi.
Yaklaşık 1 saat önce aynı şeyi sorduğumda tekrar bana ulaşılmadığını ve ret cevabı alındığını söylediler.
Şu an ne yapmam gerektiğini bilmiyorum. İnternet benim için çok acil bir ihtiyaç ve telefon faturalarına bu süreç boyunca para döküyorum. Ben TurkTelekom’un bilerek öyle davrandığını düşünsem de TurkNet’in yeterince baskı yaptığını açıkçası düşünmüyorum. Bu duruma yakalanan arkadaşlardan vb. tavsiye alırsam çok iyi olur.
Birkaç arkadaş çıkıp alt tarafı 23-24 gün beklemişsin diyebilirler ancak bu, durumun iyi olduğu anlamına gelmez. Bunun kesinlikle normalleştirilmemesi gerek.