Snr sorunu

Herkese merhaba
100 mbit tarifem var 88 mbit tanımlı dslam kilidi yüzünden. Sorun şu ki snr değeri normalde 18-19 arası iken birden düşmeye başlıyor 15 sonra 10 ve -3 kadar düşüp bağlantımın kopmasına neden oluyor. Modem tekrar bağlantı kurduğunda snr değeri 10 ile -3 aralığında kaldığı için tekrar tekrar bağlantı kopuyor. Çözüm olarak splitter kutusuna gelen ana hattın fişini çekip 3-4 saniye bekledikten sonra tekrar takıyorum snr değeri olması gerektiği değere geliyor. Modem kapatıp açmayı da denedim aynı çözümü sunmuyor snr değeri herseferinde 10 ile -3 arasında ve bağlantı tekrar tekrar kopuyor.
Splitter kutusunu değiştirdim iç tesisatı değiştirdim şuan arkadaşımın modemini aldım yine snr düşüyor. Bu sorunu nasıl çözebilirim

Benim modem asus dsl n17u

Arkadaşımdan aldığım modem ile hat değerleri

Bağlantı kopmasından sonra tekrar bağlanınca hat değerleri

@mehmetcan

Mert Bey, Merhaba konu ile ilgili size yardımcı olmaya çalışacağım. Ilk olarak şunları sormak istiyorum. Hattinizi prizden mi, yoksa dışarıdan cat6 kablo üzerinden mi alıyorsunuz ? Eğer dışarıdan cat6 kablo ile alıyorsanız kablo direkt olarak ankastreden dairenizdeki modeme kadar eksiz bir şekilde mi geliyor ? Cat6 kablo üzerinde ek yada splitter var mı ?

Kablo türü cat6 değil üzerinde altın kablo yazıyor kalın ve siyah sanırım çelik halat destekli içerisinden 4 tane kablo geçiyor 2 sini kullanıyorum.Kablo dışarıdaki telekomun direğinden direk evin içine giriyor ek olmadan sadece splitter bağlayabilmek için rj11 çakılı 15 cm uzunluğunda bir kablo ekledim. Defalarca ucunu kesip yeniledim sonuç değişmedi. Modeme giden kabloda da ek yok.

@mehmetcan78

Telekom direğinde dış etkenlere karşı koruma yoksa anlık olarak esen rüzgar bile hattinizin değerlerini etkileyebilir Mert Bey.

Sizden ricam, Asus modemi fabrika ayarlarına döndürüp yeniden kurulum yaptıktan sonra SNR değerinizi 15 db ye sabitler misiniz

Hocam direkte ankastre kutusu var türk telekom kullanırken bu zamana kadar rüzgar, kar , fırtına gibi olumsuz hava koşullarında hiç bir şekilde kopma olmadı. Daha önce snr sabitledim fakat çözüm olmadı. Bu kopma sorunu yanlış hatırlamıyorsam eylül ayında başladı.Türk telekomun upload hızları tekrar 2 katına çıkarttığında kayıt açmıştım upload hızımı yükseltin diye zar zor yükselttiler birde devre değişikliği yapılmıştı kopmalar bu olaydan sonra başladı. Arıza kaydı açtım defalarca telekom ekiplerinden kimse gelip bakmadı bile :smiley: bu zamana kadar 3 kere devre değişikliği oldu en ufak bir ilerleme yok.

@mehmetcan78

Hiz/Performans sorunu üzerinden destek kaydı açıp. TT ekipleri yerinde denetime gelmiyor. Diye belirtir misiniz lütfen. Gelişmeleri bildirirsiniz bu konu altından

2 saat 31 dakikadır bağlıyım kopma yada snr düşmesi şuan yok gece geç saatlerde eminim kopacaktır. Sorunlar sadece bununla sınırlı değil. DSLAM kilidinin kaldırması için talep açtım aynı zamanda hız sorunu mevcut hız testinde 2 mbit çıkıyor.Turk telekomdayken ve turknette Twitch yayınlarını 160p zar zor izleyebiliyorum.Facebook ve youtube sorun yok. Bu hız sorunları gece saat 2 den sonra düzeliyor. Sorun fazla olunca bunları bir sıraya koymak lazım :smiley:

DSLAM kilidinin kaynağı TurkNet değil bunu belirteyim. Gece kesilme olursa buraya kesilip geldikten sonra tekrar hat değerlerinizi atar mısınız? Ama sizden ricam manuel olarak SNR yi 15 db ye sabitleyin

Merhaba, son zamanlarda bende aynı sorunu yaşıyorum. 88 Mbit DSLAM kilidine takılanlar arasındayım bende ve modemim Keenetic Extra DSL. Ankastre den daireye kadar cat6 kablo var fakat cat6 kablonun modeme geldiği yerde bir adet ek gibi bir şey var anlayamadım bunu eklere ekliyorum. Daha sonra o giden kabloyla da splitter dan bağlantı kuruluyor. Ancak şunu söylemeyelim ki pandemi öncesinde de bu şekilde kullanıyordum böyle bir sorun olmuyordu. Bir de siz inceleyebilirseniz sevinirim… @mehmetcan78


Merhaba, Yeni bir konu açıp bu resimleri ve hat değerlerinizi paylaşırsanız size yardımcı olmak isterim…

evet yeniden başladı kopmalar ve kopmaya devam ediyor