Snr margin değerim bir anda düştü

16 mbps adsl hizmet almaktaydım. Yaklaşık 1 ay önce kopma sorunları yaşadığım için hızımı 8 mpbs’e düşürttüm ve snr margin değerim yükseldi (23 dB).Dün sabah internetim gitti geldi ve sürekli kopmalar yaşamaya başladım. Modem arayüzünü kontrol ettiğimde snr margin değerim 10lara düşmüş. Modemimim 3 gün önce max 18 mbps gösteriyorken şu an max 8 mbps gösteriyor. Sanırım Santral tarafından bant genişliğim mevcut hızıma göre uyarlanmış bu sebepten ötürü alınabilecek maksimum hızım ve SNR değerim düştü. Bant genişliğimin 16 mbpsde tutulup hızımın 8 mbps olmasını ve sorunumun bu şekilde çözüme kavuşmasını istiyorum. Teşekkürler
Destek kaydı no: 55701609

umarım en kısa sürede vdsl geçebilirsin :frowning_face:

2 ay önce VDSL erişim kabini kuruldu fakat henüz aktif değil…

Selamlar @bur4k, kaydınıza istinaden arandığınızı fakat ulaşılamadığını görüyorum. Ek olarak kaydınızı çözüldü olarak kapattığınızı görüntüledim. Sorun devam ediyor mu? :raising_hand_man:

evet hala devam ediyor destek ekibi sorunu tam olarak anlayamamış sanırım. Sorun tam olarak şu: Modemime gelen Max Rate 2-3 öncesine kadar 16 mbps iken şu anda 8 mbps. Normalde Max Rate’im 16ydı ama hızımı 8 olarak kullanıyordum ki snr margin değerim yüksek olsun. 2 gün önce Max Rate 8 mbps’e düştüğü için şu an da snr margin değerim de düşmüş durumda.

1
anlatmaya çalıştığım şey bu;
Normalde ilk daire içine aldığım kısım yani data rate’im 16 mbps ve max rate’im de 16 mbps’di. Snr margin düşmüş yüksek olduğu için rate’imi 8’e indirttim Max rate’im 16 mbps olarak kalmıştı. Snr margin değerim 20 seviylerine yükseldi ve sıkıntım düzelmişti. 2 gün önce yine kopmalar yaşamaya başladım ve max rate’im 8 mbps’e düşmüş. Sanırım sistem bant genişliğimi hızıma göre ayarlamış. Bu yüzden Snr margin değerim de düştü ve kopmalar yaşamaya devam ediyorum…

1 Beğeni

2
en alttaki değerlerim 2 gün önceki değerler.

Merhabalar, hat değerlerinizi incelediğim zaman hat zayıflamanızın yüksek olduğunu gözlemlemekteyim ve bu durumda kopmalara sebebiyet verebilir ki kopma sorunu yaşıyorsunuz anladığım kadarıyla.

Hat zayıflaması şunlardan kaynaklı olabilir:

  1. İç tesisatın etki olması.
  2. Kabloların birbirine düğüm olması, kabloların ezilmesi, kabloların yıpranması ve kablolarda ek olması.
  3. Kabloların oksitlenmesi veya paslanması. (Genelde ankastredeki kablolarda gözlemleniyor fakat ek olan kablolarda da olabiliyor.)
  4. Alt yapınızın eski veya kötü olması.

Eğer bu nedenlerden 1 tane veya birkaçı varsa bir elektrikçi çağırmanızı veya destek kaydı oluşturarak yerinden destek ekibi talebinde bulunabilirsiniz. Umuyorum ki sorununuz en kısa sürede düzelir.

Kopma sorunum 3 gün önce yoktu, attığım sslere bakarsanız snr margin değerim Modemime gelen Max Rate’nin düşmesiyle birlikte 20’den 10’lara düşmüş. Sorun bant genişliğimin 16dan 8’e düşürülmesi.

ADSL hatlarda upload kapasitesi mesafeye göre azalmaz bu yüzden hattaki sorununuzu çözmek için arıza kaydı bırakın.