Merhaba yaklaşık 6 gündür sık sık kopmalar yaşamaktayım. Bununla alakalı tabii ki ilk yapacağım iş destek kaydı açmak oldu. Destek ekibi ile;
Altyapımdaki hızı düşürme durumunda kaldık tam desteklememesinden dolayı.
Modemi yeniden başlattık.
Türk Telekom saha ekibine port’u incelettirdik.
Modem resetleyip kurulum yaptık.
TurkNet network ekibi iç tesisatımı inceledi.
Ve son olarak bu kontrollerden sonra kopukluk yaşamaya devam ettim. Artık sorunumun modemde olduğunu düşünüp modem değişikliği yaptım;
Kullandığım ana modem: ZYXEL VMG3625-T50B
İkinci yedek modem: ZYXEL VMG3312-B10B
İkisinde de aynı tür hataları alıyorum. İlk olarak 50 MPBS olan hattımın hızı yavaşlıyor (35 MBPS, 25 MBPS, 15 MBPS şeklinde kademeli düşüyor) ve oturumum kesiliyor. Gün içerisinde kullanabildiğim maksimum oturum süresi 15 ile 20 dakika. Yani gün içerisinde en az 50 defadan fazla kesiliyor internetim. Bununla alakalı artık daha profesyonel bir ekip talep ediyorum sizlerden. 6 gün boyunca internetimi asla kullanamadım. Evden çalışan biriyim internetteki kopuklukları normal karşılayıp zaman ile çözüleceğini düşünüp mobil internetlerimizi kullandık ailecek ve mobil internetimiz de bitti. Artık tabiri caizse kimse yanlış anlamayacak ise duman ile haberleşeceğiz. Ben TurkNet’ten memnunum asla da çok büyük bir şikâyet beslemedim. Lakin yaşadığım bu durum ile alakalı artık sürekli aynı süreci yaşamak istemiyorum. Destek talebimdeki son durum yine Türk Telekom ekibinin port’umu incelemesi, bunun da 36 saat sürmesi. Artık bu kadar beklemeyeceğim. Yaşamış olduğum durum ile alakalı sizlerden acil durum raporu talep ediyorum. Maddi olarak karşılaştığım sorun ne ise karşılamaya hazırım, yeter ki sorunum artık çözülsün. Rica ediyorum sizlerden, iyi günler iyi çalışmalar.
Merhaba,
Modem hat değerlerini atar mısın.
Birde ankastre kısa kabloyla direk olarak bağlama şansın var mı, öylede bir hat değerlerine bakalım. Direk bağladığında iç ve dış kabloların hangisi sorunlu olduğunu anlamış olursun.
Merhaba T50B ile modem hat değerlerini nasıl paylaşabilirim? Arayüzün hangi sekmesinde yardımcı olabilir misiniz? 2. demiş olduğunuz durumu da anlamadım maalesef.
Sağ üste üç çizgi içinde Xdsl istatistik yeri var orda hat değerleriniz mevcuttur.
İkinci söylediğim internet kablosunun geldiği yer panoya kısa kabloyla direk bağlantı yaparak kopup kopmadığımı görmek.
=============================================================================
xDSLFwVersion: FwVer:5.12.26.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
Line State: Up
Modulation: ITU G.993.2(VDSL2)
Annex Mode: ANNEX_B
near-end interleaved channel bit rate: 0 kbp s
near-end fast channel bit rate: 46155 kbp s
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbp s
far-end fast channel bit rate: 8188 kbp s
Merhaba iç tesisatı kontrol edecek bir elektrikçi çağıracağım spesifik olarak kontrol ettirmem gereken bir şey var mı? Yoksa kendilerini sorunu çözebilir mi gözlem ile. Şöyle bir diyalog da aramızda geçti:
“Sürekli kopuyorsa kablodan olmayabilir, kabloda sıkıntı olursa internet hiç gelmez.” Böyle bir durum olabilir mi? Çünkü ben arada dediğim gibi internet bağlantısı alabiliyorum ama çok sık kesiliyor.
Sorunum Telekom saha ekipleri ile çözülmüştür şebeke hattındaki portlarda temassızlık sonucu bunları yaşamışım. Port konumum değiştirdildi hat değerlerimde bir zayıflama mevcut değil oturum sürem uzun. Sorunum Telekom saha ekipleri aracılığı ile çözülmüştür.
Dilerseniz tekrardan xDSL değerlerimi paylaşabilirim. Lakin home office çalışmaktayım akşam 6’da mesaim bitiyor o zaman daha da müsait olurum gibi. Ekstra olarak hattım 66 mbps gözüküyor 50 kullanıyorum 66 için 100 mbps paketine geçiriyorlar bu şekilde kullansam sorun olur mu? Kopmalardan kaynaklı hızım da düşürülmüştü.
=============================================================================
xDSLFwVersion: FwVer:5.12.26.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
Line State: Up
Modulation: ITU G.993.2(VDSL2)
Annex Mode: ANNEX_B
near-end interleaved channel bit rate: 0 kbp s
near-end fast channel bit rate: 51199 kbp s
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbp s
far-end fast channel bit rate: 8188 kbp s
Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 11.2 dB
output power upstream: 9.2 dbm
attenuation downstream: 12.6 dB
Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 27.3 dB
output power downstream: 13.8 dbm
attenuation upstream: 20.3 dB
Bit table:
carrier load: number of bits per tone
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: 08 89 9a aa aa bb bb bb bb bc bb bb cc cc bb cc
tone 64- 95: cc bb bb bb bc bb bb bb bb cb cb bb bb bb bb bb
tone 96-127: bb ab bb aa ab ba aa aa aa aa ab aa aa aa ba aa
tone 128-159: aa aa ab aa ab aa aa ba aa aa aa aa aa aa aa ab
tone 160-191: aa aa aa a9 a9 a9 9a aa 99 99 9a 99 99 9a a9 a9
tone 192-223: 99 99 aa 99 9a 99 99 99 99 9a 9a 99 a9 99 9a aa
tone 224-255: 99 99 99 99 99 98 98 99 98 98 89 88 89 99 88 88
Değerler düzelmiş. Hatalar bitmiş. Eğer burada yine fec ve crc hataları çoğalır ise modemi kapatıp açın kullanmaya devam edin. İyi günlerde kullanın hizmetinizi