Santral/Saha dolabı uzaklığı Hk

Merhaba @mehmetcan Bey,
Tavsiyeniz üzerine Santral/Saha dolabı uzaklığıyla alakalı olarak 39639581 numaralı destek kaydı açtım. Diğer internet sitelerinden hız sorgulaması yaptığımda alabileceğim hız 80 mbps ve üstü çıkıyor. Ayrıca santral saha dolabına uzaklığım da 57 metre çıkmaktadır. Ama TurkNet Online İşlem Merkezi’deki santral uzaklığım 2371 metre çıkıyor. Daha yakınımdaki santral/saha dolabına geçişimi nasıl yapabiliriz.
Not: Geçtiğimiz aylarda bir altyapı çalışması yapılmıştı. Benim telefonum(güneşlide ikamet etmekteyim) fevzi çakmaktaki birisine bağlanmış ve beni arayanlar o kişiyi aramaktaydı. Bu arada internetimde de kopma ve kesilmeler olmaktaydı. Belki bu sebeple santrale olan uzaklığım 2371 metredir.
Farklı bir durum da şudur ki; benim yan apartmanda fiber internet çekilmiş ama bizim apartmanda adsl bulunuyor.
Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Vedat Bey, merhaba lütfen TurkNet TurkNet Online İşlem Merkezi’e girip teknik bilgiler kismindan, modem hat değerlerinizden ve TurkNet sorgulama sitesinden aynı binada TurkNet kullanmayan farklı bir daireyi sorgulama yapıp, çıkan sonucu SS olarak ekler misiniz?

1 Beğeni

Buyrun Mehmet bey. VAE’ye geçsem saha dolabına daha yakın olur muyum? Daha yakından saha dolabına bağlanabilirsem daha yüksek hız alabilirim diye düşünüyorum.

Vedat Bey, ben dataylı olarak göz attım sizin sorununuza. Bölgenizde YAPA altyapısı iptal olmuş durumda. Yanı bundan sonra abone olacak herkes o bölge de VAE üzerinden hizmet alacak. Sizin durumunuzu da şöyle izah edeyim ; bölgenizde YAPA iptal olduğu için VAE altyapı ya geçiş talep edebilirsiniz. Ancak hizmet alacağınız saha dolabı üzerinde boş port görünmüyor. Yanı isteseniz de şu anda bu geçiş TT tarafından onay görmeyecektir. Size tavsiyem ; 2 gün de bir port takibi yapmanız ve boş port yazısını gördüğünüz zaman, TurkNet TurkNet Online İşlem Merkezi’e giriş yapıp sırası ile şu adımları izleyerek YAPA’dan VAE’ye geçiş talep etmeniz olacaktır.

Teknik & Destek > Yardım Merkezi > İşlem > Paket/Tarif/kampanyamla ilgili destek talep ediyorum." Adımlarını izleyip destek talebi acın ve " YAPA altyapısı’ndan VAE altyapısına geçiş talep ediyorum." Şeklinde yazarsaniz boş port olduğu zaman işlemleriniz başlatılacaktır.

Mehmet bey, YAPA iptal edildiyse şuan hangi altyapıyı kullanıyorum o zaman :slight_smile: altyapısız mıyım şuan da? Bir de ben forumdaki aynı soruna sahip başka bir arkadaşa verdiğiniz tavsiyeyi “Teknik & Destek > Yardım Merkezi > İşlem > Paket/Tarif/kampanyamla ilgili destek talep ediyorum." Adımlarını izleyip destek talebi acın ve " YAPA altyapısı’ndan VAE altyapısına geçiş talep ediyorum." Şeklinde yazarsaniz boş port olduğu zaman işlemleriniz başlatılacaktır.” yapıp sabahleyin destek kaydı açtım. Ama hala bir geri dönüş yapılmadı. Benim korkum şu ki eğer port müsait olursa başka bir başvuruyu alabilirler mi? Bir de benim adresimden değil de aynı sokak farklı binada port müsait olursa ondan alabilir miyiz?

Mehmet Bey, neden YAPA altyapsıı iptal edilmiştir? diyelim ki boş port çıktı ve güç bela o portu da ben kaptım; VAE’ye geçtikten sonra alabileceğim hız şuankinden daha iyi olacak mıdır? vdsl için uygun altyapı olur mu bu durumda?
Teşekkürler.

Vedat Bey, altyapısız olsanız hiç hizmet alamazsınız. Siz şu anda YAPA dasınız ama şöyle söyliyim bağcılar genelinde saha dolapları yenilendi bende bu sene ye kadar güneşli mah. Oturdum oradan biliyorum. :blush: Saha dolapları yenilenince YAPA cihazları sadece mevcut abonelere kaldı ve yeni gelen aboneler VAE üzerinden hizmet alacak. Siz altyapı değişimi talep ettiğiniz zaman sadece port değişmiyor. Santral’den saha dolabına geçiş yapılıyor. Diğer sorunuzun cevabını da vereyim. Port adres için açılmaz bir abone iptal ettiği yada saha dolabına yeni port eklendiği zaman o port herkes için açılmış olur ve ilk gelen o portu alır gibi düşünün.

Mehmet Bey, o zaman şöyle bir durum sorayım; bu port için saha dolaplarında kaç adet yer vardır? Mesela size benim gördüğüm saha dolabının fotoğrafını paylaşayım. saha dolabı dediğimiz dolap bu dolap mıdır?