Port dolunca yavaşlayan internet?

6 Aydır 95 mbps hızlarında kullanırken geçen gün firmalara bakıcam diye altyapı sorguladığımda fark ettim port kalmamıştı aradan iki gün geçti ve internetim aniden 55 sabitlendi kayıt açtım bir kaç gündür arıza testipi yapıyorlar ama bir şey çıkmadı henüz galiba boş port kalmayınca telekom kardeşimiz yavaşla biraz dedi

=============================================================================
xDSLFwVersion: FwVer:5.12.21.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
Line State: Up
Modulation: ITU G.993.2(VDSL2)
Annex Mode: ANNEX_B

INP downstream: 23866
INP upstream: 14859
shineGINPdownstream: 0
shineGINPupstream: 0
reinGINPdownstream: 0
reinGINPupstream: 0

TPSTC type: 64/65B PTM TC

near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 59435 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 8191 kbps

near-end FEC error fast: 3254974
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 42971
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime :1 day, 6:23, 49 secs
DSL activetime :0 min, 17 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 19.5 dB
output power upstream: 7.1 dbm
attenuation downstream: 6.6 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 28.1 dB
output power downstream: 14.7 dbm
attenuation upstream: 0.3 dB

Bit table:
carrier load: number of bits per tone
tone 0- 31: 00 00 00 00 01 11 23 33 44 44 44 42 22 22 20 00
tone 32- 63: 04 34 55 66 67 67 77 77 77 77 78 78 98 88 88 88
tone 64- 95: 78 98 99 99 99 99 89 86 96 a7 a9 aa aa a9 a8 a9
tone 96-127: a9 9a 88 89 77 77 79 79 87 99 a9 89 88 98 89 98
tone 128-159: 79 98 8a 9a 99 a7 99 88 96 88 99 96 77 68 69 76
tone 160-191: 99 9a a9 a9 a8 97 79 99 79 78 97 aa 7a 9a 9a 7a
tone 192-223: 99 99 99 a9 99 99 a9 99 99 99 9a 98 97 77 67 97
tone 224-255: 67 66 77 67 77 67 77 66 79 87 86 79 76 77 67 79

dolaba olan mesafeniz nedir

Aynı sorun bende de var port dolunca 80 lerden 50 leri düştü

1 Beğeni

Merhaba, hat değerlerinizi incelediğim zamana CRC ve Fec hataları aldığınızı görüyorum. Bu sorun genelde modemden veya iç tesisattan kaynaklı sorun olabiliyor fakat saha dolabında da kaynaklı olabiliyor.

Büyük ihtimalle CRC ve FEC hatalarından dolayı internet hızınızda sorun yaşıyorsunuz. Bana sorarsanız modeminizi resetleyip tekrardan kurulum yapmanızdan yana olacak.

1 Beğeni

Gördüğüm kadarıyla 19.5dB snr margin değerine sahip hattınız. Yani bu snr ile 50 mbit almanız çok normal.
Nms hız profili ve crm hız profili güncellemesi yapılması lazım hattınıza.
102400/8192 kbps olarak güncellenmesini talep edin.

1 Beğeni

Normal şartlarda iç tesisat yeniledim 6 ay önce ve bugüne kadar sorun yoktu ne zamanki o boş port yok olayını gördüm 2 gün içinde hızım resmen 55 sabitlendi zaten destek kaydımdada sürekli türk telekom ekipleri kontrolde yazyıyor anlamadım tam

Dediğim gibi bu hızlara aniden 2 gün önce 55 sabitlendi normal şartlarda saha dolabıda çok yakın evimin dibiminde hemen ama nedense bu boş port meselesi anıden 55 sabıtlenmesıne neden oldu

işin tuhafı 19.5 gibi bir snr marjında 1 gün 6 saatte 300 küsür bin fec ve 42 bin crc almışsınız. bu hiç normal değil

terimleri anlamıyorum daha açıklayıcı olsa :smiley: vallahi inanın anlamadım 6 aydır stabil yenilenmiş iç tesisatla kullanıyorum bence kesinlikle bu port meselesi yetersiz kalıyor yada başka bir şey anlam veremedim

port dolmasının açıklaması saha dolabında Vdsl/Adsl portunun kalmayıp yeni abone alınamaması anlamına gelir. 2 sene önce benim saha dolabımda da vdsl port kalmamıştı ve 1 sene nokta hız kayıpsız internetimi kullanmıştım 1 sene sonra telekom dolaba port ekledi ve hızım 3 ayda 12mbps düştü :slight_smile:

Fec düzeltilen hatalar anlamına gelir
Crc ise atılan hatalı paket anlamına gelir ne kadar az o kadar iyi anlayacağınız

1 Beğeni

Anlık olarak düzeldi mesaj geldi şimdi destekten saha dolabından kaynaklı bir arızaymış

1 Beğeni

geçmiş olsun iyi günlerde kullanın :slight_smile:

1 Beğeni

çok teşekkür ederim çözmüş olduk :slight_smile:

2 Beğeni

Çok sevindim @melanpi. Ne yazık ki bazı durumlarda istenmeyen sebeplerden dolayı böyle sorunlar yaşanabiliyor. Bundan sonraki süreçte sorunsuz kullanımlar dilerim :pray:

1 Beğeni

Buradan bir söylemek isterim, port olayında turktelekom kendini kayiriyor. Bizzat çalışan arkadaşımdan aldım bilgiyi. Misal port dolduğu zaman eğer ki TT müşterisi arıza kaydı açıyorlar ise TT müşterisi olmayan herhangi birinin sahip olduğu port ile değiştiriyoruz demişti. Sonrada diğer servis sağlayıcı uğraşıyor diye de devam etmişti.