Port değişimi sonrası... ⬇️

Merhabalar,

Port değişimi yaptırdım, yaklaşık 1 ay önce…

1 ay önceye kadar 100 mbps yi 3 4 snr ile kullanıyordum. Ve snr sabit idi.

Telekom saha ekibi ile deneme yanılma yaparak daha dolabındaki en iyi portu + lokal çiftini aldım.

Port değişiminden hemen sonra snr değerim 7 - 8 bandına çıktı, buraya kadar herşey güzel.

Lakin gündüz 7.5 - 8 bandında olan snr akşamları 19:00 - 20:00 gibi eski snr değerim olan 3 - 4 bandına geri dönüyor.

Şimdi diyeceksiniz yoğunluk felan bende ilk başta öyle düşündüm ama akşam düşen snr değeri 1 aydır hiç şaşmadan her sabah 06:01 de geri yüksek haline dönüyor. Hani yoğunluk olsa gece 1 - 2 hadi 3 de düzelmesi gerek, 1 aydır her sabah 06:01 de düzelmesi garip

(Bence santral kısıtlanması…)

Sizce neden ?

(19:57 de snr 7.5 dan 2.5 a düştü, 1 dk sonra 3.5 a çıktı mesela şuan. 3.5 da sabitlendi yine. Sabah 06:01 e kadar 3.5 snr devam edecek…)

1 Beğeni

Snr değerine uzaktan müdahale edilemez.

Bu port değişimi paralı mı? Yani Türknet para mı ödüyor TT’ye? Biz söyleyince dokuz köyden su getiriyor Türknet, yapmıyor da burada en iyisini bulmak için bir sürü deneme yapılmış. Port değişimine nasıl ikna ettiniz Türknet’i?

Kapasite hızı dolaylı olarak snr düşüyor.

Hani akşam 19:00 - 20:00 da düştüğünde gece 1 2 de düzelse diyeceğim ki yoğunluk dan felan.

Ama her sabah 06:01 de düzelmesi bana garip geliyor.

@abrahamlncln yaşadığınız soruna benzer bir durum.
Merhaba, Komuşlarınızın hat değerlerin de durum nedir yoksa sadece sizde mi böyle? aynı saat aralıkları ile veya zamanlarıyla komşunuzun hat değerlerini de bir incelerseniz daha iyi olur.

Ben de bu durumun net bir cevabını bulmaya çalışıyorum fakat, anlattığınız durum da Yoğunluktan başka ihtimalleri zayıf görüyorum çünkü: planlanmış bir durum olsa tabiri caizse “hız cimrisi” Telekom bu durumu Her bölgeye yayar. Ben, bu tarz sorunları kapanma ve pandemi de gördüm. Kesin bir bilgi veya emin olmak istiyorsak aynı santral özellikle saha dolabına bağlı kullanıcıların değerlerini izlemeniz sonuç verecektir.

Hocam bendeki sorunları duysanız ağzınız açık kalır :smiley:

Temsilciler port değişimini bana önerdiler felan, ilk başta ben kabul etmedim.

Sonra kabul ettim…

Port değiştirsinler olmadı bir daha değiştirsinler, değiştire değiştire illa ki sonunda çözülecektir durum. Telekom bu, ne yapacağı belli olmaz :slight_smile:

Ben de port değiştirmek istedim cart curt dediler yapmadılar, ben YAPA’daydım. Dedim tamam ben VAE geçmek istiyorum, VAE geçtim sonra dedim YAPA geçmek istiyorum YAPA geçtim portum değişti, CRC ve kesinti sorunum düzeldi :smiley:

1 Beğeni

Ee bir Ankaralı Namık kolay bulunmuyor :joy:

Ankaralı Namık severek dinlerdim, oyun nicklerim bile Ankaralı Namık ama Malatyalıyım, ne bu Ankara sevdası bilmiyorum :smiley:

Ben 6 ay problem yaşadım, en sonunda kafama dank etti böyle bir taktik geldi o da çözdü sorunu :smiley:

En iyi portu aldığından eminim sebebi şu.

Saha ekibi yakaladım, dolap başında. Ölçüm almaya çalıştı sinyal alamadı felan.

Bir kişi saha dolabı başında bir kişi telefon kutumun başında yaklaşık 1.5 - 2 saat uğraştılar. Karsilikli olarak işlemler yaptılar. Sonra bölgenin ortak çalışma sorumlusunu çağırdılar, birkaç kişide onlar geldi felan. Benim sorunum için 4 5 kişi uğraştı…

İşlemleri bittikten sonra değerler yükseldi, aynı günün aksamında bu düşüşler olmaya başladı işte.

1 aydır da akşam ortlama aynı saatte düşüyor, ama sabahları 06:01 de düzeliyor. Ne 1 dk ileri ne 1 dk geri…

Peki bunu o adamlar bilmiyor mu? İlk defa komik hikaye okuyorum hocam yanlış anlama, isterse 1000 kişi uğraşsın o kadar insan şu problemi gideremiyor mu :smiley:

Modem değiştirip kullanmayı denediniz mi? Modem ile alakalı olma ihtimali var mı acaba :thinking:

Knkm o :smiley: Biliyorum zaten bütün sorunlarımız aynı zamanda başlıyor. Adam Rize de ben İstanbul da aynı santral olsak tamam da aramızda kilometreler var. Sorunlarımız aynı zamanda nasıl başlayabiliyor akıl sır ermiyor…

Aynı saat dk da crclerimiz başlamıştı zaten. Kaç aydır onunla uğraşıyoruz, onun için port değişimi yaptırdım zaten. Sorun çözülmesini bırakın + şu snr yükselip düşmeleri başladı. @abrahamlncln ında ortlama aynı zamanlarda bu yükselip düşmeler başladı diye biliyorum…

Binada 2 tane adsl kullanıcısı var, onların düşse bile ne kadar düşebilir ki… Binadaki tek VDSL kullanıcısı benim.

Hocam yoğunluk olsa gecenin 5 inde neden hat değerleri hâlâ düşük olsun ki yanı. Yoğunluk dediğin prime time de başlar. Gece 1 - 2 ye kalmaz bile de hadi en geç 3 de düzelsin.

1 aydır 06:01 nedir yani…

4 farklı modem…

Keenetic extra dsl
Tenda v300
Tdw9970v3
Zyxel 1312b10d

Ohoo bende daha ne hikayeler var :smiley:

Mesela 8 aydır çözülemeyen pppoe sorunu var istersen :smiley:

Şuan kendi imkanlarımla türknet tarafından bir network çalışanına ulaştım. O bakıyor şuan, adam da şaşırdı bu nasıl sorun diye, paketler timeout yiyor sürekli…

Bu sorunlar sayesinde kankam oldu konu sahibi. Aynı zamanda sorunlar baş gösterdi ve daha kötüye gidiyor. MH ile iletişim halindeyim kaç kere kayıt açtık. Hep iç tesisat sorunu diye geri döndüler.

@EFG hocam bir bakar mısız benim @abrahamlncln ile ne bağım var.

Adam rize de ben istanbul da, aramızda kilometreler var. Bütün sorunlarımız aynı anda ortaya çıkıyor, bu kadarı da tesadüf olamaz yani…

Bildiğim kadarıyla ikimizinde dslam modellerimiz aynı, alcatel 7353

Bizim bir ortak noktamız olmalı ki sorunlarımız aynı zamanda ortaya çıkıyor, bunları keşfetmek ve çözmekte sizlere kalıyor.

Bu arada benim gateway İstanbul da gözüküyor. Direkt 2. hop İstanbul a gidiyor.

DSLAM ile kaynaklı bir durum da olabilir, aynı zamanlar da aynı değişimler. :thinking:

Bence takip edebilirseniz @abrahamlncln ile çok daha emin oluruz, sorunun sadece sizlere mi yoksa diğer kullanıcılara da yansıdığını öğrenmiş oluruz ve Evet, ikinizde de izlenim aynı olursa DSLAM ihtimali kuvvetlenir.

Lokasyonun değiştirilmiş ve güzel bir şey, Rize’den dolanmazsın.

Telekom iletişim bilgilerine ve diğer bilgilere ulaşmadıysanız/ulaşamadıysanız buradan maillerinizi yazın, maillerinize göndereyim.

Hocam ibrhmglerr@gmail.com iletirseniz çok memnun olurum.