Ping ve Paket Kayıplarını Nasıl Çözebilirim? Cevaplar Burada!

Selamlar değerli TurkNet Forum kullanıcıları,

Bu içeriğimizde başta Riot Games oyunları olmak üzere ping ve paket kaybı problemlerinizi en temelde nasıl çözebileceğinize dair birkaç işlem göstermek istiyorum :melting_face:

Gelin hızlıca bu sorunların üstesinden gelebilmek veya minimuma indirebilmek adına bireysel olarak neler yaptığımdan bahsedeyim;

  • Statik IP satın aldım (Online İşlemler - TurkNet)
  • İç tesisatımı cat6-7 kablo ile yeniledim
  • Yeni, güçlü bir modem satın aldım, modem ayarlarından Qos ayarları yaptım.
  • Kablolu bağlantı sağladım ve oyun sırasında ağdaki kullanıcıların kullanımını yapılandırdım (Ağda farklı kullanıcılar upload download yaptığı için anlık ping ve paket kaybı yaşanıyordu)
  • Valorant’ı kaldırıp temiz bir kurulum yaptım
  • WiFi ve Ethernet driverlarını güncelledim
  • Oyun sırasında diğer tüm uygulamaları kapattım (bazı uygulamalar download ve upload yapabiliyor, görev yöneticisinden kapatmak gerekebilir.

Ping ve paket kaybı sağlayıcıların doğrudan müdahale edebildiği bir alan değil. Destek kaydı oluşturulduğunda santralden ankastre kutusuna kadar inceleme sağlanır. Bu alanlarda tespit edilen problemler giderilir. Destek kaydı ile birlikte bu alanların kontrolü sağlandı ise geri kalan süreç kullanıcı tarafında incelenmesi gerekiyor. Valorant tarafından aldığımız çözümler aşağıdaki gibi;

Arka planda çalışan gereksiz uygulamaları da kapatalım.

  • Windows tuşuna ve aynı anda R tuşuna basarak Çalıştır menüsünü aç
  • Açılan Çalıştır penceresinde, “msconfig” yaz ve Tamam’a tıkla
    “Hizmetler” seçeneğine tıkla
  • Burada bulunan " Tüm Microsoft hizmetlerini gizle" seçeneğini işaretle
  • Listede bulunan tüm hizmetleri seçip “Tümünü devre dışı bırak” butonunu tıkla
  • Eğer VALORANT oynuyorsan Listede VGC adlı hizmeti devre dışı bırakmadığından emin ol. VGC hizmeti Vanguard olduğu için oyuna girerken sorun yaşayabilirsin.
  • "Uygula"ya ve daha sonra "Tamam"a tıkla
  • Bilgisayarını yeniden başlat

Bu arada hizmetler içerisinden kapatmak istemediğin bir hizmet varsa açmış olduğun Hizmetler penceresinden o hizmeti tekrar açabilirsin. ^^

Senden bir de IPv6 adresini kapatmanı isteyeceğim.

Aynı şekilde DNS kısmını da kontrol edelim.

  • Windows tuşuna bas.
  • “Denetim Masası” yaz.
  • "Ağ ve İnternet"i seç.
  • “ Ağ ve Paylaşım Merkezi’ne” tıkla
  • Gelen ekranda sol tarafta bulunan; “Bağdaştırıcı ayarlarını değiştirin” seçeneğini seç.
  • Aktif olarak kullandığın bağlantıların burada olacaktır. Kullandığın bağlantıya çift tıklayıp gelen pencerede “Özellikler” seçeneğini seç.
  • İnternet Protokolü sürüm 4’ü seçip tekrar “Özellikler” seçeneğini seç.
  • Gelen ekranda "Aşağıdaki DNS sunucu adreslerini kullan seçeneğini seç.
  • DNS olarak; 8.8.8.8 ve 8.8.4.4 kullan lütfen.

Ethernet kablosu kullanmanda ping sorunlarının çözümünde oldukça yararlı olacaktır.


Sorun devam ederse Valorant tarafına destek bileti gönderebilirsin. https://forum.turk.net/t/ping-degerleri-hakkinda-aydinlatma/ ve Valorant Ping Sorunu Nasıl Çözülür? - TurkNet Blog konuları da sana yardımcı olabilir :orange_heart:

Sevgiler,
TurkNet Forum

2 Beğeni

teşekkürler

1 Beğeni