Ping Dalgalanması

İnterneti yaklaşık 6 aydır kullanıyorum ocak ayına kadar hiç bir sorun yokken bu ayın başından beri internetimde ani ping dalgalanması mevcut ve kademeli olarak hızım düşüyor her hafta 95 mb başladığım aboneligimde 5 ayda 74 kadar geriledi…League of legends,upload yükleme siteleri,dosya indirirken vb durumlarda aniden ping değerim fırlıyor ve onda internetim kesilmiş gibi oluyor… VMG8623-T50B marka modem kullanıyorum modemim güncel fakat hiç bir çözüm bulamıyoruz talep açtım ondada bir çözüm yok hatta en son artık bugün internetim direkt kesildi ve kırmızı ışık yandı modemde iyice can sıkıcı hale gelmeye başladı ve her geçen gün internetim yavaşlıyor… Yardım edebilecek veya fikir verebilecek biri var mı ? :frowning:

Modem arayüzünden hat değerlerinizi paylaşır mısınız? Altyapı sorgusunda aldığınız sonucun ekran görüntüsü de paylaşır iseniz daha net bir yorum yapabiliriz hız düşümü için.

1 Beğeni

Aynı sorun Hatay/iskenderun da mevcut aynı sizin gibi ocak ayının başlarında oluşmaya başladı özellikle akşam saatleri önceden böyle bir sorun yoktu kayıt açıp bildirdim network ekibi bazı server çıkışlarında darboğaz yaşandığını ve bu serverlara bağlanan aboneleri alternatif serverlara yönlendiriyorlarmış bu yüzden ping sorunu ortaya çıkıyor en kısa sürede çözülecek diye geri dönüş aldım ben.

1 Beğeni

=============================================================================
xDSLFwVersion: FwVer:5.12.21.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
Line State: Up
Modulation: ITU G.993.2(VDSL2)
Annex Mode: ANNEX_B

INP downstream: 0
INP upstream: 0
shineGINPdownstream: 0
shineGINPupstream: 0
reinGINPdownstream: 0
reinGINPupstream: 0

TPSTC type: 64/65B PTM TC

near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 88057 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 8191 kbps

near-end FEC error fast: 0
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 0
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime :1 day, 32 min, 49 secs
DSL activetime :0 min, 17 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 12.1 dB
output power upstream: 0.1 dbm
attenuation downstream: 4.9 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 31.0 dB
output power downstream: 13.6 dbm
attenuation upstream: 0.0 dB

Bit table:
carrier load: number of bits per tone
tone 0- 31: 00 00 00 00 22 33 44 55 55 55 55 55 44 33 40 00
tone 32- 63: 05 66 77 77 88 89 99 99 99 aa 9a aa aa aa ab ba
tone 64- 95: bb bb bb bb bb bb cb bb cc cb cc cc cc cc cc cc
tone 96-127: cc cc cd cd cc dd dc dd dc dd dd dd dd dd dd dd
tone 128-159: dd dd dd dd dd dd dc dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 160-191: dd dd dd dd dd dd cd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 192-223: cd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dc dd
tone 224-255: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd

Özellikle ocak ayının başından beri bu sorun mevcut tüm kablo sistemini kontrol ettim bir sorun yok hatta işletim sistemini bile kontrol edip tekrar sürüm yükselttim vb fakat hiç bir değişim yok lol de vb online oyunlarda dosya yükleme veya indirme durumunda sürekli bu sorunu yaşıyorum tek anlamadığım neden hızım düzenli olarak düşüşte

Bu süre içinde bağlı olduğunuz dolabın kapasitesi düşmüş olabilir, bu sebepler aldığınız hız her yeni abone ile düşmüş olabilir. Paket bilginiz 100 mbps e kadar olan paket ise destek kaydı açıp modeme ulaşması gereken hız düşük şeklinde belirtebilirsiniz.

2 Beğeni

Hızınız dolap üzerine eklenen yeni kullanıcılar nedeniyle 88de kilitli kalmış sanırım yanlış okuma yapmadıysam. @ModeratriX in de dediği gibi hızım düşük performans kategorisinden kayıt açıp bunu belirtin kilit kaldırılabiliyorsa kaldırılsın. Ping dalgalanmanız da modem kaynaklı olabilir. Modem üzerinden cihazlara hız sınırı koymayı deneyin. Modeme ulaşan değil aktif olarak kullanabildiğiniz hızın yüzde 90’ı şeklinde sınırı belirleyin.

Misalen modeme gelen 102400 kbps ama nperf üzerinden Max 96256 kbps alıyorsunuz. Hız limitiniz 86630 kbps olmalı yüzde 90 için.

2 Beğeni

Evde ben hariç internete bağlı olan bir cep telefonu var oda max yaptığı etkinlik instagram video izlemek yani bunu o yapma ihtimali neredeyse sıfır fakat denedim sonuç değişmedi hatta


bugün ölçtüm ve internetim bu hale geldi muhtemelen ilk 3 4 ay güzellik yapıp bu hızlara geri çekiyorlar bundan bunu çıkartıcam artık çünkü k ayıt verdim kayıtlarımdada bana onlardan kaynaklı değil vs diye herkesin bildigi şeyleri anlatıyorlar çözüm sunmuyorlar çok üzücü @ModeratriX

Merhaba wifi bağlantısı ile yapılan testlerde bunlar olabiliyor gerek modem gerekse alıcı cihazdan kaynaklanıyor en stabil hız testini kablolu bağlantıda alırsınız.

1 Beğeni

zaten masaüstü bilgisayardan yaptım testi kullandığım bilgisayarda o tüm kablo bağlantılarım vs herşeyi test ettim sorunsuz fakat direk internetle alakalı…

1 Beğeni

Ilginç bir durum ancak hocam öyle bir hız düşürme durumu olduğunu sanmıyorum çok merkezi bir yerde değilseniz. Ben 4-5 yıldır kullanıyorum sanırım ve hızın sürekli olarak arttı. 25mbps ile geçiş sağladığım TurkNet şu an bana stabil 90mbps verebiliyor xdsl de :confused: