14 Kasım 2021 tarihinden beri yaklaşık 15 günde bir paket kaybı sorunu yaşıyorum dolayısıyla pingim sabit olmuyor. O günlerde kendiliğinden 1 gün içerisinde düzelmişti fakat, 4 Ocak 2022 tarihinden beri paket kaybı sorunu yaşıyorum yine pingim sabit değil. Wi-fi üzerinden bir dosya indirirken düşük hızda indiriyor. 55 mbps bilgisayardan kabloyla alıyorum. Eskiden telefonla 6.8 mb/sn ile indirirken, şu aralar 1.2 veya 2 mb/sn arasında değişiyor. Kabloları kontrol ettirdim, farklı modem kullandım. Bilgisayara kabloyla bağlıyım. 14 kasımdan beri mağdurum. Online işlemlere de yazıyorum, sürekli aynı cevapları yazıyorlar tracert testi, ping testi vs vs… Sorunumun giderilmesini istiyorum.
8828582256 hizmet numaram
Öncelikle istenen sonuçları Tenik Destek ekibi arkadaşlara ilettiniz mi ? Ayrıca modem hat değerlerinizi biizmle paylaşır mısınız ?
Evet teknik destek ekibine, değerlerimi ilettim. Network ekibi bir haftadır uğraşıyor.
14 kasımdan beri ara ara paket kaybı sorunu yaşıyorum. Bu zamana kadar hep 1 gün içerisinde düzelmişti.
Hat zayıflamanız fazla gibi duruyor ve maks hızınıza oranla mevcut hızınız düşük kalmış. Sanırım 50 mbps’e hattınız sorun yaşamamanız için sabitlenmiş gibi duruyor. Kablolarınız da ek vb bir durum söz konusu ise boncuk klemens yani yak1 ile ekleri ortadan kaldıralım. Ayrıca @CKLasT arkadaşım kullandığınız modem hakkın da detaylı bilgiye sahip bir de o değerlendirirse daha iyi olur.
Merhaba
TP link 9960 kullanıyorsunuz. Güncelleme yapmamışsınız altaki yazılım sürümüne bakınca
Modem V.1 mi yoksa v.1.20 olarak mı geçiyor
Kablomda evin içerisinde belirli bir noktadan sonra farklı kablo ile ek var, bu durum Türkneti kullandığımdan beri vardı. Herhangi bir sorun yaşamamıştım 2 ay öncesine kadar.
Modem arayüzünde Donanım Sürümü:TD-W9960 v1 00000000 böyle yazıyor.
Modem versiyonu seçerek güncelleme yada modem içindeki güncelleme yerine gelerek güncelleme var mı diye kontrol edebilirsiniz.
Modem arayüzün altındakiyle modem etiketinde yazanla aynı olmuyor. Modem etiketine göre seçim yapmanız gerekiyor.
Örnek:
Bu sürekli sorun olmayacağı anlamına gelmiyor malasef. Zamanla oksitlenme, bant ve bağlantı da gevşemelere neden olabilir. Bunun size dönüşü ping, paket kaybı, hız düşme sorununa kadar gotürür. Öncelikle o ek kısma boncuk klemens yak1 ile birleştirin. Ucuz ve kullanımı çok kolay bir parça…
Modemin versiyonu 1.20
Buradan en alta indiğinde
TD-W9960(EU)_V1.20_181115
Görünüyor anlamadığım yeni yazılım var ama modeme verilmiyor.
Türk telekom telefon ekibi gelip kabloya ve hat değerlerime baktı. Kabloda sorun olmadığını hat zayıflaması olmadığını cihaz üzerinde baktı ayrıca gösterdi. Düşük hız alıyorsunuz iss ile konuşup değerlerinizi yükseltin demişti. Ayrıca boncuk klemens dediğinizi herhangi bir elektrikçi yapabilir mi ?
Kendiniz bile yapabilirsiniz. Kullanımı çok basit TT ekibine kalırsak 15 hat zayıflamasına az diyor
Yapacak bir şeyim yok sanırım
Dediğinizi uygulayacağım umarım sadece bundan kaynaklı bir sorundur
Kendin elle yükleye bilirsin. Zaten yüklemene izin vermiyorsa ona göre önlemleri var. Yani hiç bir sorun yaşamazsın. Diğer modemler gibi değil
O bendede oluyordu sorun neyden kaynaklı olduğunu bulamadım kendi kendine 24 çıkardı . Kabloyu direk TT ye bağlayınca düzelmişti ama Cat 6 ve hiç ek olmaması lazım.