Paket kaybı ve ping sabit değil

14 Kasım 2021 tarihinden beri yaklaşık 15 günde bir paket kaybı sorunu yaşıyorum dolayısıyla pingim sabit olmuyor. O günlerde kendiliğinden 1 gün içerisinde düzelmişti fakat, 4 Ocak 2022 tarihinden beri paket kaybı sorunu yaşıyorum yine pingim sabit değil. Wi-fi üzerinden bir dosya indirirken düşük hızda indiriyor. 55 mbps bilgisayardan kabloyla alıyorum. Eskiden telefonla 6.8 mb/sn ile indirirken, şu aralar 1.2 veya 2 mb/sn arasında değişiyor. Kabloları kontrol ettirdim, farklı modem kullandım. Bilgisayara kabloyla bağlıyım. 14 kasımdan beri mağdurum. Online işlemlere de yazıyorum, sürekli aynı cevapları yazıyorlar tracert testi, ping testi vs vs… Sorunumun giderilmesini istiyorum.

2 Beğeni

8828582256 hizmet numaram

1 Beğeni

Öncelikle istenen sonuçları Tenik Destek ekibi arkadaşlara ilettiniz mi ? Ayrıca modem hat değerlerinizi biizmle paylaşır mısınız ?

1 Beğeni

Evet teknik destek ekibine, değerlerimi ilettim. Network ekibi bir haftadır uğraşıyor.

1 Beğeni

1 Beğeni

14 kasımdan beri ara ara paket kaybı sorunu yaşıyorum. Bu zamana kadar hep 1 gün içerisinde düzelmişti.

1 Beğeni

Hat zayıflamanız fazla gibi duruyor ve maks hızınıza oranla mevcut hızınız düşük kalmış. Sanırım 50 mbps’e hattınız sorun yaşamamanız için sabitlenmiş gibi duruyor. Kablolarınız da ek vb bir durum söz konusu ise boncuk klemens yani yak1 ile ekleri ortadan kaldıralım. Ayrıca @CKLasT arkadaşım kullandığınız modem hakkın da detaylı bilgiye sahip bir de o değerlendirirse daha iyi olur.

1 Beğeni

Merhaba

TP link 9960 kullanıyorsunuz. Güncelleme yapmamışsınız altaki yazılım sürümüne bakınca

Modem V.1 mi yoksa v.1.20 olarak mı geçiyor

1 Beğeni

Kablomda evin içerisinde belirli bir noktadan sonra farklı kablo ile ek var, bu durum Türkneti kullandığımdan beri vardı. Herhangi bir sorun yaşamamıştım 2 ay öncesine kadar.

1 Beğeni

Modem arayüzünde Donanım Sürümü:TD-W9960 v1 00000000 böyle yazıyor.

1 Beğeni

Modem versiyonu seçerek güncelleme yada modem içindeki güncelleme yerine gelerek güncelleme var mı diye kontrol edebilirsiniz.

Modem arayüzün altındakiyle modem etiketinde yazanla aynı olmuyor. Modem etiketine göre seçim yapmanız gerekiyor.

Örnek:

1 Beğeni

Bu sürekli sorun olmayacağı anlamına gelmiyor malasef. Zamanla oksitlenme, bant ve bağlantı da gevşemelere neden olabilir. Bunun size dönüşü ping, paket kaybı, hız düşme sorununa kadar gotürür. Öncelikle o ek kısma boncuk klemens yak1 ile birleştirin. Ucuz ve kullanımı çok kolay bir parça…

2 Beğeni


Modem güncel sanırım

Modemin versiyonu 1.20 :slight_smile:

Buradan en alta indiğinde
TD-W9960(EU)_V1.20_181115

Görünüyor anlamadığım yeni yazılım var ama modeme verilmiyor.

1 Beğeni

Türk telekom telefon ekibi gelip kabloya ve hat değerlerime baktı. Kabloda sorun olmadığını hat zayıflaması olmadığını cihaz üzerinde baktı ayrıca gösterdi. Düşük hız alıyorsunuz iss ile konuşup değerlerinizi yükseltin demişti. Ayrıca boncuk klemens dediğinizi herhangi bir elektrikçi yapabilir mi ?

1 Beğeni

Kendiniz bile yapabilirsiniz. Kullanımı çok basit :slight_smile: TT ekibine kalırsak 15 hat zayıflamasına az diyor :slight_smile:

Yapacak bir şeyim yok sanırım :slight_smile:

Dediğinizi uygulayacağım umarım sadece bundan kaynaklı bir sorundur :slight_smile:

1 Beğeni

Kendin elle yükleye bilirsin. Zaten yüklemene izin vermiyorsa ona göre önlemleri var. Yani hiç bir sorun yaşamazsın. Diğer modemler gibi değil :slightly_smiling_face:

1 Beğeni

O bendede oluyordu sorun neyden kaynaklı olduğunu bulamadım kendi kendine 24 çıkardı . Kabloyu direk TT ye bağlayınca düzelmişti ama Cat 6 ve hiç ek olmaması lazım.

1 Beğeni