Paket Kaybı Gecikme ve Ping Sorunu


Telekom Saha kutusundan evime kadar yeni bir hat çektirdim hız sorunu ve upload sıkıntısı yok benim sıkıntım Online Oyunlarda paket kaybı ve ping yükselmesi değişkenliği ile ilgilidir Bu sorunlar TurkNet 'e Geçtikten sonra olmaya Başladı 20 yıldır Türk Telekom interneti kullanırken Paket kaybı sorunum yoktu Ne zaman TurkNet 'e geçtiysem bu sorunlar çıkmaya başladı Telekomda iken 22 ms ile oynuyordum şimdi 35-40 ms ping hiçbir zaman sabit durmuyor Youtube videolar geç açılıyor hız ve upload sorun yok aşırı bir gecikme söz konusu desteğe yazdım 1 aydır sonuç alamıyorum…

Ethernet kablosu ilemi bağlantı sağlıyorsunuz cihazınıza?

Evet evde 2 farklı pc var ikisindede denedim sonuç aynı

Selamlar @mehsen29, 71648733 numaralı kayıt üzerinden dönüş yapıldığını görüyorum. Sorun devam eder ise kayıt üzerinden bilgi vermenizi rica ediyorum.

En az 15 defa Müşteri hizmetleri geri dönüş yaptı ama sorun devam ediyor sorunu herzamanki gibi bende arıyorlar Yeni mode aldım sahadaki dolaptan evime yeni hat çektirdim 2 farklı pcde aynı sorunlar var halen bana yok bilgisayırınızı baktırın vs gibi saçma sapan cevaplar yazılıyor kafamı buluyorsunuz bizimle anlamadımki


Üstteki ssde paket kaybı %25-50-100 olarak değişiyor zaten orada nerede sorun olduğu gözüküyor

Merhabalar, modeminiz üzerinden MTU değerini 1480 olarak değiştirip durumu kontrol edebilir misiniz?

Ek olarak, paket kaybı tespiti için kullandığınız yöntem çok doğru değil. PingPlotter üzerinden traceroute atmaya çalıştığınız Valorant sunucusu gelen echo-request ve/veya giden time-exceeded paketlerini filtreliyor gibi gözüküyor. Ayrıca özellikle 7. hopta yaşanan paket kaybı muhtemelen TurkNet tarafındaki routerın konfigürasyonunda ICMP paketlerinin en düşük önceliğe sahip olmasıyla alakalı. İnternet servis sağlayıcıların core routerları gelen her ICMP paketine yanıt vermek zorunda değil, çünkü öncelikleri bu değil.

Paket kaybı ve ping dalgalanması ISP taraflı olmak zorunda da değil maalesef. Eğer bufferbloat sorunu yaşıyorsanız QoS konfigürasyonu yapmanız gerekiyor lokal ağınız içerisinde. Bu ayarlamaları yapmazsanız, herhangi bir cihaz ağınıza yüklendiği an sorun yaşamaya devam edersiniz.

Paket kaybı tespiti için size tavsiyem Cloudflare Speed Test ve Packet Loss Test hizmetlerini kullanmanız olacaktır öncelikle. Cloudflare Speed Test size bufferbloat ve packet loss sorunu yaşayıp yaşamadığınızı söyler, Packet Loss Test de varsa packet loss oranınızı ve spesifik uygulamalarda elde edeceğiniz ortalama jitter değerini gösterir. Cloudflare Speed Test için herhangi bir ayar yapmanıza gerek yok, otomatik gerçekleşiyor tüm test. Packet Loss Test hizmetinde ise preset approximation olarak Counter-Strike 2 ve server olarak da Germany sunucusunu seçmeniz yeterli olacaktır.

Modeminiz üzerinden MTU değerini 1480’e çektikten önce ve sonra bu testleri yapıp sonuçlarını buradan gönderirseniz, hep birlikte durumu yorumlayabiliriz.

Neyse destekleriniz için sağolun aşağı yukarı 20 yıldır Ttnet abonesiyim bu sorunları yaşamamıştım hiç TurkNet 'e geçince başıma gelmeyen kalmadı tekrardan ttnete geçeceğim…

Rica ederim; ne demek, her zaman. Daha önceki servis sağlayacınızda sorun yaşamıyorken TurkNet’te sorun yaşamaya başlamanız sonucu böyle karar vermeniz mantıklıdır, saygı duyarım. Fakat sorunun kaynağını tespit etmeyi denemeden servis sağlayıcı değiştirmek hem sizi ekstra uğraştıracaktır hem de sorununuza kesin çözüm olmama potansiyeline sahip olacaktır. Yine de denemekten zarar gelmeyebilir, belki sorununuz gerçekten de TurkNet kaynaklıdır.

Ekstra sorunuz olursa, tüm forum kullanıcıları olarak her zaman buradayız :pray:

Bu konu, son yanıttan 60 dakika sonra otomatik olarak kapatıldı. Yeni yanıtlara artık izin verilmiyor.