Paket Değişikliği Sonrası Hız Sorunu

Merhabalar, aktif altyapı sınırlarında değilim ve bana tanımlanan Özgür İletişim Paketinin hızı 35Mbps idi, bu pakette 32Mbps’nin altına düşmedim, çok memnun kaldım ve bugün Özgür İletişim Ekstra 100 Paketine geçiş yaptım.

Altyapım sanırım/büyük ihtimalle 100Mbit’i desteklemiyor ancak yapmış olduğum birkaç test sonucunda 94-95 civarı hızı desteklediğini gördüm. Aboneliğimi başlatmadan önce TurkNet’in internet sitesinden yaptığım testte ise 10TL farkla 75Mbps internet alabileceğimi öğrendim.
Aktivasyon sürecinde yapılmış bir destek kaydı üzerine kontrole gelen TT ekiplerinin raporunda Download Kapasite Hızı 97 olarak da görülüyordu.

Paket değişikliğim gerçekleştikten sonra internet hızım arttı ancak beklediğim gibi olmadı. Aldığım hızlar şu an 45-47Mbps bandında. Teknik Bilgiler sayfasında ise 51.99 olarak görünmekte (önceden 34.99 idi). Sanırım bu TurkNet’in bana yolladığı internet?

Konunun bir aciliyeti yok, o yüzden henüz bir destek kaydı oluşturmak istemedim; belki birkaç güne düzelir diye de düşünüyorum ancak hız sınırlaması söz konusu olabilir mi, eğer öyleyse bunun nedeni nedir?

Karşılaştırma yapılacak farklı bir değer olmadan bi anlam ifade eder mi bilmiyorum ama paket değişikliği sonrası hat değerleri:

merhaba hız yükselmeden önce hat değerleriniz nasıldı , hız yükselince nasıldı bunları kaydetseydiniz iyi olurdu, ona göre yorumlayabilirdik

Üzgünüm, hat değerlerinden kasıtın ne demek olduğunu bilemiyorum (modem arayüzündeki xDSL istatistikleri olabilir mi?) ancak bunu nasıl öğrenebileceğimi söylerseniz başlığı düzenleyebilirim.

xDSL istatistikleri evet

Hocam yükledim müsait olduğunuzda bakarsanız diye ama ne kadar yardımcı olur bilmiyorum.

en yüksek 59 Mbps ye kadar kaldırıyor hattın ve sana 53 Mbps tanımlanmış 100 tanımlama imkanı yok

İç tesisat sorunu göremedim ama kontrol etmekte fayda var. Önceden Telekom sistem mesajında kapasite hızı 97 görünüyorsa kablolar da bir problem olabilir. Şu an bu değerlerle daha yüksek hızları maalesef alamazsınız.

Hocam evet, maks alabileceğim öyle görünüyor. Ama çok kolay değişiyor gibi.
Aktivasyon sürecindeki Download Kapasite Hızım bu şekilde,

dün destek ekiplerine yazdığımda bu şekilde, Şimdi ise daha da düşük.

Abonelik başlarken yeni bir cat6 kablosu çektirdim öncekine TT ekipleri oksitlenmiş dediği için. İnterneti kullanmaya başladığım gün modemime jak eklendi ama bilemiyorum problem neden ortaya çıkıyor.

TT saha ekipleri tarafından arandım ve şu an hattımın Download Kapasite Hızının 70Mbps olduğunu söylediler, sorun -güya- çözüldü ancak hızım 35Mbps’ye sabitlenmiş.

Hat değerleri şu an böyle:

Yani, 50Mbps de, 35Mbps de bence gayet güzel ve yeterli hızlar ama bu max hız mevzusu nasıl bu kadar değişebiliyor, neye göre değişiyor?

Bölgedeki kapasitenin doluluğuna göre değişiklikler olabilmektedir max ulaşılabilir hızda.

1 Beğeni

Farklı ISS siteleri üzerinden altyapı sorgusu yapabilir misiniz ve TurkNet altyapı sorgudan karşı dairenin adresini sorgular mısınız? Destek kaydında ki hat zayıflaması ile sizin paylaştığınız hat değerleri arasında fark var. Ya modeminiz doğru değerleri göstermiyor da olabilir. Destek kaydınız açık ise sorunun devam ettiğini modeme ulaşan hızın düşük olduğunu belirten bir not yazın. Sorgu sonucunda diğer adreslerde sonuç yüksek ise ankastreden modeme gelen kabloyu kontrol edin, spliter varsa onu söküp modemi direkt olarak bağlayın.

1 Beğeni

Hocam Comnet altyapı sorgusundan 100Mbps alıyorum, Vodafone müşteri hizmetleri altyapımın 94Mbps desteklediğini söylüyor, başka bir internet servis sağlayıcısının (ismini hatırlamıyorum) sorgusundan direkt 94Mbps’yi de görmüştüm.
TurkNet sorgusunda benim bulunduğum apartmandaki bütün daireler (abone olmadan önce yaptığım sorgulamada benim dairemde de gösterdiği gibi) 35Mbps öneri alıyor, 10 lira farkla 75’e çıkarılabileceği söyleniyor.

Spliter yok, yalın yeni bir kurulum 1 haftalık. Kablo da 1 hafta önce yeni, gıcır gıcır.

Destek kaydı ile modem arayüzünden gördüğüm hat değerleri örtüşüyor, destekte 60 gördüğümde modemde 59 görüyordum, destekte 53 gördüğümde modemde 53 görüyordum (sabah saat 13.00 civarı). Teknik Destek ekibi max hızın 53Mbps olduğunu söyleyince TT ekiplerine iş emrini gönderdiklerinden birkaç saat sonra internetim kesilip geldi, hemen ardından aradılar ve sorunu çözdük, max hızınız 70Mbps dediler. Modem arayüzünden de teyit ettim bu durumu.
Ancak şu an aldığım hız 35Mbps, TurkNet Teknik Bilgiler sayfasında 34.99 olarak görülüyor. Ookla, nPerf testlerinde ise 32-33Mbps alıyorum.

19.05 itibariyle Attainable Net Data Rate daha da yükselerek 78 oldu:

Netspeed altyapı sorgulaması sonucu:

GıbırNet altyapı sorgulaması sonucu:

1 Beğeni

Değerlerin örtüşmesi konusunda download attenation yani zayıflama kısmını demek istemiştim. Aralarında neredeyse 5db fark vardı. Bu konuda bilgili/uzman arkadaşları etiketleyeyim. @HKN @Ugur.Aydogan @Eren Onlar da fikir beyan etsin.

1 Beğeni

Doğru söylüyosunuz hocam, onu ben de sonradan fark ettim. :slight_smile:

Şimdi yaptığım hız testi bu şekilde:

Destek kayıtta şu an göremedim ama modemdeki hat değerleri:

Destek kaydı hat değerleri verdiği gibi modemden karşılaştırma yapacağım. Şimdilik sorun çözüldü gibi zira TurkNet’in bana 100Mbps gibi bi vaadi olmamıştı, tahmini 75 alacağımı söylüyordu, bu hız uygun gibi. Ancak hala çalışmalar yapıldığı söyleniyor.

1 Beğeni

Bugün itibariyle sorunum tamamen çözüldü diyebilirim.

Teknik Destek ekibi çok ilgiliydi ve işlerine de hakimlerdi. Ben bu ISS’yi yerim.

1 Beğeni

Sorunun çözümüne sevindim, teknik destek ekibi arkadaşlara iyi dileklerinizi ileteceğim. İyi günlerde kullanın inşallah. :slight_smile: