Ont Cihazında Los Işığı Kırmızı Yanıp Sönüyor

Merhaba 3 gün önce temizlik yaparken ont cihazına giren fiber kablonun ucunu kırdım yanlışlıkla ve arıza talebi oluşturdum. Ertesi gün gelen telekom görevlisi arkadaş bir kaç denemeden sonra kabloyu onardığını ama ont cihazının da bozuk olduğunu söyleyerek yenisi işe değiştirdi. İnterneti 2-3 saat kadar kullandım ve sonrasında bağlantım koptu, kontrol ettiğimde ont cihazındaki los ışığı sürekli kırmızı yanıp sönüyordu. Tekrar talep oluşturdum ve ertesi gün saha ekibi gelmeden 15-20 dakika önce internetin geldiğini fark ettim. Gelip baktılar ve herhangi bir sorun olmadığını söylediler. Onlar gittikten bir kaç saat sonra tekrardan ont cihazındaki los ışığı kırmızı yanıp sönmeye başladı ve 24 saati aşkın süredir aynı şekilde devam ediyor. Kayıt oluşturdum gelen giden ilgilenen olmadı maalesef. Bu zamana kadar sorunsuz kullandığım internetim kablonun ucunun kırılmasından sonra bu duruma geldi. Bu kadar basit sorunun günlerdir çözülmemesi, bir sorun yok denmesi düşündürüyor. Ciddi bir sorun olsa, haftalarca bekleyeceğiz demek ki.



Selamlar @volkanca, ekiplerin birçok kez adresinizde müdahale gerçekleştirdiğini fakat sorunun tekrarladığını görüyorum. Şu anda hattınız 30 dakikadır aktif. Probleminiz kayıt üzerinden takip ediliyor. Kalıcı çözüm uygulanması adına ekiplere bilgi aktarıldı.

Sabah gelip fiber kablonun ont cihazına bağlanan ucunu değiştirdiler ve internet geldi ama her 5-10 dakikada bir gelip gidiyor. 20 dakikadır bağlı yazıyor ama 5 dakika önce yine yoktu internet, los ışığı kırmızı yanıp sönüyordu. Fiziksel durum vae ise kapalı yazıyor, ne anlama geliyor bilmiyorum.

Biraz takip ettim ışıkları, önce ont cihazındaki pon yeşil yanıp sönüyor, ardından los ışığı kırmızı yanıp sönmeye başlıyor.

19 dakika arayla 2 ayrı fotoğraf ekledim.


Tekrar selam, şu anda 1 saati aşkın süredir herhangi bir kopma yaşamadığınızı görüyorum. Tekrarlar ise bilgi verir misiniz?

Umarım tekrarlamaz, bu şekilde devam eder. Son bir kaç gündür çok rahatsız olduk. Bu fiziksel durum (VAE) kapalı yazıyor, sebebi ne olabilir? Normal mi, daha önce kapalı değildi.

VAE - DSL alt yapılar içindir, o yüzden kapalı olabilir.

1 Beğeni

Fiber altyapıda ne yazık ki özellikle ilk kurulumlarda sinyal sorunu oluyor, bu çok sık yaşanan bir durum.
Hat fiziksel durum bilgisi fiber altyapıda geçerli değil, dikkate almayın.

Teşekkür ederim sorunum fiberin kablonun ucuna takılan soketin değiştirilmesi ile çözüldü

Sorunun çözümüne sevindim, iyi günlerde kullanın hizmetinizi :hugs:

Bu konu, son yanıttan 60 dakika sonra otomatik olarak kapatıldı. Yeni yanıtlara artık izin verilmiyor.