Online oyunlarda gecikme

Merhaba,

Uzun yıllardır, Playstation konsolundan Call of Duty oynuyorum, bu sene mayıs ayından beri anlam veremediğim bir gecikme yaşamaya başladım.Bu esnada Turkcell Superonline kullanıyordum, sonra eve Netspeed bağlattım yine sorunum düzelmedi, bir iki ay önce de TurkNet bağlattım ve inanılmaz bir şekilde oyun akmaya başladı.Ancak bu bir hafta sürdü.

Oyun içi pingim 40-55 civarında ancak gözle görülür bir gecikme yaşıyorum , bu sorun olduğunda bir kaç kere saha ekibi müdahalesi ile düzeldi ancak en fazla 10 gün akıcı oyun oynayabiliyorum.

Kalıcı bir önerisi olan varsa memnun olurum, selamlar.

Selamlar @Oguzhanyilmaz, tracert testlerinizi buradan paylaşır mısınız rica etsem?

Merhaba, direkt olarak call of duty serverlarının iplerine yaptığım testler;




Bu değerlerde bir sorun görünmüyor. Oynadığınız oyunun sürümü nedir, TR serveri bulunuyor mu? TurkNet Şeffaflık Raporu — Altyapı Çalışmaları, Hizmet Açılış ve Dönüş Süreleri buradaki linkten platformlar ve bölge özelinde kıyaslama yapabilirsiniz. Ortalama ±10 ping fark edebilir.

Sürümü şu anda bilmiyorum ancak sürekli update edilmiş halde.
Evet değerlerde bir sorun yok , oyunun Türkiye serverı yok maalesef en yakın italya ve polonya var.
Şahsi deneyimlerime dayanarak sorun sanki fiziki müdahale ile düzelecek gibi. Son 2 ayda tt ekibi müdahale etti ve düzeldi.
Sanki hayalet ping gibi hissiyatı.
Turk.net e ilk geçtiğim hafta inanılmaz iyiydi bu arada sonradan bozuldu.

2 Beğeni

Tam olarak sorununuzu anlayamadım. Değerlerde bir sorun görünmüyor. Paket kaybı ya da ping’de dalgalanma mı yaşıyorsunuz?

Şöyle izah edeyim, oyun esnasında örn ateş ediyorum hit markerlar yarım sn geç geliyor aynı şey bütün aksiyonlarda geçerli .rakibin bir sn gerisinden oynuyorum ya da hit register dedikleri , attığım mermiler adrese işlemiyor.ya da kaçıp saklandığımı düşünürken ölmüş oluyorum ve kill cam den baktığımda aslında kaçamadığımı görmüş oluyorum.
Packet loss çok istisnai bi durum , pingim 45 ancak oyundaki hissiyatı 90 :).

Bu arada bütün setup ım iyi seviyede gaming 120hz monitör vb gibi.

Anladım. Değerler sorunsuzken oyun deneyiminizin böyle olması enteresan. Son dönemde başladığını belirttiğiniz için oyun sunucusu kaynaklı bir problem olabileceğini düşünüyorum. Farklı bir sunucuya bağlanma şansınız oluyor mu?

Yaklaşık 5 dedicated server var bize yakın, hepsinde durum aynı.Peer üzerinden bağlanırsa daha feci durum.

Son güncellemelerim de şu şekilde ;
CoD serverlarına olan traceroute ve ping sonuçlarım ;



Bununla beraber , arayüzden serverlarda gördüğüm ping ile , oyundaki ping arasında sapma var ve ps5 cihazı hariç hiçbir cihaza internet bağlantısı vermiyorum.

OİM’den de süreci takip ettik ancak teknik ekip totalde bir sorun olmadığını belirtti.
Oyun içi deneyimim ise dökülüyor, aldığım 40-60 arası ping 120 hissiyatında, bunu da daha uzak serverlara bağlanıp test etme imkanım oldu.

Tekrar bir çözüm bulabilmek adına yazıyorum aksi halde aradığım hizmeti bulamadığım için aboneliğimi sonlandırmak zorunda kalacağım.
En basiti rakibe orta mesafeden ateş ediyorum, ateşi kestikten bir saniye sonra hit efekti geliyor.

Yaşadığım bölgede mi acaba bir sorun var ?Ya da bir çözümü var mı merak ediyorum.

Burada mesela Amsterdam serverine 49 ms ping gösteriyor ancak oyun içinde 56-60 arası gidip geliyor.


Daha önce belirttiğim gibi aslında değerlerinizde sorun görünmüyor. Ek olarak belirtmek isterim ki Türkiye sunucusu bulunmayan oyunlara 100 ms’e kadar gecikme olağan kabul ediliyor. Network incelemesine istinaden de kaydınız üzerinden benzer bir dönüş yapıldı.

Dönüşünüz için çok teşekkür ederim, çok naziksiniz.
Ancak aynı oyun, aynı setup aynı serverlar, aynı interlandda oynayan arkadaşlarım hepsi benzer pingde ancak ben ayın belli günlerinde gecikme yaşamıyorum, sonrasında yine hiçbir değerde değişiklik yok fakat gecikme yaşıyorum.
Konu sanırım artık ilahi bir cevap bekliyor :slight_smile:

Merhabalar, bu videoda gösterildiği gibi manuel ağ ayarı yapıp MTU değerini 1450 olarak ayarladıktan sonra durumu tekrardan kontrol edebilir misiniz?

Merhaba, teşekkür ederim yönlendirmeniz için.
MTU değerini modem/router üzerinden yapmak daha doğru sonuç vermez mi ?
Ben yine de bir kaç farklı değeri deneyip , size de bildireceğim.

MTU değerini modem/router üzerinden yapmak tüm cihazlarınızın gönderdiği/aldığı paketleri etkileyeceği için daha pratik olur, fakat sizin durumunuzda 1 cihazda sorun yaşanıyor ve modeminiz tarafından yapılacak ekstra paket fragmantasyonundan kaçınmak istiyoruz. Bahsettiğiniz sorun bana ya MTU ile alakalı bir altyapı konfigürasyon hatası (ISP taraflı, düşük ihtimal) ya da giden paketlerin (gelen paketlerde sorun yok gibi gözüküyor) bir şekilde düşmesine neden olan başka bir konfigürasyon sorunu (ISP veya yerel ağ taraflı) gibi geliyor. Eğer MTU değeriyle oynamak soruna çözüm olmazsa, ya yerel ağınızda gıcıklık yapan bir cihaz var ya da söylediğiniz gibi altyapınızda ilahi güçler tarafından çözülmeyi bekleyen bir sorun mevcut.

Denedim, herhangi bir değişiklik olmadı pozitif manada.

Modeme gelen interneti sadece Ps5 cihazına veriyorum, dolayısıyla ağda çakışmaya sebep olacak bir argüman kalmıyor aslında.
Ayrıca gaming bir routerla da gelen / giden paket öncelikleri ile alakalı da bir sürü ayar yaptım ancak nafile.
Benim tecrübem ISP taraflı, çünkü turk.net’ten bu aradığımı buldum zaten, sadece kaybettiğim için bu mücadelem.

Bir update daha yapacağım.
Dün akşam evime yakın ve TurkNet kullanan bir internet kafede , basit bir setup ile oyunu denedim.Aynı anda 9 cihaz internete bağlıyken hem hayatımda görmediğim 35 pingi gördüm (40’ın altını hiç görmedim) hem de inanılmaz bir response süresi vardı.(4K 120 hz monitör ile oynuyorum)
Şimdi sorun şu ; hat değerlerime bakıp yorum yapan network ekibini ciddi anlamda yetersiz buluyorum.

Sorun, bölgemdeki yoğun kullanımsa bunun çözülmesini istiyorum.
TurkNet Online İşlem Merkezi üzerinden iletişime geçen arkadaşlar önlerindeki text harici bir şey diyemiyor, network ekibi ve buradaki adminler de buna benzer durumdalar, zaten ben kullanıcı olarak çoğundan daha fazla bilgi sahibi oldum bu süreçlerde.
Özetle , parasını ödediğim hizmetin asla karşılığını alamıyorum ve kimsenin de basit çözümler haricinde bir hamle yapma şansı yok.
Şahsi çabalarımla şirketin üst düzey yetkilileriyle de görüşüp konuyu çözmek kaldı sanırım.

Tekrar selamlar, bölgenizde yoğun kullanıma bağlı olarak performans kayıpları olabileceği doğru. Yerel sağlayıcı altyapısı üzerinden hizmet alıyorsunuz. Bu yüzden kapasite artırımı ya da benzeri işlemler yalnızca yerel sağlayıcı tarafından gerçekleştirilebilir. Şu anda kaydınıza istinaden yerel sağlayıcının sahada ıslah yaptığını ve sorunun çözüldüğü bilgisinin paylaşıldığını görüyorum.

Çok teşekkür ederim, yerel sağlayıcı ile de görüşeceğim.
Evet dün gece 23:00 itibariyle düzelme yaşadım, kalıcı olması dileğiyle.