Online İşlemler Doğrulama Kodu

Merhaba,
Online işlemlerde kullandığım cep telefonu hattımı kapattırdığımdan dolayı, giriş için gereken ve eski numarama giden doğrulama kodunu haliyle kullanamıyorum ve bu yüzden online işlemlere giremiyorum. Bu özelliği hesaba girmeden devre dışı bırakmanın bir yolu yok mu veya cep telefonu numaramı bir şekilde güncelleyemez miyim?
Faturaları online bankacılık üzerinden yatırabiliyorum fakat internetim akşam saatlerinde sürekli kopuyor ve aylardır online işlemlere giremediğim için arıza kaydı açamıyorum, hesaba girmeden arıza kaydı açmanın bir yolu var mı?
Önerileriniz için şimdiden teşekkürler.

Hat değerlerinizi paylaşırsanız bakalım

1 Beğeni

SNR Margin yoğunluk olmayan saatlerde 10 db civarı fakat akşam 19 saatlerine yaklaştıkça kademeli olarak düşüyor ve artık kararlı bir bağlantının sağlanamayacağı 6 değerine geldiğinde haliyle internetim kopuyor. DSL hattını sıfırlıyorum ve bu sefer hızım 5000~ kpbs değerine SNR Margin’de 10 değerine tekrar yükseliyor sonra tekrar kademeli olarak düşüyor. Gece saatlerinde ve gündüz hattı sıfırladığımda hızım normal değerlere geri dönüyor herhangi bir kopma yaşamıyorum. Akşam saatlerinde hattı sıfırladığımda bazen daha yüksek hız değerleri alabiliyorum fakat bu sefer CRC hatalarının sayısı o kadar fazla artıyor ki, internet varken internete bağlanamıyorum. Bu CRC değerlerinin akşam saatlerinde yüksek hız aldığımda bu kadar artması altyapıda ciddi bir sorun olduğunun göstergesi.

Modem marka modeli: Asus DSL-N16, modem arayüzünde Stability Adjustment (kararlılık ayarı) ve noise protection (gürültü koruması) ayarları da var fakat bu ayarlar beklendiği kadar etki etmiyor. Ben kararlılık ayarını 12 db olarak seçsem bile bu zaman içinde tekrar kopacak kadar düşüyor. Modem firmware’ı güncel.

Modeminizi güncellemeyi denediniz mi?

Hat zayıflaman fazla iç tesisatını kontrol ettirmeni öneririm

1 Beğeni

Yazmayı unutmuşum diye güncelleme olarak onu ekliyordum siz yazmışsınız, evet firmware güncel.

Modem yönetim ayarlarından DSL ekranın ekran görüntüsünü bizimle paylaşma şansınız var mı?

Teşekkürler. Binanın dışından içeri modeme gelen kabloda hiçbir ek yok. 2 senedir aynı tesisat ile gayet sorunsuz kullanıyordum, son 3 aydır bu sorunlu hali aldı. Aynı DSLAM vb. şeyler üzerindeki abone sayısının artması ile ilgili olabileceğini düşünüyorum.

Yukarıda açıklamalar ile beraber var ama tekrar yükleyeyim.

Modem ayarlarınızı istemiştim.

Stability Adjustment’i aktif etmeyi denedin mi daha önceden

Selam, ekremay hoş geldin!
Şu numaraları bir deneyin:
TurkNet Hızlı İşlem Hattı : 0(850) 288 80 80 (Şebeke içi ücretsiz)
TurkNet Fiber Satış ve Başvuru Takip Hattı: 0(850) 288 80 16
0 212 355 1700 ; 0 850 288 30 24 ; 0 212 703 4371 ; 0850 288 10 10 ; 0850 288 80 84
Twitter, Instgram veya Donanım Haber forumundan TurkNet’in hesaplarına bir yazın.


Öncelikle modeminizi resetleyin ve tekrar kurulum yapın veya yaptığınız ayarları geri alın ve SNR değerini “auto” olarak işaretleyin ve tekrar hat değerlerinizi paylaşın.
Zayıflama çok mesafesel de olabilir, bilemeyiz o yüzden saha dolabı mesafenizi sorgulayıp sonuçları paylaşır mısınız?

2 Beğeni

Diğer ayarları default(varsayılan) bırakıp veya diğer ayarları çeşitli şekillerde denesemde sorun devam etti.

1 Beğeni

Hat zayıflaman 30 larda bu çok fazla.

-Line attenuation.

kablon cat 5 veya gri bi eski kabloysa öyle kablolar .
Baya zayıflama yaptırıyor.

Teşekkürler. Başka bir binanın dışında asılı duran bir kutudan modeme doğrudan cat 6 kablo geliyor. Daha iyi değer verecekse başka kablolar kullanabilirim.

1 Beğeni

Hızlı işlem hattından denemiştim fakat oradan çözememiştim ama diğer dediğiniz numaraları deneyeceğim, teşekkürler. Yardımcı olmaya çalışan herkese çok teşekkür ederim.

Öncelikle teşhisi koyalım yani zayıflamanız mesafesel olabilir ki olursa pek bir şey yapılamaz zayıflamaya, bunun için yani teşhis için saha dolabı mesafenizi buradan “https://goknet.com.tr/internet-altyapi-sorgulama/” sorgulayıp sonuçları paylaşır mısınız?

fftx

Hat zayıflaman aşırı.Şunları yapın:
Ankastre bağlantılarını ve kablonu kontrol ettir eğer kablon da problem varsa CAT6 23AWG Nexans, Erse, Reçber markalı kablo kullanın eğer bağlantınız da oksitlenme, gevşeme gibi unsurlar var ise yenileyin veya kablonuzda ki diğer 2 damarı kullanın. Ek, dsl prizi, splitter var ise kullanmayın/yenileyin.
Not: Ankastre bağlantısı ve eklere YAK1 kullanın.

1 Beğeni