OİM iş emri bildirimlerinde tekrarlayan ID kullanımının nedeni nedir?

16.09.2020 tarihli arıza bildirimi için açmış olduğum OİM kaydından (36487556) arıza tespiti için TT’ye iş emri açıldı. TT’net otomatik bir cevap geldi. Gün sonunda arızam düzeldiği için kayıt içerisindeki “Sorunum Çözüldü” butonu ile kaydı kapattım. Durumu kırmızıdan maviye döndü, aktif listeden kaldırıldı.

19.09.2020 tarihinde yani bugün yaşadığım arıza için yeni bir kayıt açtım (36577610). Ariza tespiti için sistem yine otomatik kayıt açtı. Ama AYNI ID ile. Ve tabi telekomun otomatik cevabı da gecikmedi. Aynı ID ile.

Veritabanına yeni bir ID ile kayıt atılmadığına göre yeni bir arıza olarak işlem görmedi demek. Bu durumda son arıza bildirimim aslında her iki tarafta da kontrol edilmeden eski kayıtlar üzerinden otomatik olarak cevaplanmış oldu. :angry:

Öncelikle bu durumun bir geliştirme bugı olup olmadığını teyit etmek adına şikayet başlığı altında iletmek istemedim.

Ancak OİM’den verdiğiniz hizmetin ciddi şekilde ele alınıp süreçlerin iyileştirilmesi gerektiğini düşünüyorum. Forumda okuyabildiğim yorumlardan da benzer sıkıntılar yaşayan çok kişi olduğunu gözlemledim. Daha öncesinde bu süreçleriniz yüzünden iptal ettirdiğim bir aboneliğim var. İkincisi de yolda olsun istemem. Değerlendirmeyi düşünürseniz de bilahare tecrübelerimi seve seve paylaşabilirim.

Ancak öncesinde bu duruma açıklık getirebilir misiniz lütfen?

Telekom tarafında talep kapatılmadığı için aynı aboneden gelen bildirim o göreve atanmış olabilir

Böyle bir şey olması için sürecin TT’den tetiklenmesi lazım. Talebi ileten Türknet. Iş emri ID’yi ilk oluşturan Türknet yani. Muhtemelen burada müşterinin kapattığı taleplerin durumunun db’de güncellemesi ile ilgili bir sıkıntı var. Her neyse testi yapılır bug kapatılır.
Benim takıldığım nokta teknik değil. TT’nin şu an arızadan haberi yok aslında ve her geçen zaman kullanıcının aleyhine işliyor sonuçta firmaların değil. Sebebi de muhtemelen basit bir bug.
Daha da kötüsü aktif kayıt olduğu zaman yeni bir ariza kaydı açtırmıyor sevgili OIM. Kendim kapatıp açsam yine ayni döngü tetiklenecek aynı ID atanacak, aynı cevap gelecek.
Yani işin özünde durumun şu an ki özeti: internetim öldü, cenaze de ortada kaldı.

O ID numarasını alın ve bağlı olduğunuz Telekom müdürlüğüne gidip neden yapılmadığı bilgisini alın.

48 içinde açılan destek kayıtları ve iş emirleri aynı destek no ve aynı iş emri no ile birleşir. Yeniden bi iş emri açmaya gerek yoktur. Mevcut iş emrine yeni bildirim geçilir ve iş emri tekrar aktifleşir.

1 Beğeni

Sizin iki kayıt arasındaki süre 48 saati geçse de konu başlığı veya arıza aynı olduğu için iş emri arıza devam ediyor olarak aktifleşmiş. Çünkü siz destek kaydını kapatmış olsanızda telekom tarafında arıza çözümlenmemiş olduğu için iş emri süreci devam etmekte. Bu nedenle sizin tekrar destek kaydı açmanız yeni bi iş emri açılmasını gerektirmez.

1 Beğeni

Açıklamanız için teşekkür ederim Murat Bey.
Bu durumda Telekom tarafındaki bu durumu nasıl yorumlayacağız peki?
Telekom’un kapalı anlayışından ne anlamalıyız ya da ?


(https://kohm.turktelekom.com.tr/guest.jsp?page=guestArizaSorgula)

Belli bir süre geçtiğinde sistem o kayıtları otomatik kapatıyor diye bir bilgilendirme okumuştum TT arıza sözleşmesinde. Bu süreyi tam hatırlamıyorum. Daha önce de belirttiğim gibi eğer bu iş emri ile ilgili gelmiyorlar ve ve aynı ID ye düşüyor ise talep sebebini TT müdürlüğüne gidip öğrenebilirsiniz

Hat kapalı, sinyal almıyor ve modemle buluşmuyor demek. Arıza giderilince açık buluşuyor yazacaktır

Merhaba, öncelikle bilgilendirme için teşekkür ederim. Size atanmış arıza ID’sinin neden sürekli olarak aynı şekilde işleme alındığına bir bakalım. Sistemsel olabilir. Konuyu inceleyip size detaylı olarak bilgi vereceğim. Merak etmeyin. Aklınıza takılmasın.

3 Beğeni

Bu bilgilendirme yanlış Murat Bey,

Şuanda arıza kaydının kapalı olduğunu gösteriyor.

1 Beğeni

Siz Online işlemler baz alarak yorumlar yapmışsınız ancak size resimdeki “kapalı” anlamı sorulmuş.

2 Beğeni

Çok teşekkür ederim Enes Bey. İnceleyelim demeniz bile benim için yeterli şu aşamada.

2 Beğeni

Ben oim deki bilgileri baz alarak söyledim. Haklısınızdır.

1 Beğeni

TT’ye iletilen her kayıt için yeni bir referans no belirlenir fakat 36487556 numaralı kayıt kapatılmadan 36577610 bu kayıt açıldığı için aynı referans numarası ikisinde de var. Bundan sonra açacağınız her kayıt için bir önceki arıza kaydınızın kapandığından emin olun.

Örneğin bundan sonra açtığınız kaydın içerisindeki referans numarası diğer ID’lerden farklı olarak atanmış.

Merhabalar, normalde dediğinizde haklısınız. Ancak ilk mesajımda da belirttiğim gibi 36487556 kaydını ben kendim kapattım. Sorun Çözüldü butonundan.

Muhtemelen akışta ufak bir kontrol eksik. Müşteri tarafından kapatılan kayıtlar ile sistemsel kapatılan kayıtlar aynı şekilde işlem görmüyor.

Kaldıki mevcutta aktif bir kaydımız olduğunda OIM aynı başlık altında ikinci bir kayıt açmamıza izin vermiyor. Birini kapatmandan yeni kayıt açmam mümkün olmazdı yani.

Süreci bu açıdan tekrar test etmenizi rica ederim. :wink:

1 Beğeni

Bu konuyu da kapatabilirsiniz.

Teşekkürler.