Modemden router a bağlantı ile ara ara kopma sorunu yaşıyorum

Merhabalar arkadaşlar,
TurkNet müşterisiyim. Son 3 aydır yaşadığım bir sorundan bahsetmek istiyorum. Başlamadan önce aşağıda verdiğim şemayı incelemenizi istiyorum her cihaza bir isim koydum böylelikle evimdeki tesisatı daha kolay anlayabilirsiniz. Şükrü ve niyazi rolündeki cihazları değiştirmeme rağmen sorunum bir türlü düzelmedi bunu göz önüne almanızı istiyorum.

Arada sırada (belirli bir tetikleyicisi veya zamanı yok) internetim gidiyor buna kablosuz internette dahil. Bilgisayarımdan hiçbir şekilde her iki modeminde arayüzüne erişemiyorum ve bilgisayarım kablolu bağlantı yokmuş gibi davranıyor. Bunun servis sağlayıcısından kaynaklanacağını düşünmüyorum çünkü internet kesildiğinde bildiğim kadarıyla modem arayüzüne erişebilmem lazım. Geriye bir başka seçenek kalıyor bu da ev tesisatı hem ana modem şükrüyü hem ap olarak kullandığım modem niyaziyi değiştirdim ama çözüm olmadı. Ethernet kablosundan olacağını da sanmıyorum çünkü kablosuz bağlantıda kopuyor. Arkadaşlar bunun çözümü ne olabilir ne olur yardımınızı bekliyorum kaç aydır bu sorunu yaşıyorum gerçekten kafayı yememe ramak kaldı.

Modem modelleri:
Şükrü: ZyXEL VMG3312-B10B
Niyazi: AirTies AIR5444ML.

Cihazların ana ip adresleri farklı bloklarda mı? Örneğin şükrü cihazı 192.168.1.1 ise Niyazi 192.168.2.1 mi? Cihazlar arasında ip çakışması oluyor mu? Bunları kontrol etmekte fayda vardır.

Yok birisi 192.168.2.1 diğeri ise 192.168.2.254

Aynı bloklar içinde sorun yaşayabilir cihazlar. Örneğin bilgisayar 192.168.2.5 alır PS da aynı ip yi diğer cihaz üzerinden alabilir. Bu durumda her iki cihaz da erişemez diye biliyorum

anladım… bu sorunu nasıl tümüyle ortadan kaldırabilirim… bide aklıma takılan şey şu nasıl oluyor da ben hiçbir şekilde modem arayüzüne giremiyorum

Modemlerin modellerini Google üzerinde kablo ile köprüleme şeklinde aratır iseniz bir çok başlık çıkabilir. AP üzerinden erişmeye çalışır iseniz cihazlar bağlı iken yine arayüze erişim olmaz diye biliyorum. Çok detaylı bilgim yok maalesef. Forumda arkadaşlar yardımcı olacaktır. Ama ana kural olarak cihazların ana ip adreslerinin farklı olması gerektiği konusunda eminim.

Geçen bu sorun çok uzun bir süre yaşanda ve bir çok şeyi deneme fırsatım oldu. Bir ara Niyaziden kabloyu çıkarıp direkt switchden gelen kabloyu PCye taktım fakat sorun devam etti ayrıca 2. modem niyazide DHCP kapalı. Gerçekten çok garip bir sorun kafayı yemelik bir durum :smiley:

1 Beğeni