Modem yada Benzeri Çözüm Önerisi

Evde halam, eniştemle yaşıyorum. Evde 75 Mbps fiber internet mevcut ileride belki daha yüksek hızlara çıkartacağım. Söyle bir problem var elimizde görseldeki modem var ve halam ve eniştem telefondan internete giriyor televizyondan Netflix üzerinden film izliyorlar bende içerdeki odada Wi-Fi 2.5 GHz üzerinden Online oyun oynamaya ya da film izlemeye çalışıyorum ama onların televizyon kablo ile bağlı telefonlarda Wi-Fi yakın olduğu için benim internetimde aşırı yavaşlama ya da koplamalar oluyor. Aşağıdaki gibi bir ürün alsam çözüm olur mu ya da başka bir öneriniz var mı?

Merhaba @Rizacan67 paylaştığınız konuda resim veya bir cihaz yok konunuzu düzenlerseniz size yardımcı olabilirim. İyi günler dilerim.

Screenshot 2023-01-05 at 10-09-33 Türk Telekom Fiber Modem - VDSL Modem ilanları uygun fiyatlarıyla sahibinden.com'da - 1061363338

Merhaba resim ürün bu

İlk önce kullanımın yoğun olduğu zaman kablosuz olarak kullandığınız cihazı modeme yakın bir mesafede test edin kablosuz bağlantısı iyi olmasına rağmen sorun devam ediyorsa yeni modem almanızın bir yararı olmayacaktır. Yakınlaştığınızda sorun oluşmuyor ise telekom veya başka bir iss için üretilen modemleri almanızı tavsiye etmiyorum.İyi günler dilerim.

Şöyle aslında hız iyi çok problem yaşamıyorum sadece 100 mbps almam gerekirken 50 falan alıyorum onu geçtim asıl problem ben oyun oynarken başkaları bağlandığında ping ve lag yapıyor. Mesela ailem televizyonda netflix izlerken direk benim internetim aşırı derecede yavaşlıyor. Söyle ama ben interneti zyxel router ile bağlanıyorum modemden kablosuz interneti alıyorum router odamda duruyor oradan kablo ile masaüstü bilgisayarıma bağlanıyorum. Belkide direk router değişsem problem çözülecek

Merhaba, TT’nin verdiği iki cihazın wifi sorunlarından dolayı bu sorunları yaşıyorsunuz ZTE modelini aralarında iyi olan cihazdır.

Tam anlamadım ? İlk mesajda 75 demişsiniz burada 100 almam lazım demişsiniz. Siz FTTH abonesi iseniz yani eve kadar fiber varsa ve 100mbit ise 100 olmalı. Eğer bu hızlar KABLOLU bağlantıda yoksa 2 ihtimal var.

1- Binada size gelen kutuya bakın, size gelen ucun rengi ile paneldeki karşılık soket aynı renk mi ?

2- Eğer renkler kutuda ve sizin ONT girişinde aynıysa hız profilinde bir sıkıntı vardır.

Şöyle hızım 100 mbps ama 50 ve 75 arası hız alabiliyorum. GibirNet kullanıyorum fiber altyapım var ince bir kablo ile geliyor özel kutusu var oraya takıyorum oradan çıkan kabloyu modeme takıyorum. O Dediğinize nasıl bakacağım bilmiyorum ama teknis servise yazdım böyle bir problem var diye.

Şurada paylaştım…

Ondan kaynaklı olabilir doğru diyorsunuz ona bakacağım eve giren kablo daha ince sarı bir kablo çıkışını bulup bakacağım

Sizin bu yazınızı görünce baktım bina kutusunda mavi renk evdeki cihazda yeşil renk takılı bir sıkıntı yaşamıyorum ping 4 bufferbload A daha önce söylemiştim sizin dediğiniz konuyu kendim araştırdım aynı renk olması gereken yer kutuda solu ve sağında jaklar var biri dağıtım jakı soldaki ana dağıtım sağdakide eve gelen jak bun karşılıklı iki jak aynı renkte olmalıymış evdeki ont giren yer yeşil olmalıymış benim ulaştığım bilgi bu

Aynı şeyi yazdım zaten.

Ben sizin yazınızda apartman girişinde olan kutudaki jaklar ne renk ise evdeki ont giren jakta aynı renk olmalı şeklinde anladım kusura bakmayın

Fazla detaylı yazınca belki öyle anlaşılmıştır. Yok, size çekilen 2 uçta farklı renk olabilir. Önemli olan onların girdikleri yerdeki karşılıklarının aynı renk olması. Yani sizin de yazdığınız gibi.

Müsait bir zamanda benim uçları ölçüp fotoğrafını çekip sonra farklı renk çakıp sinyal sonucunu koyarım foruma. Fiber olupta şikayet edenler hemen buna bakmalı aslında. Çünkü maalesef Turk Telekom bu malzemeleri ihale ile alıyor ve sahaya veriyor. Biraz bilinçli olan arkadaşlar zaten çakmıyorlar çünkü dert olacağını biliyorlar. Ama çoğu iş emri kapansın diye maalesef farklı renk çakıyor.

Bu arada bu işi yapan sahadaki hiç bir personel Turk Telekom’un kadrosunda değil. Tamamı taşeron, Turk Net için gelenlerde öyle.

1 Beğeni

Arkadaşlar Merhaba,

Farklı bir modem ile interneti denedim ve sorunun devam ettiğini farkettim bizim normalde 75 - 100 Mbps olması gerekirken 40 - 45 Mbps olabiliyor en fazla sağlayıcıya bilgi verdim ama bakalım taahhütsüz olunca ilgilenecekler mi göreceğiz. Yoksa direk Türk telekomun altyapısını kullandığım için onlara mı bilgi versem yani ilgilenirler mi acaba ?