Modem verilerindeki tutarsızlık

İyi forumlar arkadaşlar. Azıcık kafanızı yoracağım beni mazur görün, ben çıkış bulamadım.

Köyde müstakil evde internetim var, interneti bilindik ahşap direklerken gelen siyah bir kablo ile alıyoruz ve santral yakınımda. Zaten altyapı sorguladığımda 74-77 Mbps gibi bir değer çıkıyordu. İkinci sefer bağlattığımda da zaten TurkNet kurulum ekibi aynı bilgiyi vermişti ve VDSL e geçirmişti bizi (2 yıl oldu). Ne hikmetse bu sene kafasına göre modem verileri değişiyor…

Örneğin geçen seneden bir ay ara ile birkaç veri atayım:


SNR değerlerini ben 7ye çektim ve zaten bu hattın 3 yıllık ortalama uptime süresi 21 gündür. Hatalar herhangi bir problem yaratmıyor. Sağdaki bu şekilde 45 gün çalıştı. Sonra hattı dondurdum zaten :smiley:

Mayıs’ta geldiğimde internet kötüydü arıza kaydı açtım ve ekipler gelmeden problem çözüldü (arıza kaydı saat 20 küsürde açıldı, hat 00:10 civarı düzeldi, gelen olmadı.)
2022-05-02_00-35-00.png

Güncele dönersem, internet kurban bayramında geldiğimde 16mbit bandındaydı, ek yerlerini söktüm ve yak1 ile bağladım, değerlerin değişmesi 2 saat sürdü, hat gitti geldi vs ve 12-14 saatliğine şu şekilde çalıştı.


Sonra ne hikmetse gene bozulmuş…

Şuan reset attığımda zar atar gibi rastgele geliyor rakamlar. Bazen 221 kbps upload geliyor sök tak yapıyorum düzeliyor?
Zyxel modem taktım gene aynı. Tek fark ettiğim hat zayıflamasının yüksek olduğu. Hadi bayram var ekipleri rahatsız etmeyeyim belki yoğunluktandır diye bekledim. Artık bugün sinirlenip kablo tek damar belki yak1 temas etmiyor olabilir diye kabloları kestim ve eskiden yaptığım gibi düz bağladım. Verilerde biraz iyileşme oldu, upload yükseldi. Demek ki ikinci teli iyi sıkmamış. SNR elle 10 olarak ayarlı buna rağmen inadına 9 a kadar düşüyor.

Gözümden kaçan birşey olmuştur belki diye konu açtım, ne olduğunu çözemedim. Yıllarca problemsiz kullandığım hat kafasına göre hızı değişiyor, kopuyor vs. Evde öğrt. var ve yoğun video seminerleri var. Videolar donuyor, o sinirleniyor bende sinirleniyorum. The Simpsons’taki buluta bağıran yaşlı adam gibiyiz evde. Ne yaptıklarını bilmiyorum ama TT ekiplerinin her 2-3 günde bir akbaba gibi gezdiğini görüyorum ben sorduğumda hız profilini düşürelim demişlerdi de affedersiniz ama nereye düşürmeyi planladıklarını anlamadım, evet desem herhalde dial-up a dönecek internet.

Arkadaşlar affedersiniz ama ben mi salağım anlamadım. Yak1 bağladık veriler değişmedi ve ben bunu görüp çaresizliğe kapıldım dedim hadi bayramdan sonra çağıralım şimdi onlarda insan. 2 saat sonra internet hızı yükseldi, hat zayıflaması falan düştü bende vazgeçtim gittim uyudum. Sonraki gün öğleden sonra cinlendi bu internet gene bozuldu. Eee? peki kimse dokunmadı buna ve eminim ki modeme ters bakan falanda olmamıştır yani.
Hat üzerinde iptal etmemizin imkansız olduğu ama çok iyi bir şekilde izole edilmiş ek yeri var. Oradan olsa ben iyileşmeyi hiç görmezdim çünkü eskiden öyleydi. 12 saat çalışmazdı, önce hiç çalışmıyordu yani. 12 saat sonra nasıl hat zayıflaması 12 den 25 e çıkabilir?
Bunca yıldır belki gözle görülen tek değişken komşuya internet bağlanması olabilir yani. Komşunun interneti bağlandı diye ben neden hızımın %90 kaybediyorum onu çözemedim? Tamam abone sayısı artınca aynı ankastre/direkte abonelerin hızı düşüyor ama TT kullanıyor galiba komşu sadece yazın açılıyor interneti 16 mbit falan.

Arıza kaydı açmadan önce danışayım dedim malum hız profili düşürmeyi düşünüyorlar, 4-5 yıldır çevredeki en iyi ve stabil hat bendedir iddia ederim ve kanıtlarım. Şimdiden teşekkürler, arıza kaydını her türlü açacağım gibi duruyor bende bir fikir edineyim dedim.

Herhangi bir ISS in altyapı sorgu sayfasında aldığınız adres sorgusunda alabileceğiniz hız şu an aldığınız hızdan yüksek ise hemen bir arıza kaydı açın Telekom ekipleri gelip dolaptan/direkten ölçüm yapsınlar. Sizin de gördüğünüz üzere zayıflama değerleriniz artmış. Direk üstünde ki dağıtım kutusunda da sorun olabilir. Modem buluşması gereken hızda buluşmuyor başlığı altından kayıt açın kontrol edilsin.

1 Beğeni

Teşekkürler arıza kaydımı açtım, altyapı sitelerinden sorgu yapamıyorum bazıları boş port yok, bazıları ise direkt adreste altyapı yok diyor (TurkNet altyapı yok diyor)

Elimde sadece şu veriler var:

Ek yerlerine sonra dokunmadım ama değişmedi zaten, yukarıdakiyle aynı şuan. TT yi ikna edebilirim umarım genelde kolaya kaçıp paketi düşürün falan diyorlardı 5 yıldır…

Ekipler geldi, direkten korozyon yapmış onu temizlediler ve beraber kontrol ettik gündüz hat iyiydi.

Şu saatlerde hız testleri olsun, internette gezinmek olsun aşırı bir yavaşlık var ki bölgedeki Türk Telekom kullanan arkadaşımda bu yavaşlık yok. Kendisi 24 lük pakette ADSL ile 19 gibi bir hız alıyor, ben VDSL ile 56 olan hat değerleri ile 4 Mbit gibi bir hız alıyorum şuan.
Hatta hat değerleri daha iyi ama belki SNR dan problem oluyordur diye ben 12 ye çektim gene fark etmedi.



Akşam saat 20:00 ye kadar problem yoktu ilginç.

01:00 itibarı ile 35-45 arasına geri çıktı.

1 Beğeni

Bölgenizde saturasyon da olabilir ama kesin diyemem. Bir alt tarifeye geçip bir süre tam hız alıp alamadığınızı kontrol edin derim.

Merhaba, problem devam ediyor mu? Ediyor ise destek kaydınızın numarasını benimle paylaşmanızı rica edeceğim :raised_hand:t2:

DSL Uptime 2 days 21 hour(s) 8 minute(s) 53 seconds


Arıza kaydım çözüldükten (24.07.2022) 2 gün sonra hızda düzelme oldu. Bölgede dediğiniz gibi bir satürasyon problemi var gibi TT ekiplerinin haberi vardı 1 ayrdır bazı geceler bakım var diye sistemde mesaj görüyordum. Hat değerlerimden memnunum şuan arıza kaydım giderildikten bu yana DSL hattım hiç kopmadı ki zaten hata falan artmasın diye ben SNR değerimi 12 ye çektim yoksa yeterince hızlı gibi :smiling_face_with_three_hearts:

Hatta ilginç bir şekilde bölgede genel bir elektrik kesintisi varken hat değerlerime bakayım dedim zaten abonelerin neredeyse hepsinin bağlantısı kopunca max değer uçmuş, ama elektrik gelince normale dönüyor doğal olarak :smiley:

Şuan düzelmiş gibi ama ilginç bir sorum olacak, ilk mesajda görüldüğü üzere, geçen seneye oranla Data rate oranım bu sene daha düşük. Profil ayarımı falan mı değiştirmişler acaba?
Geçen sene Max Rate 73832 iken ben 67175 gibi bir değer alabiliyordum ki şuan 71288 iken 56638 geliyor?

SNR değerimin 12 ye kendim ayarlanmış olmam ile alakası var mı bilmiyorum ama gece 02:00 gibi SNR değerimi elle düşürüp kontrol edeceğim. Şuan bölgede yoğunluk var diye kontrol etmiyorum.

Sorunun çözümüne sevindim. İyi günlerde kullanın hizmetinizi. Maksimum değerin zaman içinde azalması bağlı olduğunuz santral veya dolaptaki abonelerin artması ile orantılı olması ile beraber modeme ulaşan hattın iç veya dış tesisatında meydana gelen kablo hasarları da neden olabilir.

SNR elle değerini arttırdığım içinmiş, problem yaşamazsam böyle kullanmayı denerim.
Teşekkür ediyorum, konuyu kapatabilirsiniz :slight_smile:


1 Beğeni

Anladım, talebiniz üzerine konuyu kapatıyorum.

Çözüm.