VMG8623-T50B modemi V5.50(ABPM.7.3)C0 sürümünde kullanıyorum. Önceden IPV6 adresini sorunsuz kullanıyordum. Bir ara IPV6 hakkında TurkNet Online İşlem Merkezi üzerinden teknik destek kaydı açtım ve arkadaşlar IPV6 adresimi iptal ettiler. Ardından bunun çözüm olmadığını belirtmem üzerine tekrar IPV6 adresimin verilmesini talep ettiğim günden beri IPV6 adresini kullanamıyorum.
Durumu destek kaydı açıp şu şekilde anlatın. Linklocal bağlantı kuruluyor prefix alınıyor ve dağıtılıyor. Prefix için paketler linklocalden gelip giderken global ip tarafında sorun yaşanıyor. Sizden istediğim test görsellerini de ekleyerek adresleme veya yönlendirme hatası olduğunu yazın. Ve bütün lokasyonların tracert görsellerini kayda ekleyin.
(denediğim diğer modem)
Modemi de baya kurcaladım ama bir sonuç elde edemedim. Diğer modemi de aynı şekilde kurcalamama rağmen sonuç aynı. Başka bir öneriniz var mı? @alperenatici Alperen Bey sizi de teknik destekle iletişim açısından etiketlemek istedim. Kendileri forumu umursamıyor anlaşılan.
Bu arada modem TurkNet’ten satın alınmış modem. Zyxel destek sayfasına seri numaramı girdiğinde çıkan uyarı: “Sayın Müşterimiz, cihazınızın bir İnternet Servis Sağlayıcıdan satın alınmış bir cihaz olduğu tespit edildi. Destek veya Garanti servisleri için lütfen İnternet Servis Sağlayıcınızla iletişime geçin. İSS’nizin kim olduğundan emin değilseniz, lütfen bir göz atın. bu makalede: https://support.zyxel.eu/hc/articles/5898797670034” TurkNet destek kaydında verilen cevap ise: “Eğer aktif olmamış ise modem üretici firmanız ile iletişime geçmenizi rica ederim.” …
fe80 dediğiniz gibi modem arayüzü zaten [fe80::xxxx:xxx:xxxx:xxxx]/login yazarak tarayıcıya 192.168.1.1/login gibi modem arayüzüne erişiyorum. Özetle ping atılıyor ve time=1ms
Merhaba benim dediğim şekilde durumu anlatmanız gerekli. Size paketlerin geldiğini prefix aldığınızı yazın ama prefix atama dışında paket almadığınızı. Dışarıdan yapılan girişimlerin size ulaşmadığını size yazdığım siteden modeme tracert yaptığınızı yazın. Hatta modem ip adresini verin onlarda ping atmaya çalışsınlar. Destek kaydını açtığınız andan itibaren modemi açıp kapatmayın ve bağlantıyı yenilemeyin. İpv6 adresleri dinamik dağıtıldığından yolladığınız ip adresi değişecektir. Bu nedenle doğru ip adresi yollayın ve modemi kapatıp açmayın.
modemi değiştirseniz bile gateway adresi değişmez ama ifconfig ile gateway adresini öğrenemeyiz.
“ip -6 route show” komutuyla default ile başlayıp “via fe80:” olan ip gerekli muhtemelen sonu 6300 ile bitecektir.
modemden o ip ye ping atmayı deneyin. ping olmuyorsa gateway sizinle iletişim kurmuyor demektir. o zaman modemle alakalı bir sorun olmaktan çıkar durum türk.netle alakalı olur.
boşuna modeminizi kurcalamayın aynı bende olduğu gibi bir zaman sonra sorun kendi kendine düzelecektir: