LOS Işığı Kırmızı Yanıyor

Merhaba,
Türk Telekom’un ZXHN H298A model modemini kullanıyoruz, operatörümüz TurkNet. Babam dün gece modemin ve modeme takılan küçük adaptörün fişlerini çekti. Modemi öğlen açtım fakat modemdeki Internet ve adaptördeki LOS ışıkları kırmızı yanmaya başladı (LOS ışığı kırmızı yanıp sönüyor, Internet ışığı aralıksız olarak kırmızı yanıyor.). Bundan önce hiçbir sıkıntı yoktu, TurkNet’ten destek kaydı da oluşturdum (Destek Kaydı NO: 55587798) fakat cevap gelene kadar burada çözüm için yardımcı olan birileri olabilir diye düşündüm.

3 Beğeni

Merhaba,

Baban gpon fişini çekerken fiber kabloyu kırmış olablir. Gpon duvara sabit olarak yapıştırsanız daha iyi olacaktır. Fiber kablo çok narindir babana söyle o kabloya dokunmasın ekipler gelip yapacaktır. Fiber kablo bağlantısını özel cihazlarla takılıyor.

2 Beğeni

Fiber optik kablo kırılmış olabilir.

1 Beğeni

İyice inceledim, kabloda herhangi bir kırılma yok ki.

1 Beğeni

Kablo çok narin saç teli gibi içinde cam var, dıştan kablo yalıtımında sorun olmaz ama içten kırılmıştır.

1 Beğeni

Tahmini olarak ne kadar sürer peki gelmeleri? Destek talebine yanıt bile verilmedi saatlerdir.

1 Beğeni

Destek 24 saat içinde verilir. TT ekibine haber verilecektir. TT ekibi gelip bağlayacaktır.

1 Beğeni

Teşekkür ederim yardımın için. Fişi çekip kabloyu kırmayı başardıysa cidden helal olsun, ne diyeyim. En baştan kablo çekilirse ek ücret öder miyiz peki?

1 Beğeni

Fiber soketi çıkartıp tekrar takmayı denediniz mi? sadece yerinden çıkmış ta olabilir. Sokette küçük bie diş var onun yönüne dikkat ederek takın. En dış katmandan çekip takın biraz hareketlidir.

1 Beğeni

Denedim onu da fakat maalesef işe yaramadı. Sanırım üstte dendiği gibi kabloda kopukluk oldu ama bir fiş çekildi diye kablonun kırılması ihtimali de bana düşük geliyor ama kabloda bir sorun olduğu da kesin gibi. Belki de apartman kutusundaki kısımda bir sorun olmuştur, ekipleri beklemekten başka çarem yok gibi görünüyor.

1 Beğeni

Selamlar @zenith, foruma hoş geldiniz :raised_hand: Kaydınızı inceledim. Arka plandaki tüm kontroller tamamlandığında sorun tespit edilemez ise saha ekipleri yönlendirilecek. Devamında inceleme ve müdahale sağlanır. Bu süre zarfında resetleme işlemi yapmayın ve modemi açık tutun :raising_hand_man:

2 Beğeni

Selamlar, hoş buldum, teşekkürler.
Modemi ve GPON kutusunu yanıt gelmeden önce resetlemiştik, bir sorun teşkil eder mi? Arayüzden ayarları yaptım ama.

1 Beğeni

Aynı işlemi tekrar uygulamanıza gerek yok :raising_hand_man:

1 Beğeni

Dendiği gibi, fiber kablo kırılmış. TT ekibi 24 saat bile geçmeden gelip sorunu çözdü. Fikir belirten herkese teşekkürlerimi sunuyorum.

1 Beğeni