Keenetic Hopper DSL Sık Sık İnternet Kopması Yardım!

Merhaba arkadaşlar,

Keenetic Hopper DSL modem kullanıcısıyım. Yaklaşık 6 aydır bu modemi kullanıyorum ve başta her şey çok iyiydi. Ancak aldığımdan beri sık sık internet kopması yaşamaya başladım. Modem ışıkları yanıp sönüyor, internet bağlantısı gidiyor ve geliyor. Bu durum beni çok rahatsız ediyor.

Modemi resetledim, kabloları kontrol ettim, farklı bir priz denedim ama hiçbir şey fayda etmedi. İnternet servis sağlayıcımı aradım ve sorunu bildirdim. Onlarda evime geldiler ve gerekli kontrollerini yaptılar ve modemin “Keenetic Hopper DSL” bozuk olduğunu söylediler. Keenetic destek ekibide modemin sağlıklı bir şekilde çalıştıgını ve sorunun internet servis sağlayıcınızdan kaynaklandıgını söyledi. Yeni bir modem almadan bu sorunu nasıl çöze bilirim. Bilginiz gibi modem fiyatları epey pahalı.
Bu sorunu yaşayan başka biri var mı? Bu sorunu nasıl çözebilirim? Modemi değiştirmeden internet kopmasını önleyebilir miyim? Bu modem hakkında ne düşünüyorsunuz? Lütfen tecrübelerinizi ve tavsiyelerinizi paylaşın. Şimdiden teşekkürler.

Hat değerlerinizi paylaşır mısınız ?

1 Beğeni

internet gittiği anda dsl ışığı yanıp sönüyormu birde hat değerlerini atarmısın

1 Beğeni

Ben eski modeli olan extra dsl kullanıyorum Gayet memnunum. Sizin hatla ilgili bir sıkıntı yaşadığınızı düşünüyorum. Bunu anlamak için de emaneten de olsa başka bir modemi birkaç gün denemen lazım.

1 Beğeni


İstemiş olduğunuz hat değerlerim.
@eren28tr
Hocam internette kopma yaşadığım zaman dls ışıgı gidiyor ve sarı yanıp yönsüyor

@sinan0
Hocam internet servis sağlayıcımı aradığımda modeme suç buluyor.

Alt yapı sorgu sonucu ne çıkıyor değerler?

İlk önce internet gittiğinde dsl süresi sıfırlanıyor mu ona bakın

1 Beğeni

Üretici firma zaten sıkıntı yok diyip geçer sürekli. DSL kısmı bozuk ise modem değiştirmekten başka çareniz bulunmuyor. Uygun fiyatlı bi tek ZTE ZXHN H168A önerebilirim. 900 ile 1000 TL civarında. Bununla uzun süre sorun yaşamazsınız. 4 yıldır kullanıyorum. Onun harici dediğim gibi Üretici Firma pek ilgilenmez o konularla değiştirmen lazım yani her türlü.

Hattınızda sorun olduğu açıkça görülüyor zaten. Daha modeme nasıl suç bulunabilir ki :grin:

Sinyal zayıflama değerleri 0’a yakın olmalı. Sizde 13.9’a , 23.6db çok fazla.

İlk ankastre ölçümü yaptırın, bakın bakalım sorun siz mi yoksa internet servis sağlayıcısı sorumluluğunda olan bir alandamı.

Hocam üretici firma eposta yoluyla yazdım bir cevap yazdı ve aşağıda ki acıklama ve resim modemin üretici firmasının cevabı. Ankastre ölçümünü kime yaptıracağım internet servis sağlayıcım eve gelip bir ölçüm yaptılar ve onlarda modem bozu dediler.
Modem üretici firmanın cevabı ve yollamış oldugu resim
“Gönderdiğinin rapor alt yapınızın 15 dakikalık raporudur, 15 dakikalık raporunuzda bile yüksek miktarda FEC düzeltilen hatalar mevcut, Download ve Upload yönünde de sinyalz zayıflaması 0 dB yakın olması gerekirken DS(13.8) US (23.5) çok yüksek değerler sahip, bu değerler ile kopma sorunu yaşamanız çok normal, bu durum Alt yapı kaynaklı bir durumdur öncelikle mutlaka iç tesisatınızı bina girişinden dairenize kadar Cat6 kablo ile yenilemeniz sonrasında ISP firmanız ile iletişime geçerek iç tesisatınızın yeni olduğunu hattınızda FEC ve CRC hataları olduğunu ve SNR değerinin düşük olduğunu belirterek arıza kaydı oluşturunuz.”


@ArdaAk @BlackOwL

1 Beğeni

Klasik yalandır bu :slight_smile:

Hat değerleriniz zaten kötü. Alt yapı sorgu sonucunuz ne çıkıyor ? Vdsl hizmetinizi 700 800 metreden mi alıyorsunuz yoksa 100 metre altında mı bu değerleri alıyorsunuz ona göre ankastre ölçümü iç hat değişimi önerilir