Kapasite sorunu mu yoksa kablo mu?

önceden 75 mbps kadar hız alabiliyordum son 1 aydır bu hızlarda alıyorum hat değerlerini yorumlayacak olursak sorun kapasite mi kablo mu?

Ekran Alıntısı

@EFG hocam sizce sorun nedir?

75 Mbps hızında kullanırken olan hat değerleri elinizde var mı? Varsa karşılaştırma yapalım daha net bir cevap verebiliriz.

1 Beğeni

Aynı sorun bende de var, 3 sene boyunca aynı hızı alıyordum, ardından hızım düştü, elektrik gidip gelince eski hıza kavuşuyorum, fakat modemi kapatıp açınca tekrar düşüyor, eskiden kapatıp açtığımda da aynı hıza devam ediyor du, son zamanlarda bu şikayet oldukça çoğaldı, TT kaynaklı bir sorun olabilir mi?

@EFG

image

Aynı sorun bende de var, 3 sene boyunca aynı hızı alıyordum, ardından hızım düştü, elektrik gidip gelince eski hıza kavuşuyorum, fakat modemi kapatıp açınca tekrar düşüyor, eskiden kapatıp açtığımda da aynı hıza devam ediyor du, son zamanlarda bu şikayet oldukça çoğaldı, TT kaynaklı bir sorun olabilir mi?

Eski değerlere göre hat zayıflamanız yükselmiş. Ankastrede çakılı olan kablo ucu zamanla oksitlenme yapmış olabilir.

1 Beğeni

Merhaba,
Eski ve yeni değerlerinizi karşılaştırdım hat zayıflaması ve SNR’ da değişim var eğer imkanınız varsa modeminizi direkt olarak ankastre kutusuna bağlayıp yeniden test etmenizi öneririm, aynı değerler çıkarsa port kaynaklı bir sorun yaşanıyor olabilir. Destek kaydı oluşturmadıysanız hızlıca performans kaydı oluşturup durumu temsilciye belirtin arka planda uzmanlar tarafından detaylı olarak incelendikten sonra yapılabilecek bir müdahale varsa sağlanacaktır.

1 Beğeni

FTTC altyapıda her bölgede belirli bir kapasite üzerinden hizmet verildiği için hız yükselten kullanıcılar veya yeni abone eklenmesinde kapasitenin yetersiz kaldığı durumlar oluşabiliyor bu yüzden eski hızlarınıza ulaşamayabilirsiniz. Elektrikler gidip gelince eski hızınıza ulaşmanız normal bir durum çünkü santralde bulunan dağıtım cihazı bağlantı sırasında ilk bağlanan kullanıcıya atama yapılan değeri ulaştırır daha sonra diğer aboneler sırayla daha düşük değerler ile bağlantı sağlayabilir. Bir diğer ihtimal de iç hat kaynaklı bir problem oluşmuş olabilir, iç hattınızı kontrol ettirmediyseniz öncelikle iç hattınızı ankastreden modeminize ulaşan kısma kadar kontrol ettirin bir sorun çıkmazsa ilk kısımda yazdığım gibi kapasite kaynaklı eski hızlarınıza ulaşamıyor olabilirsiniz. Bu durumda sizin yapabileceğiniz fiziksel bir işlem bulunmuyor, bağlı olduğunuz Türk Telekom Müdürlüğü’ne kapasite artırma çalışması için dilekçe bırakabilirsiniz veya kökten çözüme ulaşmak istiyorsanız FTTH talebinde bulunabilirsiniz.

1 Beğeni

Merhaba @Dopz, öncelikle karşılaşmış olduğunuz sorun nedeniyle üzgün olduğumuzu bilmenizi isterim. Bu sorunun birden fazla sebebi olabilir. Rica etsem bize destek kaydı oluşturun. Arkadaşlarım baştan aşağıya hizmetinizi detaylı olarak kontrol etsinler. Size en net cevabı onlar vereceklerdir.

Bana özel mesaj üzerinden kayıt numaranızı iletirseniz size yardımcı olur destek vermeye çalışırım.