Kalitem neden bu kadar düştü?

Merhaba. Hat kalitem neden bu kadar düştü? Önceden 8 dB’de 12500 Kbps falandı. Şimdi 9600 Kbps’lerde. SNR’yi 1 dB’ye sabitleyince artık CRC yağmuruna tutuluyor ve zar zor 12800 Kbps’e ulaşıyor. Acaba kötü port verdikleri için mi yoksa saha dolabının içerisindeki kabloların bakıma mı ihtiyacı var? Türk Telekom teknik ekipleri arayıp, durumu söylersek, saha dolabındaki kablo kalitemizi iyileştirebilirler mi? Böylece 8 dB SNR değerinde 12500 Kbps’lere çıkabilir belki?

Bakın, SNR’yi eskiden 1 dB’ye sabitlediğimde 14500 Kbps’lere ulaşabilirken, şimdi 12000 Kbps’leri zor görüyorum. Görsem bile, çok hızlıca CRC artıyor ve bu yüzden o hızı bile alamıyorum. 1 Dakikada 2044 CRC aldım.

1 Beğeni

Onların cihazları kötü :grinning:

3 Beğeni

Cihazdan kastın DSLAM mı? Broadcom diyor ama?

Merhaba Erdem. CRC artışlarınının kaynağı, görsel de göründüğü üzere SNR kaynaklı ve hizmetiniz de çok uzak mesafeden alıyorsunuz, zayıflama ve değerleriniz durumu gösteriyor. Sağlıklı bir altyapı değil ve mevcut hızınız, max hızınıza ne kadar yakın kullanırsanız CRC artışları da buna bir örnek olabiliyor.
Kısaca: Değerler normal özellikle düşük SNR, CRC artışını tetikleme de etkili.
Yapılacaklar:

  • Yönetim> DSL Ayarı> PVC Paylaş “Etkin” yapın, işe yaramaz ise ADSL kullanıyorsanız “ADSL Settings” kısmında ki değerleri “Stable” yapın, Tam tersi VDSL için de geçerli.
  • Ek, dsl prizi ve splitter kullanma/yenile (YAK1)

Telekom’un zamanla DSLAM cihazlarına yaptığı yazılımdan dolayı özellikle ASUS modemler de uyuşmazlık olabiliyor, uyuşmazlığın etkisi bazı sürümler de CRC artışı, bazılarında ise kopmalar olabiliyor. Sorun, dolaylı olarak modemden kaynaklı değil.

1 Beğeni

PVC Paylaş yaptım da o ayar tam olarak ne için? Bu arada zaten “Stable” olarak ayarlı.

“PVC Paylaş” ayarını ASUS müşteri hizmetlerinin önerdiği ve bazı kullanıcılar da kendim de dahil olmak üzere CRC sıklığını minimize ediyor. “PVC Paylaş” Sanal bir devre oluşturulması, oluşturulan sistem üzerin de CRC’nin etkisi oluyor. Bu etken, İş gücünü arttırabileceğini düşünüyorum.

1 Beğeni

Bu arada modemle buluşan hızların genel olarak düşmesindeki sebep ne olabilir? Saha dolabına bakım yapmaları gerekiyor mudur? Bu arada evimden hemen sağa dönünce, orada A101 var. A101’e 1 dakikada yürüyerek varılabiliyor ve oralara kadar gelmiş Türk Telekom. Fiber döşemişler ve sıfır kilometre rögar kapağı takmışlar. Bu da, bizim buraya kadar geleceklerinin işareti midir? Bu sene sonuna kadar VDSL veya Fiber gelir mi? Yoksa hala ADSL mağduru olmaya devam mı edeceğiz?

Pek çok sebebi olabiliyor fakat, sizde ki düşüş yukarı da derlediğim sebeplerden dolayı.


Direklerde ki bakımları bile yapmayan Telekom’dan pek bir şey beklemem. Evet, belirli bakım takvimi olur ve Telekom müdürlüğünce ayrıntıları öğrenebilirsiniz.


Ben, bir mahalle de karşı tarafın komşusu 50-100 metre gibi bir lokasyondan hizmet alıyorken çarpraz komşusu 300-400 gibi daha üstleri mesafeye sahip olan kullanıcılar gördüm yani, belirlenen plan, programlamayı Telekom hazırlıyor ve uygun görüyor sizin yapacağınız bu tür işlemler de Telekom müdürlüğüne müracaat edip bilgi almak ve öneri de bulunmanız yararlı olacaktır.


Galiba, size 2021 yılı içerisin de FİBER gelecekti diye biliyorum ve bunu size Telekom yetkilisi söylemişti tabi, süreci takip etmekte fayda var. Hizmetinizi en yakın VDSL bölgesi/dolabına şuan ki mesafenizden kısaysa taşımakta fayda var ve Telekom müdürlüğünden talep edin. (düşük ihtimal, deneyin.)

1 Beğeni

Fiber dönüşüm demişlerdi ancak kastının VDSL olduğunu düşünüyorum. Biz kiracıyız ve bizim evin sahibi bu evin 35 senelik olduğunu söylerken, emlakçı ise 15 senelik diyerek, ev sahibinin görüşünü reddetti… Evimiz sonradan boyanmış ve epey süslenmiş. Eğer çatlak varsa dahi biz bunu göremeyiz. Gerçi bu ev baya deprem yaşadı ama yıkılmadıysa, vardır bir bildikleri. Her eski evde illa depreme karşı dayanıksız değildir bence. Bu evi bilerek 3 katlı yapmışlar ki yıkılmasın diye. Bazı farklı faktörler de olabilir bu evi sağlam tutan. Evin kat sayısının az olması, kullandıkları malzemelerden kurtarıyordur ev bence. Ancak 35 senelik midir bilemem. Lakin ev apartman ve 4 katlı değil, 3 katlı. Bildiğim kadarıyla Türk Telekom, en az 4 katlı apartmanlara FTTH getiriyor. Kastı VDSL olmasın?

Bu arada ben hergün deli gibi bu siteye giriyorum. "Aydın"ı seçiyorum ve bazen planlı çalışmalar listesinde “Didim” yazdığını görüyorum ama benim hattımda hiç bir değişim gözlemlemedim. Orada “Didim” yazınca, hattımın kopmasını umdum çünkü o zaman anlarım ki eski saha dolabını söküyorlar, yeni dolap takıyorlar diye.

Bende 4 katlı diye biliiyorum ve 3 kat bir binaya sahip olduğunuzu yeni öğrendim. VDSL gelirse de sizin için tabiri caizse “kurtuluş olur” artık bir sonra ki dertleriniz, FİBER ile kıyaslama derecesine yükselir. :slight_smile:


Planlı çalışmalar Bakım/arıza/onarım gibi etkenler olarak değişebilir ve her planlı çalışma da değerlerinizin iyileşeceği veya kötüleşeceği anlamına gelmez.

1 Beğeni

Ama harbiden binamın 3 katlı olması, FTTH Fiber için bir engel mi Türk Telekom için?

Yalnış hatırlamıyorsam Telekom yetkilisi söylediğine göre 4 kat sınır var fakat, 24 daire altına çekilmediği de söz konusu gibi gibi yorumlamalar var, bir inceleyin.

1 Beğeni

Gerçi bundan birkaç ay önce Türk Telekom’dan arandık. Bir bayan, tahmini 50 Mbps hız alacağımızı söylemişti. Bu da, bu sene içinde VDSL geleceğinin belirtisi ama 50 Mbps bana düşük geldi. Çünkü ev ile saha dolabı arası mesafe en fazla 100 metre. Rahat 100 Mbps alırız diye düşünüyorum. Ama buradaki Türk Telekom bölge müdürlüğü, “O tür aramalara aldanmayın. VDSL ile ilgili biz sizi zaten arıyoruz.” demişlerdi. Bu sebeple, kafam karıştı. O bayanın dediği yanlış bilgilendirme mi yani?

Bu arada, ASUS DSL-AC51 modemimde garip bir sorun var. Şimdi bu modem bilgisayarıma Ethernet kablosu ile bağlı ve genelde bilgisayarım, ethernet üzerinden interneti kullandığı esnada, modemin 5 GHz Wi-Fi’si tamamen felç oluyor. Mesela telefonum bağlanamıyor. Ancak ne zaman ki bilgisayarımı kapatıyorum, sorun düzelebiliyor. Bazen böyle birşey yapıyor modem. Hatta öyle ki, 5 GHz Wi-Fi ağına telefon bağlanamıyor, kimlik doğrulama hatası bile verebiliyor. Modem nedense Ethernet’i pek sevmiyor gibi… Yani kablolu bağlantıyı…

Telekom temsilcisi yanlış belirtmiş, 100 metre de 50mb desteklemez ve muhtemelen satış politikası üzerine bir durum. 100 metre mesafede kapasite diğer etkenlerce değişir özellikle kapasite konusun da fakat, ortalama 85mb alırsınız.


Dediğiniz problemi ilk defa duyuyorum. peki, bu sorunu yaşamadan önce fiziksel/yazılımsal bir değişiklik yaptınız mı? Resetleme işlemini uygulayabilirsiniz, (uygulamadıysanız) yazılımı 790, 805’e güncelleyebilirsiniz. 2.4Ghz ile 5Ghz bantlarını ayırın ve aynı şifre ID ile kullanmayın.

1 Beğeni

Erdem hocam siz aylardır altyapı mevzusuna takıldınız, benimde binam sizin gibi ADSL. Sokakta ki tüm binalar 85 MBPS VDSL, benim binam 13 MBPS ADSL.

Sabretmekten başka yapabileceğimiz bir şey yok, bu yıl çalışmalar çok yoğun sabredin bu yılın sonuna kadar gelir güzel bir altyapı. Boşuna buralarda sorular sorup zaman kaybetmeyin, buradan kimsenin en ufak yardımı olamaz bu konuyla alakalı. İnternetin Tanrısı Telekom :smiley:

3 Beğeni
  • Bahsettiğim olaylardan biri. (ALTERNATİF)
1 Beğeni

Mevcut hattımı PVC Ayarı ile deneyimledim. Maalesef hala kopmalar devam ediyor. Tonla CRC artışı mevcut. Bu arada zamanında bölge müdürlüğüne gidip, DSLAM markasını sormuştum. Markası Alcatel’miş. Alcatel kötü mü?

Karşı binamız 4 daire 4 kat fiber çekildi, 3 katlı 3 daireli akrabamın oturduğu eve de çekildi ortak özellikleri binada önceden alt yapı olmaması şimdi ben uğraşıyorum 2 bina 35 daire için açıkcası proje var deyip oyalıyorlar :slight_smile: 4 katlı dediğim binanın yanındaki binaya çekmediler (yine binada alt yapı yok) mesela 5 katlı 5 daire neye göre çektiklerine akıl erdiremezsin yani :slight_smile:

1 Beğeni