Merhaba 4 yıldan uzun bir süredir TurkNet kullanıyorum ve geçtiğimiz son 3 aya kadar hiçbir sorunum yoktu. Kablolu bağlantıda istediğim hızı (türknetin bana sunmuş olduğu hızı) alıyorum. Fakat son 3 aydır kablosuz bağlantımda 50mbpslerden 1-2-10 mbsplere kadar düşüş almaya başladım. Dün yeni bir modem aldım Tenda 300 vdsl2 kurulumunu yaptım kanal ayarlarını otomatikten 1-6-11. kanal olarak hepsini denedim fakat değişen hiçbir şey olmadı hala daha aynı hızları alıyorum. Evim çok büyük değil 100mt² gibi bir alan ve modem evin ortasındaki odada bulunuyor. Modemi satın alırken yorumlarına bakarak aldım kimisi 3 katlı evinde kullanıyor kimisi 1 dönümlük bahçesinin her köşesinden çektiğini söylüyor. Kötü yoruma denk gelmedim. TurkNet 'e durumu bildirdim fakat sürekli otomatik mesaj ile karşılaşıyorum telefonda konuştuğumda yazdıkları otomatik mesajın aynısını söylüyorlar. Ne yapmalıyım yardımcı olabilecek var mı?
Merhaba, İlk kullandığınız modemi öğrenebilir miyim.
Modeme bağlı olan ağ genişletici gibi cihazlar bağlımı.
Hocam ilk kullandığım modem Türktelekomun bir modemiydi yıllardır onu kullanıyordum Zyxel VMG3312-B10B/B10A gibi bir şeydi tam hatırlamıyorum. Ağ genişletici herhangi bir cihaz kullanmıyorum daha önce yetiyordu zaten bir sıkıntı yaşamıyordum kablosuz bağlantıd.
Şuanki kullandığınız cihazın wifisi sıkıntı yaşıyorsunuz.
Hocam iki cihazda da mı wifi sorunum var? Üstelik şu an aktif olarak kullandığım cihaz 1 günlük yeni cihaz…
Selamlar @umutcanyolcu, nasılsınız? umarım iyisinizdir. Foruma hoş geldiniz Öncelikle TurkNet tarafında bir sorun var ise bu kablolu bağlantınızı da etkiler. Teknik olarak kablolu bağlantınızın sağlıklı verilip, Wi-Fi bağlantınızın sorunlu verilmesi gibi bir durum mümkün değil. Arka planda kontrol gerçekleştirdiğimde modeme kadar ulaşan hızda bir sorun olmadığını ve herhangi bir kopma yaşanmadığını görüyorum. Modeminizin firmware sürümü güncel değil ise güncelleyebilir, güncelledikten sonra bu tarz bir sorun yaşandı ise kararlı sürüme geri dönebilirsiniz. Modem ve civarına yeni teknolojik cihazlar ya da sinyali etkileyecek materyaller eklediyseniz onları kaldırmanızı tavsiye edebilirim. Mümkün ise farklı bir prizde de deneyebilirsiniz. Modemi yeni satın aldığınızı belirttiğiniz için söylüyorum; garantiye yollayabilir ya da öncesinde teknik destek alabilirsiniz. Farklı bir modem ile deneyerek modeminizin donanımsal ya da yazılımsal anlamda sorunu olup olmadığını teyit edebilirsiniz.
3 gündür modeme gelen hızda da sabit bir düşüş başlamıştı 71mbpsden 51mbpsye düşmüştü hızım. Şu an uygulamaya girince böyle bir bildirimle karşılaştım. Umarım bundan sonra devamı gelir. Kablosuz hız sorununun bununla bir alakası olabilir mi?
Merhaba, Benimde alt yapıyı güncelleme yaparlarken ping sorunum ortaya çıkmıştı düzelttiklerinde belli bir süre sonra geçiyor. Yeniden başlatsam bile aynıydı. Sonradan düzelttiler umarım sanada aynısı olmuştur. Beklemek gerekiyor.