Merhaba. Ağustos ayında IPv6’ın kaldırıldığını gördüm ve Müşteri Hizmetleri ile iletişime geçtim. Kayda ilk cevap veren kişi “hizmetinize tanımlı olan ıpv6 hizmeti bulunmamaktadır. Eğer ıpv6 talebiniz varsa dilerseniz size tanımlayabiliriz ancak tanımlama sonrası modem ara yüzünden hizmetinizi yapılandırmanız gereklidir.” Tamam dedim tanımlayın. Sonrasında farkı bir kişi cevap verdi gelen cevapta ise şöyleydi:
“Yazılımsal sorun nedeni ile anlık olarak ipv6 tanımlaması yapılamamaktadır,ilerleyen tarihlerde tekrar talep etmenizi rica ederiz anlayışınız için teşekkürler.”
Bu ay tekrar yazdım IPv6 tanımlanmasını istediğimi. Bu seferde şöyle cevaplar verdiler.
"Ipv6 hizmetimizi daha iyi hale getirmek için kısa bir süreliğine yeni müşterilerimize şu an sunmuyoruz. "
Sonrasında dedim ki ben 11 aylık müşterinizim sizce yeni bir müşteri miyim. Ve yine muhattap olduğum kişinin cevabı “Yeni kelimesinde maksadım tüm müşterilerimize Ipv6 hizmetine verilmeyecek anlamındadır.Ipv6 tanımlarsan internetinizde bir çok sorun yaşayabilirsiniz. Yaşayacağınız sorunlar TurkNet mesul olmayacaktır.” dendi.
Sorunum şu bana ilk başta atama yapılamayacağı söyleniyor sonrasında yeni müşterilere atama yapılmadığı söyleniyor ve yine sonrasında tehdit edercesine atama yapılırsa bir çok sorun doğabileceği ve bunlardan TurkNet’in mesul olmayacağı. Ne yani IPv6 atandı ve dediği gibi sorunlar oldu TurkNet yardımcı olmayacak mı? En başta atama yapılamadığını söyledi şimdi nasıl yapılıyor? İstenirse konuşmaların ekran görüntülerini de iletebilirim.
Selamlar @VcEnox, IPV6 atamalarının belirli bir süre askıya alındığı doğru. Bu durum “IPV6 talebiniz var ise tanımlama yapabiliriz” söyleminden sonra gerçekleştiği için net uzmanlarımız yazılımsal çalışma durumundan bahsettiğini düşünüyorum. Yani burada yanlış bir durum yok. IPV6 tanımlama sürecindeki sorun ve birçok sitenin henüz IPV6 desteklememesi nedeniyle net uzman yaşayabileceğiniz sorunlardan bahsetmelidir. Aksi taktirde yaşayacağınız en ufak bir sorunda ilgili kişi net uzman olacaktır. Bunu tehdit veya olumsuz bir durum olarak nitelendirmemenizi rica ediyorum. “Yeni müşteriler” tabiri de net uzmanın belirttiği gibi “yeni atamalar” olarak kastedilmiştir.
Bence bu gece herkese ipv6 verilecek yarın bambaşka bir gün olacak. Herkes bir mail ile uyanacak ipv6 tanımlamanız yapılmıştır güzel günlerde kullanın 6 haftaya gigafiber hizmetine geçeceksiniz.
Günlük kullanıcı için ipv6 bu kadar önemli mi?
Gerçekten bilmediğim için soruyorum. şu an ipv6 tanımlatmam ne işime yarar?
Geçenlerde bana bilgim dışında tanımlama yapmışlar bir süre kullanmışım ama farkında değildim. Daha sonraları OİM’deki arkadaş internet hızım düşmesin diye kapatmıştı hatta
Öte yandan traceler ipv6test.google.com’a atılmamalı çünkü o adres aslında v4 ile çalışan bir web sayfası. v6 kaydı olmadığı için trace çalışmaz, ‘sadece v6 testini kullan’ opsiyonunu kullanırsanız
Sürücülerin güncel olmaması sürekli bende ipv6nın çalışmamasına neden oluyor. Düzgünce kullanılmıyor, şu an çalışmıyor mesela modem ip aldığı halde sorun pcde…