Merhabalar IPv6 sorunlarının artması ve insanların sorunlarını tespit edebilmesi adına bir rehber oluşturma kararı aldım. Çok basit bir biçimde anlatmaya çalışacağım. Hatalı ve eksik kısımlar için diğer üyelerin de destekte bulunması ile umarım güzel bir rehber elde edeceğiz.
2. * Cihazların ipv6 adresi alıp almadığını kontrol edin.
Almıyorsa yönlendiriciyi kontrol edeceğiz.
3. * Yönlendiricinin ipv6 adresi alıp almadığını kontrol edin.
Almıyorsa yönlendirici ayarlarınız veya servis sunucu hatasıdır.
4. * Yönlendiricinin prefix alıp almadığını kontrol edin
Almıyorsa yönlendirici ayarlarınız veya servis sunucu hatasıdır.
5. * Yönlendiricinin wan (pppoe) bağlantısının linklocal adresi alıp almadığını kontrol edin
Almıyorsa ipv6 hizmetiniz aktif değildir.
6. * Son olarak paket analizi yöntemi bulunmakta.
IPv6 trafiğini analiz ederek size paketlerin gelip gelmediğini kontrol edebilirsiniz. Karşılaştığım en yaygın sorun kullanıcılardan paketlerin çıktığı fakat kullanıcalara hiç ipv6 paketleri gelmediğidir.
Üstteki adımların hepsi olumlu ise tracert testi gerçekleştirin. Hem sizden hem size doğru yapılan testler. Paketlerin nerede kaldığını gösterecek ve çözüm sürecinde işe yarar bir bilgi olacaktır. Sizden yapılacak tracert testi için komut isteminden tracert komutunu çalıştıracağız. Size doğru yapılacak test için Traceroute Test - Simultaneously Trace From Different Global Locations | KeyCDN Tools sitesini kullanabilirsiniz. Yönlendiricinin veya bilgisayarınızın ipv6 adresini kllanabilirsiniz. Önemli olan kısım ping trafiğinin güvenlik duvarında engellenmemiş olmasıdır.
Destek kayıtlarınızda saptadığınız sorunları detaylı olarak iletmeyi unutmayın.
Fiberde sadece ipv6 açarak çıkışı alan cihaz tp link c80 ip ayarı yapmadan çıkışını aldığını gördüm.
Bir önceki yazılımı yüklemek gerekiyor. Cihazı kullanan bu şekilde çıkış almıştı.
Vdsl modemi hiç tavsiye edilmeyen vr300 ver1.20 direk çıkış almıştım. Ben bir önceki yazılımıyla çıkış aldım, diğer kullanıcı kişi yeni yazılımıyla çıkış aldı.
Başka cihaz ile hiç bir ayar değiştirmeden çıkış alanı görmedim varsa gösterin bilelim.
Tüm keenetic modelleri. Default kurulum yapıldıktan sonra sadece ipv6 yı dsl / wan arayüzünde aktif etmek yeterli. Eğer ki ipv6 tanımı düzgün şekilde yapıldıysa sorunsuz şekilde kullanım sağlanabiliyor.
Ben uzun zamandır ipv6 yı sorunsuz şekilde kullanıyorum ama son zamanlarda o kadar çok ipv6 dan şikayet eden oldu ki benim ipv6 da her an patlayacak gibi geliyor.
TNN tarafı neyi bozduysa düzeltsin bence. En azından eskiden sorunsuz olanlar düzelir. Ben bile hiç sorunsuz ipv6 alıyordum. Bir kaç hafta önce ne yaptılarsa bozdular ve hala sorunlu. Kaldı ki modem ve cihazlar alıyor görünüyor ama dışarıda yok. Prefixler uyuşmuyor. Oynamışlar bir şeyle alenen belli.
Destek kaydım açık. Operasyon ekibine iletildi. Modemden BNG’ye gelen tarafta sorun tespit edilmiştir. FTTX mi yoksa genel mi araştırılıyor. Cevap bekliyorlarmış.
Evet. Destek kaydım halen açık bir cevap bekliyorum. Sürekli inceleme devam ediyor şeklinde geri dönüş yapıyorlar. Beklemekten başka bir şey elden gelmiyor.
Selamlar herkese, kurumsal hizmetlerin IPV6 tanımı ve kullanımında bir sorun yok. Buna ek olarak bireysel müşterilerin çok küçük bir azınlığının sorun yaşadığını görüyorum. Forum profillerine müşteri numaraları tanımlı olan kullanıcıları toplayıp ilgili birime iletiyorum. İnceleme ve işlem sağlanacak.
Merhaba bende farketiğim bir durumu paylaşayım. Güvenlik duvarıma pppoe tarafından fd00:/8 bloğundan icmp kod:135 paketleri alıyorum. Sanırım bu paketlerin bizlere son kullanıcılara gelmemesi gerekli. Nekadar zamandır bu durumda bilmiyorum ama önceden bu durum yoktu. İpv6 sorunsuz çalışıyor bende.