İpv6 kapatılması

Merhaba,
ipv6 adresim iptal olmuş da bağlantı alamıyorum yardımcı olur musunuz? ek olarak performans sorunu yaşamaktayım. TurkNet üzerinden kayıt açtım.

**Destek Numarası: 68156167




Selamlar @serkan60, IPV6 hizmetiniz aktif durumda. Tanımlamayı tekrar yeniledim. Sorun yaşarsanız modem üretici firma ile görüşebilir veya uygun firmware güncellemesi yapabilirsiniz.

image

Forumda çok konu var ve muhtemelen başımıza gelen size de oldu. Geçmiş olsun

https://forum.turk.net/t/ipv6-kullanilamiyor/37979/68

1 Beğeni

modemde sorun yok hocam sorunsuz kullanıyordum bir anda gitti hâlâ düzelmedi…

1 Beğeni

2 gün önce net gitti internet kırmızı yandı 5 6 saat sonra geldi, geldiği gibi de ipv6 gitmişti.

1 Beğeni

Bizde de öyle oldu kardeşim. Ama anlatamadık maalesef :slightly_frowning_face: Dün Cem Çelebiler’e konu hakkında uzun ve detaylı bir mail attım. Bugün boş vaktim olursa telefonla görüşeceğim. Ben ayrıldım TNN’den ama en azından kalanların sorunu belki çözülür.

1 Beğeni

ilk sürüme geçtim orada ipv6 bağlantısı görünüyordu ama tekrardan sorgulama yapınca ipv6 yok diyordu

Benim de IPv6 bağlantım, 4 ay oldu sanırım, kesildi. 2 defa yeni IPv6 adresi tanımlandı, hattımda kontroller yapıldı vs. derken en sonunda FTTH altyapıda IPv6 artık çalışmıyor diye yanıt geldi. Görünüşe göre VDSL altyapısında da sorun yaşayan var ama. Destek kaydında yanıtlar farklı, burada yanıtlar farklı. Bir sorun var ama “modeminiz sorunlu” veya "ipv6 hizmetinizi aktif görünüyor"dan ileriye gidemiyoruz. Türk Telekom tarafı IPv6 engellemesi yapıyorsa toplanır şikayetimizi yaparız. Yoksa bu sorun nedir ne zaman çözülür daha bilgilendirici bir yanıt alabilirsek merakımız gidecek.

2 Beğeni

Bu konuda TurkNet’in bize kesin bir cevap vermesi gerekiyor. Gerçekten engelleyen TT ise kapılarını çalıp IPv6 engeline karşı çıkabiliriz ama bu belirsizlikle gidilirse ortada kalırız.

2 Beğeni

ttnet vdsl altyapısı kullanan TurkNet bağlantımda 3 yıldır ipv6 düzgün, sıkıntısızdı. 25 temmuz 2023’te bi kesildi daha da düzelmedi. ttnet tarafından kasti bir engel mi var?

2 Beğeni

TT altyapıda herhangi bir engel yok, farklı operatörde sıkıntısız IPv6 kullanıyorum.

@alperenatici şu sorunla ilgili bir bilgilendirme alsak mutlu olacağız. TurkNet tarafında sorun varsa bir tarih verilir, bekleriz. TT tarafıyla sorun varsa şikayet ederiz. Bi gitti daha da gelmedi. Kimse de ilgilenmek istemiyor sanırım.

Selamlar @d2s4tw9s, IPV6 tanımlamasında ve kullanımında bir sorun yok. Forumda IPV6’yı uzun zamandır sorunsuz olarak kullanan kullanıcıların bildirimlerine göz atabilirsiniz. IPV6 her modem ve firmware ile çalışmaz. Aynı şekilde sorunsuz çalışacağına dair bir vaat de yok. Biz sistem üzerinde IPV6 tanımlaması yaptıktan sonra süreç kullanıcının modemine ve firmware sürümüne kalıyor. IPV6 destekliyor ve sistem üzerinden tanımlama yapılmasına rağmen kullanım sağlayamıyorsanız modem üretici firmanızdan destek almanız gerekiyor. Bizim tarafımızdan şu anda yapılabilecek herhangi bir işlem bulunmuyor.

Peki bir gecede modem ve firmware değişmediyse ve 3 farklı modemde çalıştığı biliniyorsa ve o geceden sonra 3 farklı modem + PPoE bağlantısıyla testte bile aynı sorunu yaşatıyorsa sorun halen mi üreticide yada müşteride?

1 Beğeni

Bu tarz sorunları ilgili birimlere aktarıyoruz. Forumdaki benzer tüm sorunları ekiplerle paylaştım. Kullanıcılarımız Kampanyamı Değiştirmek İstiyorum - TurkNet TurkNet - Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz? bağlantısı üzerinden destek kaydı oluşturup durumunu paylaşabilir.

Açtığım destek kaydı 1 aya yaklaşmışken inceleme sonucu çıkacak diye beklerken online işlemlerden kayboldu. Hata olduğunu düşünmüştük ama yeni destek kaydıyla durumu öğrenmek istediğimde siz kapatmadan kapanmaz denildi. Madem kapattım neden profilimden gitti ona da anlam veremedim. En son BNG ile modem arasında sorun bulundu inceleniyordu. Hiç bir işlem yapmama rağmen kayıp oldu birde üzerine modem kaynaklı yazılmış.

1 Beğeni

Daha önce yazmıştım, kesin bizlerde sorun :joy: Bu ve benzer konular bir kaç güne kapanır gider. Herkese geçmiş olsun :+1:

1 Beğeni

Aslında Türk mantığı devreye girmesi lazım. Çalışıyorsa dokunma gül gibi çalışan aleti ne yapıp bozdular acaba çok merak ediyorum.

Uzun zamandır FTTH altyapımda H298A ile IPv6’yı kullanıyordum. Buradaki bir çok kişiyle aynı günlerde birkaç dakikalık bağlantı kesintisi ardından IPv6 taleplerime cevap gelmemeye başladı (IPv6 routere geliyor, karşı tarafın IPv6 adresini çözüyor ama karşıdan başka paket gelmiyor). Routere otomatik bir güncelleme gelmedi, hatta TT uzaktan bir işlem yapmasın diye root hesabını açınca management bağlantısını da kesmiştim. Router aynı, firmware aynı. Routerle ilgili bir şeyin değişmediğinin %100 garantisini veririm. Sadece o birkaç dakikalık bağlantı kesintisi neden ve kim tarafından yapıldıysa o sırada IPv6’ya ayar çekmişler. TurkNet tarafında bir hata yapılmıştır belki, incelenir, çözülür. Yoksa TT’nin bunu yaptığını düşüneceğim ve bu da sabotaja girer ki, yasal haklarınızı kullanmalısınız. İletişim hakkımı engellemeleri de ayrı sıkıntı. TurkNet’in panelinde IPv6 sorunu gözükmüyor olabilir, ama biz sorun yaşıyoruz. Bir avuç kişiyiz diye bir kenara atılmayalım lütfen.