Internetin sıksık kopma sorunu


Merhaba, yukarıda gördüğünüz internet değerleri normal değerlerim. Fakat 2 gündür anlamadığım bir sebepten ötürü internet kopmaları yaşamaktayım. 2 gece önce gece 02.00’da internetim gitti ve yaklaşık 8-10 saat gelmedi. Daha sonra gelse bile 10-15 dakikada bir kopukluk yaşıyordum internet ışığım gidiyordu ama modemi kapat aç yapınca düzeliyordu. Düne kadar bu şekilde devam etti şuanda da internet ışığı yandığı halde bir süre sonra (yaklaşım min 10 dk. max 40-45dk içinde bağlantı kaybı yaşıyor ve modemi kapat aç yapıyorum) bağlantı sağlayamıyorum. Dün bu olayı yaşadığım esnada hız testi yapmıştım ve 31-34mbit civarında olan download hızım 5 küsürlere düştü jitter 1-2 den 24.5 lara çıktı pingim 11-12 lerden 17-18lere dayandı ama upload da bir sorun yok. Böyle olmasına rağmen ne mesajlarım iletiliyor ne video/film izleyebiliyorum, ne sosyal medyaya bakabiliyorum kısaca internet gerektiren hiçbir şeyi yapamıyorum illa gidip modemi kapatıp açmam gerekiyor. Arıza kaydı oluşturdum ve Türk Telekom saha ekiplerine ilettiklerini bildirdiler. 1 gün sonra da “bu gibi kesintilerin enerji dalgalanmalarından veya bölgesel problemlerin giderilmesi için yapılan çalışmalardan kaynaklı olabiliyor” şeklinde bir açıklama yaptılar. Yani problemimi keşke net bir dilde açıklasalar da bende ona göre aksiyon alsam. Enerji dalgalanmasıysa adaptör değişimine veya güç dengeleyici almak için araştırma vs. yapsam sorun o değilse boşuna para harcamak istemem özellikle bu zamanlarda. Modemim: TP-Link Archer VR300


bu da kopma başladığı an

modemi kapatıp açtıktan sonra ki hat değerlerim


sorun yaşadığım anlarda ki hat değişimi

Diyorlar ki senin elinden gelecek hiç 1 şey yok. Düzelene kadar beklemen gerekiyor.

@ModeratriX müsait olan var mı

Merhaba @OZDEMIR, bu konuyu bana özel mesaj üzerinden müşteri numaranızla birlikte iletir misiniz? Ben sizin için neler yapılabiliri kontrol ederek size geri dönüş yapıp bilgi vermeye çalışayım.

1 Beğeni

Merhaba, hat değerlerinizi inceledim. Hat değerlinizi incelediğim zaman Hat zayıflamanızın fazla olduğunu gözlemledim yani buda demek oluyor ki iç tesisatta problem olma olasılığı var veya dış saha dolabında. Bana sorarsanız iç tesisatınızı bir elektrikçiye kontrol ettirmeniz olabilir.

2 Beğeni

Bence iç tesisattan önce ankastre kutusuna modemi baglama şansiniz var ise bağlayin xdsl hat degerlerinizi buradan paylaşin ona gore yorum yapalim şimdi elektrikci cagirip sıkinti olup olmadigi belli olmayan kabloya para vermeyin size nerden baksan 300 tl masrafi olacak o sebepten once modemi baglayin ankastreye degerleri atin derim

1 Beğeni

Ayrica Santrale olan uzakliginizi da yazarsaniz bu hat zayiflamasi normalmi onada bakabiliriz.
Ki tahminim kabloda problem yoksa santrale yaklasik 300 mt veya daha fazla uzakliktasiniz.

1 Beğeni

Merhaba

@Darkcrak arkadaşın söylediği gibi hat zayıflamanız fazla bendeki kablo cat5 olarak kullandığımda hat zayıflaması 15 lerdeydi Cat6,7 gibi güzel bir kablo çekerseniz zayıflamanız 12 indirme imkanınız olursa çok iyi olacaktır.

2 Beğeni

Ankastre çok karmaşık bir yapıda oraya güvenlik alarmı da bağlı çünkü. Modemi direkt oraya bağlamam pek söz konusu değil onlarca kablo birleşimi/ayrımı var. Saha dolabına mesafem 500mt. Cat6 kablo kullanıyorum Cat7 sipariş verdim. Bir forumda ise bu tarz olayların adaptörden kaynaklı olabildiğini yönünde olabileceğini görmüştüm. Eski modemimin adaptörüyle denedim yine olmadı. Acaba prizden kaynaklı mı diye düşünmeye başladım. Çünkü prize 6’lı priz takılı o prize de hem kasa hem monitör hem ocak hem modem hem de başka bir 3’lü priz takılı. Geçici bir çözüm gibisinden inşaatlarda kullanılan prizden taktım odamın başka bir prizinden onunla idare ediyorum bunu yapınca internetim daha geç gidiyor, yine gidiyor ama :grin: Destek talebi açtığımda da sorunun modem kaynaklı olduğunu söylediler ama modemim de yeni yani hor kullanmadım da.