Türknetin gigafiber altyapısındayım, anlık olarak 950ye 580 mbps civarı bir hız alıyorum. Yaklaşık 2-3 aydır ciddi bir internet kopma sorunu yaşıyorum. İlk başlarda internetim bir pattern şeklinde 2-3 gün sorunsuz çalışıp 2-3 gün ise hiç aksamadan 15-30 dakikada bir koparak kullanılmayacak hale geliyordu. Uzun süre bunu çözmeye çalıştık ve gelen ekipler konu üzerine hiçbir şey bilmeyen insanlardan ibaretti, insanı aptaI yerine koyar gibi benim kendim yapabileceğim kablo ucu değiştirme gibi ‘çözümleri’ gerçekleştirip hiçbir arkaplan bilgiyi okumadan sormadan sorununuz şu olabilir deyip hiçbir işe yaramadan çekip gidiyorlardı.
Birkaç gün sonra artık yine dayanamayıp sorunumu çözerler umudu ile müşteri hizmetlerini aradığımda müşteri hizmetleri ‘çözüm’ olarak üst üste modemime reset attırdı ve en sonunda artık modemimin arkasında yazan şifre kendi kendine değiştiğinde beni zekasına hayran bırakıp son bir kez çok umutlu bir şekilde bir daha reset atmamı isteyip aa bu bozuldu şeklinde pes etti. 1 hafta internetsiz kaldım ve modemim değiştirilerek (değiştirene kadar uğraştığım kişileri atlıyorum uzamasın) kopsa bile en azından kopmadığı süre boyunca internetimin olması tekrardan sağlandı.
Bu işlemlerden de bir süre sonra bilmemkaçıncı destek talebime gelen ekip binadan bana gelen portu değiştirip gitti, artık internetim 3 günde bir değil her gün kopuyor. Her gün rastgele bir saatte üst üste kopmaya başlayıp birkaç saat asla kullanılmayacak hale geliyor. Ki şu an bunu yazarken 3 kez daha koptu.
Müşteri hizmetlerini arıyorum, sizin bugün toplam 3 kez kopmuş internetiniz bunu biz normal sayıyoruz diyor ve ben zorlamazsam yardımcı olmuyor. Anlatıyorum destek taleplerine erişebiliyorsunuz oraları incelerseniz bunun sadece 3 kez kopma ile sınırlı kalmadığını ve zaten benim sizi şu an arama nedenim kopmaya başlaması bu daha devam edecek diyorum ama idrak etme seviyeleri minimum seviyelerde olduğu için genelde anlaşamıyoruz.
Başka zaman arıyorum bakın ben 1000mbps bir internet alıyorum ve sizin gigafiber altyapınızdayım, benim ONT cihazı ve fiber kabloya ihtiyacım yok mu diyorum (Daireme binadan cat6 ile uzattılar, üşendiler herhalde.) önce şaşırıp sanırım sorununuz bundan dolayı olabilir deyip beni dakikalarca beklettikten sonra siz cartcurt altyapısında olmadığınız için size ONT cihazı temin edemiyoruz diyorlar, TurkNet bunu maddi nedenlerden dolayı mı karşılamıyor yoksa ihtiyacım mı yok bunun bilgisini verin diyorum sorumla alakalı olmayan bugüne kadar öğrendikleri tüm gereksiz bilgi yığınını bir anda bana anlatmaya başlayıp benim tahammül sınırımı zorluyorlar ve yine, ne soruma ne sorunuma bir cevap/çözüm alamadan telefonu kapatmış oluyorum.
Baaaşka zaman arıyorum hangi advanced teknoloji ile bunu tespit ediyorsa (Ailemde teknisyen olan birisi var bize de bu teknolojiyi bildirin lazım oluyor) modemimden bilgisayarıma uzattığım CAT6 kablomun ısrarla CAT5 olduğunu, evimin uzak noktalarından 5G ile modeme kablosuz bağlanıp bu şekilde internetin tekrar tekrar kopmasına sebep olduğumu?! söylüyorlar
Ne desem boş, artık tahammül seviyemin sınırına geldim. Freelance çalıştığımdan hem internetimin koptuğu süre boyunca zarara giriyorum, hem de yetkin olmayan insanları kapıma göndererek sorunuma çözüm bulmayıp zamanımı bu şekilde boşa harcıyorlar. Belki birileri buradan yardımcı olur umuduyla buraya yazıyorum. Birileri yardım ederse şimdiden teşekkür ederim.