İnternet yavaşlığı

İnternetim yavaş olduğundan dolayı arıza kaydı bıraktım fakat sistem mesajı olarak bana böyle bir mesaj geldi
Türk Telekom Sisteminden Gelen Durum Güncellemesi

Arıza Bildirim Tarihi : 28-05-2021 18:31:59

Görev : ISLAH

Görev Bildirim Zamanı : 28-05-2021 19:37:00

Arıza ID :2021052800085880935

Arıza Durum Açıklama : Arıza kontrolü yapıldı

Ekip Tipi Açıklama : Teknik Saha Ekibi

İş Emri ID : 2021052800206467570

İş Emri Durum Açıklama : Arızanız gerekli kontrol ve işlemler sonucunda çözümlenmiştir

Log : ARIZA MÜŞTERİ KAYNAKLIDIR - TT TARAFINDA SORUN TESPİT EDİLMEMİŞTİR

İşlem Sonuç Kodu : MÜŞTERİ SORUMLULUĞUNDA ARIZA

İşlem Sonuç Grubu : Müşteri Sorumluluğunda - Giderilemedi

Geçen Süre Tipi :TurkTelekom

Merhaba, Arızanız (yavaşlığın sebebi) iç hattınızdan yani Ankastre/direkten evinize gelen kablo, kablonuzunun bağlantıların da ek, dsl prizi ve splitter veya modeminiz de olduğunu bildiriyorlar. Hat değerlerini paylaşır mısın?

Aşırı zayıflama var ve bunun nedeni büyük ihtimal yanlış/arızalı bağlantı.

  • Ek, dsl prizi ve splitter kullanma/yenile (YAK1)
  • Ankastre bağlantın da sorun varsa kablonuzun diğer 2 damarını ve ankastreden çıkan size ayrılmış 2 damarı YAK1 ile bağlayın. Bağlantısal bir problem yoksa Kablonuzu değiştirin. CAT6 23AWG bir Nexans, Erse, Reçber markalı kabloları tavsiye ederim.
  • Dilerseniz Kayıdınızdan “Yerinde Destek Ekibi” talebin de bulunabilirsiniz, ekiplerin iç hattınız da sorun olduğunu ve sorunu giderirse 99₺ ücret çıkar bilginize, eğer iç hattınız da yapılan kontroller sonucu iç hatta bir sorun yoksa sizden ücret talep edilmez ve Telekom’a dış hat kaynaklı olduğunu ve giderilmesi için sizin yerinize destek kaydından talebinizi oluştururlar.
    NOT: kablo değişimi yapılıcaksa fiyatta değişkenlik gösterir ve bildiğim kadarıyla metresi 4-4,5₺
1 Beğeni

Merhaba

Bu yavaşlama olayı 1 Haftadır bu durumda 2 senedir kullanıyorum hatalı yanlış bağlantı olsa ilk baştan beri bu durumda olması gerekmezmiydi

Hayır bu düşünce yanlış. Spliter elektronik devre elemanları içerir zamanla bozulabilir. Kabloların ek yerleri ortam şartları nedeniyle korozyona uğrayabilir. Bunları kontrol edin

2 Beğeni

Merhabalar, öncelikle yaşamış olduğunuz sorun nedeniyle üzgün olduğumuzu bilmenizi isterim. Ben kaydınızı inceledim. TurkNet tarafında ve yerleşik operatör tarafında yapılan kontroller sonrasında bir arıza gözlemlenmemiş… Sizin ankastre kutunuzdan modeminize kadar gelen iç tesisat kablolarınızda bir sorun yaşanıyor gibi duruyor… Arkadaşlarımın dediği gibi kendi sorumluluk alanız olan iç tesisatınızı kontrol etmenizde fayda var.

1 Beğeni

Merhaba Nasıl kontrol edebilirim pek anlamıyorum maalesef

Kontrol edilmesi için TurkNet Saha Ekibi’nden veya elektrikçiden yardım isteyebilirsiniz.

1 Beğeni