Selamlar,
Ben uzun süredir TurkNet müşterisiyim, sanırım bi 2-3 sene oldu ve bu zamana kadar hiç bir sıkıntı yaşamamıştım ve bu sebeple tüm çevreme tavsiye edip TurkNet’e geçirttim.
Yalnız bundan 2 ay kadar önce bir arkadaşım daha TurkNetli oldu ve benimle aynı bölgede oturuyor. Kendisinin internet hızında sorun olmasa da veya hattı kopmasa da bir yere bağlanmaya çalıştığında ilk bağlantı süreleri aşırı uzun oluyor ve çoğu zaman timeout yiyor bu sebepten. Uzun zamandır bunu çözmeye çalışıyorduk fakat TurkNet müşteri hizmetleri sağ olsun aynı cevabı atmaktan başka bir şey yapmıyor. Belki en az 100 satırlık yazı yazdık ama gelen cevap hep aynı, yok şu ayara bakın, yok vpn varsa kapatın.
Ben kendim 6 senedir web developer olarak çalışıyorum yani bir çok işten ziyadesiyle anladığımı belirteyim. Bir devopscu olmasak da sunucu yada internetin gayet nasıl çalıştığını biliyorum.
Arkadaşımın yaşadığı sorun bir DNS sorunu gibi duruyor çünkü DNS dediğimiz şeyin amacı bizi internette ilk bağlanmak istediğimiz adrese yönlendirmek ve yaşadığımız sıkıntıda bu ama sorun DNS değil neden mi? çünkü her DNSsi denedik. DNSleri hem client tarafında hem de modem üzerinde WAN DNS olarak değişmemize rağmen sorun çözülmüyor.
Cloudflare DNS, Google DNS, OpenDNS, Quad9 vb. hepsini denedik.
İşin garibi yıllardır sorunsuz olan internet dün itibari ile aynı şeyi bana yapmaya başladı.
Anlık olarak hız değerlerim bu şekilde:
Ama hızım böyle olmasına rağmen bir adrese ulaşmaya çalıştığımda bu süre aşırı uzun olabiliyor, kendimi geçtim arkadaşım bunu TurkNet’e geçtiğinden beri 2 aydır sürekli yaşıyor.
Az önce mesela Github’a push etmeye çalışıyorum kırk saat bekliyor istek, pushlamaya başlamıyor ama bir kez push ettikten sonra diğer push işlemi direk gerçekleşti. (sanırım modem adresi cacheledi)
Şimdi gelin hep birlikte ihtimalleri konuşalım:
Arkadaşım TurkNet geçmeden önce TurkTelekom’da 35mbps download, 2mbps uploadı olan bir paket kullanıyordu. Kullandığı modem yeni alınmış olan ASUS DSL-N16 (tüm updateleri yapılı, fabrika ayarlarına resetli).
Ve TurkTelekom’da hiç bir sorun yaşamıyordu, tek yaptığı TurkNet’e geçip paketini 75mbps download, 8mbps upload yapmak oldu. Altyapı gene TurkTelekom, kablolar gene aynı kablolar, modem gene aynı modem ama bu bahsettiğim sorunu yaşıyor. Şimdi bunun sorumlusu kim?
Benim durumum ise çok başka, ben yıllardır aynı setup ile sorunsuz kullanıyorum. Benimde modem ASUS DSL-N16, binadaki kablo hattını yaklaşık 5 sene önce tamamen yeniden çektirmiştim ve bugüne kadar hiç bir sorunum yoktu ve dün gece aynısını yaşamaya başladım. (hadi benim ki geçici olsa bile arkadaşın 2 aydır devam ediyor)
TurkNet ise sadece hattın kopup kopmadığını kontrol ediyor ve “sorun yok beyefendi” diye dönüş sağlıyor yada dediğim gibi saçma sapan genel kullanıcıya hitap eden boş tavsiyeleri atıyorlar. Biz zaten clientten oluşabilecek tüm ihtimalleri elemek için 7-8 cihazda test ediyoruz, windows, ubuntu, android, ios dahi farklı oslar üzerinde sorun aynı. Client tarafını eledikten sonra modem ihtimali için her şeyi yapıyoruz ama modemde yeni modem zaten ve kendi kendine tam TurkNet’e geçeceği zaman bozulmuşta olamaz. Yine de modemi tekrar resetleyip, tekrar kurulum yapıyoruz ama nafile.