İnternet kopması

Ağustos ayından beri devam eden bir internet kopma problemim var servis gelip kabloları modemi filan kontrol etti problemin kesin olarak benden kaynaklı olmadığını teyit etti snr margin değeri 0 lara kadar düşüyor ardından internet kopuyor cat6 kablo çekili en son arıza kaydı oluşturduğumda modem kaynaklı dediler farklı marka modem kullanıyorum son 2-3 gündür yine kopuyor dsl değerlerim modemi açınca normal geliyor fakat aniden snr margin değeri düşüp kopuyor aylardır çözülmedi
OMNI DSL

Tanılama

Sistem kendi kendine tanılama dosyalarını toplamak, bağlantıları kontrol etmek ve sistem günlüğü olaylarını görüntülemek için bu menüyü kullanın. Gerekli bileşeni kurduktan sonra ağ trafiğini yakalamak da mümkündür.

  • DSL

Donanım revizyonu

T14.F7_0.0

Modem yazılımı

5.10.6.17_B_A60901

Sürücü versiyonu

1.0.52

DSL Bağlantı Tanıları

Standart

ITU G.993.2 (VDSL2)

Hat durumu

showtime

Mod

VDSL2 CPE

VDSL profili

17a

Bağlantı hızı

35834 kbit/s

12285 kbit/s

Atanabilir hız

76275 kbit/s

24172 kbit/s

Gürültü marjı

10.8 dB

16.1 dB

Sinyal gücü seviyesi

12.7 dBm

8.0 dBm

Sinyal zayıflaması

8.4 dB

11.9 dB

1 Beğeni

Selamlar @ArdaGcltrk, yakın zamanda oluşturulmuş aktif bir destek kaydınızın olmadığını görüyorum. Sizin için 72213517 numaralı kaydı oluşturdum. Bu kayda istinaden inceleme ve işlem gerçekleştirilecek. Hat değerlerinizi @tnetwork @moderators yorumlamak isteyebilir.

Sinyal Zayıflamanızın düşük olduğunu ve bununda aslında ideal olabiliceğini söyleyebilirim. Klasik yani altyapının kalitesine göre değişir. Alt tarafta değer yorumunu bıraktım.

  • 7 dB ile 10 dB arasındaysa — hat kalitesi standart, hatalar ve kesintiler meydana gelebilir;
  • 11 dB ile 20 dB arasındaysa — hattın değerleri iyi, senkroniazsyon problemleri yok;

tekrardan merhaba sizin oluşturduğunuz destek kaydında maalesef bir sonuca ulaşamadık.


problemin bizden kaynaklı olmadığına eminim çünkü farklı modem ile denedik ayrıca iç tesisatı da baktırdık o halde kopma problemi neyden kaynaklı olabilir ?

Konuyu ilgili birime aktardım, dönüş bekliyorum.

Kopma problemim devam etmekte ayrıca şunu da belirteyim internet her gidip geldiğinde hız değeri değişiyor normalde 35 mbps almam gerekirken kopma yaşandıktan sonra 25 -12-8 gibi sayılara düşüyor

Modemden değilse bu sık sık kopmaların nedeni çoğunlukla iç tesisat veya ankastre eklerinden kaynaklanabiliyor.

Merhaba Cat 6 kablo çekili ve iç tesisatı kontrol ettirdik kontrolleri sağlayan servis bize problemin hızdan kaynaklandığını ve altyapı ekiplerinin ilgilenmesi gerektiğini söylemişti kasım ayındaydık yanlış hatırlamıyorsam kendileri yönlendirecekti ama o günden beri bir değişiklik yok


bu da bina girişindeki ankastre cat6 kablo çekmeden önce çekmiştim

Saha solabından binanıza gelen kabloda kopukluk vardır, aynı sorunu ben de yaşamıştım, çok sinir bozucu bir durum. Devre değişimi ( sokaktaki kablonun içindeki başka iki farklı telin kullanılması) talep edin, muhtemelen bu sorununuzu çözecektir.

Kablolar adam akıllı bağlanmamış, oksitlenme olma olasılığı yüksek. Zaten bakarsanız çoğu kablonun bakırı siyahlaşmış. Yeniden bi kablolama yapılması daha iyidir. Tekrar bi sağlayıcınızla iletişime geçin.