Internet Kopma Sorunu / Turk Telekom Altyapısı

Son 3-4 aydır internetimde düzenli kopmalar yaşıyorum. Özellikle gün içinde görüşmelerde vs. bağlantı kopup geri geliyor. Modemi değiştirdim sonu. aynı.
Yeni bir sitede oturuyorum, bina kaynaklı sorun olduğunu düşünmüyorum.Birkaç kez arıza kaydı oluşturdum, Turk Telekom kaynaklı olduğunu belirttiler.
35mb kullanıyorum. Sırf bu kopmalar sebebiyle toplantılarda, görüşmelerde sorun yaşıyorum,

Hat değerlerim aşağıdaki gibi;

Sinan Bey, Merhaba hat zayıflamaniz fazla görünüyor. Internetinizi prizden mi alıyorsunuz? Prizden çıkan kabloda splitter var mi?

Mehmet Bey Merhaba,
Interneti prizden alıyorum. Şuan splitter ile alıyorum. Onsuz direkt prizden aldığımda da aynı sorunları yaşıyordum.

Anlıyorum Sinan Bey, kablo içindeki rj11 jak a bakar mısınız sağlam oturmuş durumda mı ?

Sinan Bey, bu hat değerlerine bakarak size şunu önerebilirim. Eğer imkanınız varsa (bazı sitelerde içeriden kablo çekmek yasak olabiliyor) ankastredeki paralel bağlantıyı iptal edip size ait olan internet kronenizden 0dan eksiz bir şekilde cat6a yada cat6e kablo çekmeniz olacaktır. Prizden internet almak her zaman hat zayıflamasına ve doğal olarak anlık SNR düşüşlerine yol açar bu sebeple kopmalar olabilir. Hat zayıflamanizin bu kadar çok olmasının sebebi iç tesisatta oda sayısı kadar ek olmasindan dolayı kaynaklanıyor.

1 Beğeni

Rj11 jak’ta sorun görünmüyor, Aradaki splitterı kaldırsam bir etkisi olur mu?
Site içinde ankastreden daireye kablo çekme imkanım yok malesef., site buna müsade etmiyor. Ev içinde bir dağıtıcıdan dediğiniz gibi evin tüm odalarına da ayrı bir dağıtım mevcut. Ancak modem için olan bağlantıda diğer odalar takılı değil, daha önceden sadece mevcut priz için olan bağlantı aktif edilmiş.
Ek olarak Turk Telekom ile görüştüm. Daireye kadar sadece 6 metre bakır kablo görünüyor, öncesi fibermiş. Daire ile ankastr arasında yaklaşık 50 mt mesafe mevcut.

Anladım Sinan Bey prizden ınterneti telefon kablosu ile mi alıyorsunuz peki yoksa orada cat6 mevcut mu ?

Splitter i cikartip direkt baglanti yapmanizi tavsiye ederim çünkü bazen splitter ek gibi algılanıp sinyal direnci oluşturabiliyor. Buda hat zayıflaması ve SNR düşüşüne sebep oluyor.

1 Beğeni

Splitter’ı kullanmadan önce de benzer sorunlar yaşadım, tekrar çıkarırım.
Prizden telefon kablosu ile alıyorum Mehmet Bey.

Sinan Bey Telefon kablosunu çıkartıp 40 50 cn uzunluğunda bir Cat6 kablo ile değiştirme şansınız var mı ?

Kullandığınız splitter’in resmini de konuya ekler misiniz?

Ne tip görüşmeler? İnternet üzerinden yapılan görüşmeler mi?

Prizde malesef cat6 için uygun giriş mevcut değil, sadece telefon kablosu girişi var. malesef.
Splitter fotoğrafı aşağıdaki gibidir;

aaasad

Bu arada splitter’ı çıkardığımda değerler aşağıdaki gibi;

Sinan Bey, portunuz ile ilgili sıkıntı olabilir. Çünkü upload sinyal gücü eksi değerde. Sorun çözülene kadar kayıt açmanızı tavsiye ederim.

Yazdığınız yoruma istinaden cat6 kablo da turuncu beyaz, turuncu renkleri kullanarak rj11 jak çakabilirsiniz.

2 Beğeni

Arıza kaydı açıyorum Mehmet Bey.
Cat6 kablo ucuna rj11 jak çakma kısmını ayrıca değerlendireceğim. Evde kendi yapabileceğim birşey değil gibi görünüyor.

Desteklerinizi ve yönlendirmeleriniz için çok teşekkür ederim.

1 Beğeni

Göksel Bey Merhaba, evet internet üzerinden (skype, zoom vs.) görüşmelerde özellikle sorun yaşıyorum.

1 Beğeni

Ben teşekkür ederim Sinan Bey,
Sorununuzun en kısa sürede çözülmesi dileği ile, iyi günler.

Hat değerleriniz bu haliyle çok güzel gözüküyor. splitter’ı çıkarın o şekilde kullanın sorun yaşamayacaksınız bence.

1 Beğeni

Görüşmeler kablosuz ağ üzerinden yapılıyor ise kablosuz kanal değişikliği deneyebilirsiniz. Zoom yoğun kullanım nedeniyle sıkıntı çıkarıyor olabilir. Farklı platformlarda da deneme şansınız varsa oradan test edebilirsiniz bağlantınızı.

2 Beğeni