İnternet kopma durumundan sonra hız düştü

Saçma bir şekilde anlık kopma sorunu yaşadıktan sonra internet hızımın 73lerden 52lere düştüğünü farkettim. Bunun sebebi ne olabilir?
1
kopma yaşanmadan önceki değerlerim.

2
kopma yaşandıktan sonraki değerlerim.

Mesela snr değerim ilkinde 2,9 olmasına rağmen çok stabil bi şekilde internetimi kullanıyordum. Herhangi bir hız düşüklüğü, kopma, kesilme vs yaşanmamıştı. neredeyse 1 ya da 1,5 ay kadar 73mbit değerinde kullandım. Sonra birden bu şekilde değişti. Şimdi destek ile konuştum fakat ona rağmen altyapınız 50mbit e kadar destekleniyor dendi. E tamam da ben nasıl bu kadar süre 73lerde ve snr değerim 2,5 -3 seyirinde kullandım bu interneti ? Bunu düzeltmenin bir yolu var mıdır?

Ek olarak ilk internet bağlatıldığında zaten altyapım 73-74 göstermesine rağmen 52mbit kadar bi hız geldi. Sonra kendiliğinden bir anda 73 e çıktı ve bir süre öyle kullandım.

Merhaba @Carna, öncelikle karşılaşmış olduğunuz durum nedeniyle üzgün olduğumuzu bilmenizi isterim. TurkNet müşterisi misiniz?

Teşekkürler, evet TurkNet müşterisiyim.

Sorununuz ile ilgili bize destek kaydı oluşturdunuz mu?

Evet oluşturmuştum. Sonuç değişmedi

Şu an altyapı sorgusu üzerinde 50 Mbps görünüyor ise Zaten yapılacak çok bir şey yok. Üstte ki görselde snr değeri aşırı düşük yani hat olması gerekenin üzerinde bağlantı almış. Hız profiliniz tanımlı hızınız ile eşitlenmiş görünüyor. Bağlı olduğunuz saha dolabına veya apartmana yeni bir abone internet hizmeti başlatmış olabilir snr değeri düştüğü için de sistem sizi olması gereken profile atmış.

Olması gereken değerin üzerinde bağlantı almasına rağmen herhangi bir problem yaşamadım ki. Dediğim gibi o değerlerdeyken çok stabil kullanıyordum. Bunu manuel olarak halletmelerinin bir yolu yok mu? Paket 75mbit.

Paketiniz hâlâ 75 ise bir destek kaydı açın varsa kaydınız kaydın içerisine. Hız profilimi tanımlı paket olan 75 Mbps e çıkarılmasını talep ediyorum şeklinde yazın. Size snr değeri ile ilgili dönüş yaparsa müşteri temsilcisi siz de yanıt olarak tüm sorumluluğu alıyorum snr kaybını modem üzerinden kendinizin ayarlayabileceğinizi yazıp şansınızı deneyin.

Tanımlı olduğunuz saha dolabına yeni abonelerin eklenmesiyle kutunun çıkış hızı dağıtılmıştır belki bu sebeple düşmüştür. Benzer sorunu bende yaşamıştım. Kutu ilk geldiğinde 152Mbps ye kadar destekliyordu ancak sonra bu değer 92Mbps’lere kadar geriledi.

1 Beğeni

Tamamdır çok teşekkür ederim değerli cevaplarınız için, hız profil talebini deneyeceğim ^^