İnternet hızı düştü ve çözülmüyor

Merhabalar, TurkNet’e geçeli yaklaşık 3 ay oluyor. 11 ağustos tarihine kadar 38-40mbit arasında download hızım vardı. O tarihte internetim kesildi ve açtığım talep üzerine türk telekom tarafından çalışma olduğu, kopma ya da hızda düşme olabileceği, 18 ağustosa kadar sorunun giderileceği bilgisi tarafıma iletildi. 11-18 ağustos arasında hızım 8-16 mbit arasında gidip geldi(modem arayüzünden takip sağladım.)

Belirtilen tarihten sonra yeni destek kaydı oluşturdum hızım düşük şeklinde. Ancak ilgilenen arkadaş altyapımın en yüksek 12mbit’i desteklediğini söyleyerek modem ayarları için forum link attı her zamanki gibi. Israrla daha yüksek hız alıyordum dememe rağmen kendisiyle çelişircesine en yüksek 16mbit alabilirsiniz gibilerinden mesajlar attı. Modem arayüzündeki görüntüleri de ilettim ama değişen bir şey olmadı.
Bunlara ek olarak, santrale olan uzaklığımın 3. kez değişmiş olduğunu fark ettim. Aboneliğim ilk başladığında 874 metre olan santral bir hafta sonra 1078 metre, bugün itibarıyla da 932mt şeklinde görünüyor.

11 ağustostan önceki değerler;


11 ağustostaki değerler;

güncel değerler;

Yardımcı olursanız sevinirim.

11 Ağustos sonrasında hattınız VDSL‘ den ADSL’ e ardından tekrardan VDSL’ e geçirilmiş, bu geçiş sonrasında port değişikliği yapılmış olabilir bundan kaynaklı olarak eski hızlarınızı alamıyor olabilirsiniz. Bölgede çalışma yapılıyorsa başka hatta aktarma yapılmış olabilir çalışma boyunca internet kullanabilmeniz adına. Saha dolabına olan uzaklığınız ne kadar ? Bilmiyorsanız öğrenmek için buraya tıklayabilirsiniz.

destek kaydında port değişikliği yapılmış olabilir mi diye sormama rağmen portta değişiklik yapılmadığını söylüyorlar.

verdiğiniz linkte adres sorguladığımda altyapı bilgisi bulunamadı şeklinde bir ifade çıkıyor.

TurkNet ois üzerinde teknik bilgilerde santrale olan uzaklık 932mt olarak görünüyor. Bu da değişmiş, önceden böyle değildi.

edit: ben de çalışma süresince kesilme olmasın diye ADSL’e aktarıldığını düşünüyorum ama öyle bir şey olmadığını söylediler. Ek olarak çalışmanın da 18 ağustos 14:00 sularında tamamlanacağı söylenmişti.

  • Altyapı bilgisi gözükmüyor ise bağlı olduğunuz Türk Telekom Müdürlüğü ile iletişime geçebilirsiniz.
  • Şu anda gözüken uzaklığa göre bağlı olduğunuz santral mesafesi VDSL için oldukça uzak bir mesafe. Şu anda VAE üzerinden mi hizmet alıyorsunuz? YAPA mı?
  • Çalışma süreleri değişebilmektedir bazen erken bitebilir duruma göre geç te bitebilir.

VAE kapalı yazıyor, bu sürekli böyleydi.

Geçen haftaya kadar santrale uzaklık 1078metre görünüyordu ama hız 38-40 civarındaydı.

Mesafe çok uzak size tavsiyem TT ile iletişime geçip altyapı bilgisi aktif edildikten sonra boş port var ise VAE VDSL’ e geçmeniz.

1 Beğeni

netspeed yada diğer altyapı testi sitelerinden altyapı hızınıza bakın. Yüksek ihtimalle vae den daha yüksek hız alabilirsiniz. Ama Hizmet alacağınız saha dolabı fiber altyapıya sahip değilse en fazla alacağınız 25 Mbps civarı olur. Ama saha dolabı fiber ise zaten sorgulama yaptığınızda yüksek hızlar görürsünüz.

türk telekom’un kablo arızası çalışmasının devam ettiğini ilettiler. Bakalım sorun giderildiğinde eski hızı alabilecek miyim merak ediyorum