İnternet gürültü seviyem normal mi?

2 hafta önce 35 mbitten 75 mbite çıktı hızım. Geçtiğimden beri her gün 10 ar dk kesinti yaşıyorum. Müşteri hizmetleriyle görüştüğümde sorunun modem kaynaklı olabileceğini söylediler. Modem garantisiyle görüştüm. Uzaktan bağlanıp modem değerlerine baktıklarında bir sorun olmadığını, internet gürültü seviyemin yüksek olduğunu söylediler. Altta fotoğrafını koyarım. İnternet sağlayıcım TurkNet hız değerini 50 ye çekersek bu gürültü değerinin düşeceğini ve kopmaların azalacağını söylediler. Ne yapmam gerekiyor sizce?
image

2 Beğeni

Merhaba,
Hangi modemi kullanıyorsunuz.
Modem wifi mi yoksa kablolu olarak mı kesiliyor.

1 Beğeni

Keenetic Extra DSL (KN-2111) modemini kullanıyorum. Modem tamamen internete kesiliyor. Yani dünya işareti olan dsl ve internet anlamına da gelen ışık sönüyor. 10 dk sonra turuncu yanıp sarıya dönüyor ve internet geliyor. Bu her gün yaşıyorum ve enteresan olarak kesilip tekrar bağlanma süreleri aynı oluyor. Keenetic müşteri hizmetleriyle konuştum uzaktan bilgisayarıma bağlandılar. 192.168.1.1 den hat değerlerime baktılar. İnternet gürültü seviyemin resimdeki gibi 10 dan düşük 8-9 değerlerinde gezdiğini söylediler.

Gürültü seviyesini otomatikten çıkarıp 8 db olarak test eder misin.

2 Beğeni

Sabitlediğimde de aynı sorun devam etmişti, denemiştim. Ama zaten bu snr margin değerinin 10 un altında olması sıkıntı değil mi? 15 civarı olması gerekiyor ki sağlıklı bir bağlantı olsun.

Snr kendiniz ayarlaya biliyorsunuz, Snr 15 sabitlediğinizde yine aynı sorun devam ediyor mu.

1 Beğeni

Evet sorun devam ediyor.

1 Beğeni

Modemim keenetic. Webden girip snr yi önce 13 yaptım yine koptu günde 1 defa. 15 yaptım yine koptu günde 1 defa. TurkNet müşteri hizmetleride 50 ye indirmemi önerdiler ama ben hızımın düşmesini istemiyorum. Sana bir soru soracağım. Müstakil eski bir evde kalıyorum 3 katlı. Evimin salonundaki telefon prizinden evin dışına giden bir telefon kablosu var siyah ince klasik. Keenetic müşteri hizmetleri dış tesisatınızı cat6 yla değişmemi önerdiler. Ben ilkten bu mümkün değildir zannettim ama sonra biraz araştırınca cat6 kablonun içindeki 8 bakır kablonun 2 sini kullanarak mümkün olduğunu öğrendim. Siyah telefon kablosunu cat6 yla değişsem değerlerim normale döner mi?

Diğer sorumda şu. 2-3 hafta önce yeni bir porta geçişim sağlandı ve internet hızın 35 ten 75 mbit e çıktı. Bu türk telekomun erişim kabinleri varya bu kabini benim oturduğum evin tam yanına kaldırımın üstüne yaptılar, evimle bitişik. Oturduğum daireden bu erişim kabinine kablo ile bağlantı mümkün mü?

Çekeceğiniz Cat kablonun o telefon kablosundan çok bir farkı yok. Hatta yeni kablo ile değerleriniz daha da kötü olabilir. Müstakil evde oturduğunuzu belirtmişsiniz. Prizden diğer odalara bağlantı varsa bunları devre dışı bırakın. Modem özellikleri içinde her gün belirli saatte DSL hattını resetleme özelliği olup olmadığını kontrol edin. Sorun hep aynı saatte yaşanıyor ise önce modeme sonra saha dolabının elektrik sorunu yaşayıp yaşamadığına bakmak lazım. Snr değerini 15db yaptığınızda bile kopuyor ise hat ile ilgili olduğunu düşünmüyorum.

  1. Soruma net olarak bir cevap vermemişsiniz. Saha dolabı sorusuna.

Zaten hat zayıflamasına baktığımız zaman dolaba çok yakın görünüyorsunuz. Bu erişim kabinin yanında farklı bir dolap varsa (yine Telekom a ait) önce o kabine sonra dolaba olacak şekilde size ulaştırılır. Bazen de direkt kabin üzerinden verilir. Zayıflama değeriniz düşük olduğu için o kabin üzerinden hizmet aldığınızı düşünüyorum.

Modemden ankastreye giden kabloyu cat6 kablo ile değiştirdim gürültü marjında(snr margin) gözle görülür bir değişim olmadı. Güncel değerler altta fotoğrafta. Şimdi ben ne yapayım. Hızımı 50 mbite düşürsem kaça yükselir snr margin?

Farklı bir modemle deneme şansım varmı.

Yok malesef

Hızımı 50 mbit e düşürdüm. Gürültü seviyem 16 ya çıktı artık kesilme olur mu?
Ekran Alıntısı

1 Beğeni

Keenetic almadan önce başka modem kullanıyordum, hiç bir sorunu yoktu keenetic deneme karar verip aldım, bir kaç gün deneme yaptım senin yaşadıklarını yaşattı, oyun oynarken biranda kesiliyor, her sürümü denedim bütün ayarları değiştim, snr istediğim türlü ayarlmama rağmen valo oynarken biranda kesiyor 1 2 3 derken artık çok bunalttı, sonra çıkarıp eski modemi bağladım. Belki sanada aynısı oluyordur. Çoğu arkadaşım bu sorunu yaşamadığını söylüyor belki santral uyuşmazlığı yaşıyoruz.
nasip-nasipte

Gürültü seviye değeri iyi sanırım ama diğer değerler nasıl, olması gerektiği gibi mi? Kesintiler devam ediyor çünkü.

Farklı bir modem ile hattını dene

Farklı bir modemim yok yeni bir tane satın almam lazım. TurkNet müşteri hizmetleri vdsl bağlantılarda günde 3 kesintiye kadar nomal karşılıyoruz dediler. Bu nasıl bir hizmet anlayışı anlamadım.

Selamlar @ahmettelli, doğru. Bakır altyapılarda günde 3 kopma olağan kabul edilir.