İnterner Hızım neden düşüyor?

Sayın yetkili rkadaşlar ; yaklaşık 9 aydır Tuknet kullanıyorum. ilk 3 ay internet hızım 85 Mb. iken hızım birden 42Mbit lere düştü. Sebebi ararken karşı dairedeki komşumun internet hızı için telekomdan aramışlar ve hızlarını artırma talebinde bulunmuşlar. Birgün boyunca internet gitti geldi en sonunda mdemden baktım ki hzım 40 lara upload hızım ise 6 Mbitlere düşmüş. Sonrasında TurkNet 'e arıza bildiriminde bulundum ama 1 hafta boyunca yaptı yapıyoz diyerek oyaladılar. sonuç eve çekilen bina hatlarına bulundu ben defalarca hat aynı oynayan yok desemde kimse inanmadı. bugün komşunun modemi kapanmış inanın zım birden arttı açınca tekrar düştü. şimdi ben bunun nedenini bilmek istiyorum. bu arada ben bilgisayar öğretmeniyim hat zayıflaması kablo mablo yemezler. Teşekkür eder iyi çalışmlar dilerim.

portu çalmıştır türktelekom yapmadıgı şey değil TurkNet gibi firmaları hep 3. 4. plana atarlar

Portu çalmışsa kimi kime şikayet edeceğim? Ayrıca bizim binada T11 iye isimlendirilen kutu var oda yan tarafda başka apartmanda bulunan fiber hatta bağlı. Port çalma olur mu bilemedim. Bİrde Turknetin Tokat il Merkezinde hiç servisleri felan yok mu gelip baksalar?

Benzer 1 sıkıntıyı bende yaşıyorum muhtemelen sonucu snnkisine benzeyecekmiş gibi hissediyorum.

ilk ay 88mbit alıyorken, sonraki ay 85, sonraki ay ise 82 ye indi hızım, geçtiğimiz ay 78’e, şu an ise 72 ye inmiş vaziyette, 78’e indiğinde, ankastre kutusundan daireme gelen kabloyu cat6 ile yeniledim fakat değerlerimde en ufak 1 değişiklik olmadı, az önce destek kaydı açtım bakalım 1 şey yapabilinecek mi.
Sonunda, snn gibi 1 den 35-40 lar a (belki de daha aşağılara) düşebilir gibi hissetmeye başladım.

Merhabalar, yaşamış olduğunuz bu durumu bize Online İşlemler - TurkNet üzerinden kayıt açarak iletin. Arkadaşlarım sizin kullanmış olduğunuz daha önceki portunuzu ve müdahaleden sonra ( eğer bir port değiştiyse) portunuzu kontrol etsinler.

Belki bir port değişimi değil ama ankastre kutusundaki sizin hat kablonuza yanlışlıkla bir temasları vs gibi bir durum olmuş olabilir. Bu durum sizin yaşadığınız sorunu yaşatabilir :frowning:

Dediğim gibi önce bir kayıt oluşturun. Durumunuzu net bir şekilde anlatın. Arkadaşlarım size bu konuda yardımcı olacaklardır.

Biz de bu sırada, hat değerlerinizi bir görmemiz de fayda var özellikle sorun yaşamdan önce ve sonrasına ait değerleriniz daha iyi olur. Saha dolabı mesafenizi öğrenebilir miyiz?

hat değerlerim fotoğrafta var. öncesi ve sonrası

dediğim gibi komşu modemi açınca bu hale geliyor. daha önceden 2 3 yıl kadar önce o interneti hızlandırmadan önce hiç bir sıkıntımız yoktu.

Zayıflamalar aynı, SNR marjınız 1 dB ve mevcut hız ile max hız düşmeler var. İç hattınızı kontrol ettirin elektrikçiye. Peki, SNR ayarınızı 4dB’e sabitleyip tekrar paylaşır mısın değerleri?

Dediğim gibi iç hayatımda herha


ngi bir değişiklik olmadi hızlı olduğu zamanki kablo ile aynı. Tek sorun komşum internet hzini artirinca başladı öncesinde de yoktu böyle bir sorun modemini kapatınca benim hız yükseliyor. Açınca birden değerler alt üst oluyor. Gönderdim SNR 4 db ikenki değerleri.

UP değerleri bağlantısal bir problem olduğundan şüphelendiriyor ve “Tek sorun komşum internet hzini artirinca başladı” muhtemelen sorunun kaynağı bağlantısal.

Port calinmis :grin: Aynisi benimde basima geldi, tt ceosuna mail cekmeyi deneyin

Port çalınma nasıl oluyor bana tanımlı ve ait olan hızlı interneti komşuma mi bağlamışlar? TT cep su dediğiniz kim tam olarak bir mail adresi varmı varsa alabilirmiym yoksa ilçe bürosuna gidip şikayet mi edeyim

Aynı sorun TurkNet YAPA içinde geçerli mi?

Yaşadığım benzer sorun neticesinde arıza kaydı açmıştım ve turktelekom sahada fiziksel sorun tespit etmiş, bakalım müdahale etmeleri durumunda neler yaşanacak, sonucu burada da paylaşırım.

Beni sağolsun TT lekomdan gelen arkadaş aradı kontrolü beraber yaptık. Apartmana gelen ara kablaoda hata tespiti yaptı bunu il merkeze bildirecekmis. O tamam , gelelim komsunun hızıyla benim bağlantının alakasına neden modemini o acinca benimki düşüyorda kapatınca yükseliyor ki bunuda kendi ne yaptırdım ozellikle gördü bı anlama veremedi sonrada apartman içinde ki kablonun bir yerinde temas yada kısa devre olabilrmis onun için yeni kablo çekilmesi ile sorun düzelir dedi. Anlayamadım daha once olmayan bu sorunun nedeni halen gizem gibi. Port çalınma olayını söyledim o konuda öyle bir şey yok dedi. Bilemedim doğrumu yalan mı.

Kabloyu sen mi alacaksın yoksa tt ekibi gelip kablo mu çekecek dostum . Kendin çekeceksen kablo önere bilirim

Bildiğimiz Cat 5 yada Cat 6 kablosu değil mi? Ben cekememde elektrikçi ye cektiririm diye düşünüyorum siz yinede söyleyin teşekkür ederim

1 Beğeni

Normal diyebilirim çünkü: saha dolabına ne kadar ekstra yük binerse kullanmış olduğunuz değerler etkilenebiliyor yani komşunuz veya komuşlarınız hizmeti kullandığı zaman her hat etkilenebilir.


Şüphe var çünkü: “TT lekomdan gelen arkadaş aradı kontrolü beraber yaptık. Apartmana gelen ara kablaoda hata tespiti yaptı bunu il merkeze bildirecekmis.” sonra ise “sonrada apartman içinde ki kablonun bir yerinde temas yada kısa devre olabilrmis onun için yeni kablo çekilmesi ile sorun düzelir dedi.”
Yani önce arızayı ankastrene gelen kabloya atmış, sonra iç hat değişimini istemiş ki ne yaptığından habersiz gibi geldi bana.


Benim tavsiyem; Nexans, Erse, Reçber marka CAT6 türevi bir kablo kullanabilirsin. Maddi sorunun yoksa CAT7 S/FTP Reçber modeli olan ve aynı zaman da Cemal arkadaşımızın da kullanmış olduğu kabloyu öneririm. Bağlantıları YAK1 ile yapın. Reçber SL900 S/F23 Cat7 S/FTP Halojen Free 23 AWG Kablo 507001 (1 metre) Data-Lan Kabloları

1 Beğeni

Bakın ne olmuş, turktelekom sahada kabloda sıkıntı bulmuş ve bugün değiştirdiği bilgisini vermiş ama bugün internetim ne kesildi nede ip değiştirdim.
Hâliyle bu bahsedilen kablo değiştirilmemiş ve zaten değiştirilse değerlerim (en kötü ihtimal) eskiye dönmeliydi ama düşüş minik, minik’te olsa dvm ediyor.

1 şey yapmışlar ama ne ?

88/32 olan NMS hız profilimi.
79/32 olrk değiştirmişler.

Not: Ben arıza kaydı açmadan önce ulaşılabilir ve bağlantı hızı (eşlenik olrk) modemimde 88mbit, testlerde ise 85mbit gibi hızlara erişebiliyordum, modemde hızım 78/77 lere innce arıza kaydı açmıştım.

Arıza kaydı açtığımda ki düşük değerler.

Kablo değiştik denilmiş değerlerde en ufak artma yok hatta düşmeye dvm fakat hız profilimi’de düşürmüşler.