Hizmet kalitesi, müşteri hizmetleri ve olası çözümler

Ankara/altındağ 100/10 paket adsl abonelik: 2021

  • 4,5-5 ay önce başladı önden önce ufak tefek şeyler dışında bir sorun ile karşılaşmadım.

  • sorunlar başladıktan 1,5 - 2 ay sonra modemim kendi kendine kapanmaya başladı

  • bir sürü destek kaydı açtım ama sorun devam etti

  • süreç içinde 5 defa dış 5 defa da iç tesisat kontrol edildi (iç ve dış için türk telekom ve taşeron firmalardan saha ekipleri geldi)

  • 7 defa port değiştirildi (sorunlar başlamadan önce 90- 95mps alırken sonrasında 80,77,88,75,90 gibi hızlara çekildi. Azaltığında nedenini sordum bakır altyapılar zamanla eskir ve bundan fazla hız alamazsınız dendi. Arttırıldğında nedenini sordum ve altyapımın iyileştirildiğini söylediler. Herhangi bir kazı olduğunu ben gözlemlemedim ya benim kaçırdığım gizli bir kazı oldu ya da benim taleplerim ve hizmet kalitemin önemi dışında bir takım olaylar internet servisimi belirliyor.)

  • süreçte 2 defa btk şikayeti açtım. İlkinde onların tarafında bir yanlış anlaşılma olduğu için anında çözümlendi olarak işaretlendi (sonrasında beni arayıp “bir yanlışlık olmuş çözüm devam ediyor” minvalinde bir açıklama yapıldı). İkincisinde sorunumun çözülmesi dışında çözdük bitti gitti artık gibi robotik cevaplar aldım ve 3. itirazım sonucunda btk türknetin son cevabını kopyala yapıştır ile bana gönderip kaydı kapattı.

  • süreçte modemimi değiştirdim ve problem devam etti.( tplink archer vr400 adsl/vdsl (yenisi), zyxel vmg3625-t50b (eskisi bu türknetten kurulumla beraber geldi nasıl bozuldu anlamadım)

  • bir sürü tracert ve ping (cmd) testi yapılıp yollandı

  • bir sürü hız testi yapıldı ve yollandı (nperf, TurkNet, speed test)

  • Modem arayüzünden errolara bakıldı yollandı

  • Tüm bu uğraşlar sonucunda sondan bir önceki destek kaydımda artık alttan alttan “biz bir sorun görememize rağmen bir çok kez ekip gödnerip port değiştirdik niye bizi yoruyosun uğraşma artık” gibi sinyaller alınca ( bir çok teknik ve müşteri hizmetleri çalışanıyla muhattap oldum bu süreçte bir çoğu çok kibarlardı onları tenzih ederim) ben de saldım ama sorun kendi kendine çözülmedi.

  • oyun da oynuyorum ve online oyunları bıraktım çünkü “network problem” (packet loss ve sık olamasa da ping) oynanmaz bir hale getiriyor.

  • online network’ü olan single player oyunlarda da sorun yaşıyorum ( mgsv, stardew valley vs. son gözlemlediklerim)

  • oyunlar dışında websitelerde de zaman zaman sorunlar yaşıyorum (youtube, twitch ,netflix vs)

Hızlı ve stabil bir internet istiyorum.Bu sorunlarımı nasıl çözerim, ne yapmalıyım nerden başlamalıyım?

Selamlar @M.t, yazınızı okudum. Konuyu incelemek isterim. Rica etsem forum profilinize müşteri numaranızı ekler misiniz?

hemen ekliyorum

Tekrar selamlar, hizmetinizi incelediğimde modeme ulaşan hızda bir sorun olmadığını görüyorum. Devamında kopma olup olmadığını gözlemledim ve 2 saattir hizmete bağlı olduğunuzu görüntüledim. Hattınız ile alakalı birkaç güncelleme yaptım. Bu süre zarfında modeminiz açılıp tekrar kapanmış olabilir. Hattınızı bir süre daha gözlemleyeceğim. Sorun devam eder ise kayıt oluşturup ilgili birimlere güncel durum hakkında bilgi aktaralım.

Biraz önce bir tur dereceli fps girdim. Sorun devam ediyor. Oyun boyunca network problem ikonu sağ köşemdeydi.


Eve yeni gelebildim bahsettiğim problemler için tekrar kontrol sağlayacağım. Problemlerin devamı durumda size dm mi atayım? Kendim Destek kaydı mı başlatayım (umarım zorunda kalmam)?

Sizin için 71627213 numaralı kaydı oluşturdum. Güncel değerlerinizi kaydınız üzerinden iletirseniz inceleme ve işlem gerçekleştirilir. Ben de kaydı takip edip öncelik ve hassasiyet talep edeceğim.

testleri ilettim. Kolay gelsin.

Alperen bey destek kaydı açtıktan sonra sihirli bir şekilde çözüldü sorun her neyse. Son 3 gündür sorunsuz çalışıyor internetim. Sadece bugün saat 06:55’den sonra (eskisi kadar büyük olmasa da ) takılmalar yavaşlamalar yaşadım. O yüzden de bu gönderimi biraz daha açık bırakma kararı aldım (emin olmak için). Aynı zaman da süreçte olanları da paylaşıcam

Biraz önce Vedat A. ile görüşüp hızımı maksimuma çıkarımlarını rica ettim sonucunda 95 download ve 19 upload alıyorum (son durum 88 down ve 7 up idi). Tekrardan ilk kurulum yapıldığındaki hızımı alabilmek garip bir mutluluk hissi uyandırdı. Çünkü süreçte bana bu gibi hızları alamayacağım da söylenmişti (77 download atandı). Sonrasında bir çok kez bu konuda farklı şeyler söylendi tabii. Şimdi de 19 upload alıyorum ( 7’den yükseğini görmemiştim daha önce. Mümkün olduğunu görmek bile şaşırttı.). Hal böyle olunca insanın güveni sarsılıyor ve paranoya başlıyor. Acaba sorun TurkNet 'te mi yoksa ttde mi? Acaba karşımdaki kişi bana yardımcı olacak mı yoksa başından savmaya mı çalışyor? Acaba ben mi kuruntu yapıyorum yoksa işin peşine düşmeli mi? Açıkçası bu son sorunun cevabını ben de henüz bulamadım. 4,5 beş ay süren bir takım uğraşıldı ve gariptir ki (en azından benim için öyle) formda bu gönderiyi yazdıktan sonra sorunlarımın ikisi de ( Lag, packet loss vb. ve maksimum up ve downdan daha düşük hızlar) çözülmüşe benziyor. Bunlar alperen atıcının benim için destek kaydı oluşturmasından sonra oldu. Bu da paranoya mı arttırıyor tabii ki. Acaba kişisine göre mi şerbet? Ayrıca maksimum ne kadar hızlı bir internete sahip olabileceğimi kendim nasıl öğrenebilirim? Doğal olarak alabileceğim en yüksek download ve upload hızını ilk elden öğrenmek istiyorum.

Sorunun çözümüne sevindim iyi günlerde kullanın hizmetinizi. Maksimum hızınızı mevcut hat değerleri üzerinden tahmini olarak söylenir burada forumdaşlar arkadaşlar yardımı ile.

1 Beğeni

Ekran görüntüsü 2024-01-24 190341
bu bilgiler yeterli olacaktır sanırım. Değerlendirmemde yardımcı olur musunuz?

Burada ki hat zayıflaması 4.8db indirme snr margin ise standart a göre sınırda görünüyor. Modem alabileceği maksimum hızı almış görünüyor.

teşekkürler cevabın için. yarın bu saatlerde gönderiyi kapatmayı planlıyorum zira herhangi bir sorun kalmamışa benziyor.

İyi günlerde kullanın hizmetinizi :hugs:

1 Beğeni

Aa yeni geldi aklıma bakın. Daha iyi bir modem ile sınırı arttırabilir anlamına mı geliyor bu söylediğiniz

Kararlılık ayarı yapabilen bir modem bulup snr değerini yükseltmek bazen yüksek hız verebiliyor. Ama altyapı iyileştirme olmadığı sürece ne kadar sağlıklı olur ne kadar performans verir bir şey diyemem maalesef. Deneyip görmek gerekir :man_shrugging:

Elimin altında tp link ax1800 var ancak dls girişi yok. RJ11-RJ45 adaptör alıp dls olan duvar soketini modeme Ethernet olarak vereceğim bakalım olacak mı. Kaliteyi bozmadan çalışırsa yeni bir konu altında paylaşıcam merak edenlerin işine yara belki. Bir de altyapı iyileştirme için bireysel olarak napabilirim ki acaba?

İçerisinde DSL sinyallerini çevirecek devre olmadığı için yüksek ihtimalle sizin yönteminiz işe yaramayacak. Bireysel olarak bağlı bulunduğunuz Telekom müdürlüğüne gidip altyapı için dilekçe verebilirsiniz. Bu ek olarak Twitter (X) üzerinden de Telekom hesaplarını ve yöneticilerini ekleyip altyapı için talepte bulunabilirsiniz

Mahallemde fiber desteklenmiyor galiba. Bahsettiğin talep konusunda pek bir fikrim yok ama araştıracağım.