Hızım önce kademeli düştü, sonra komple gitti

Herkese merhaba. Adresimde 1 yıldan uzun süredir aktif TurkNet kullanıyorum. En başından beri sorunsuz bir şekilde 75 Mbps paketteydim. Bir hafta kadar önce apartmanımdaki yeni komşuma TT bağlantısı yapıldıktan sonra hızım 45 Mbps’ye düştü. TurkNet Altyapı sorgulamasında da maks hız 50 gösterdi. Daha sonra hızım 40’a kadar geriledi ve sorgulamada bu sefer maks 35 destekleniyor yazdı. Kontrole gelen TurkNet ekibi sorunun TT tarafında olduğunu iletti ve TT ye iş emri verdi. 36 saatte çözümlenmeyince 21 Ekim’de hem TT hem de TurkNet ortak çalışma yapacağız dediler. Bunu beklerken bugün öğlen saatlerinde DSL ışığım söndü, fiziksel durum Kapalı. Kayıtta sinyal olduğunu, kablomu ve modemi kontrol etmem istendi ama ne kablo ne de modem arızalı değil. Şimdi hızım neden düştü diye beklerken komple internetim gitti ve yine nedenini bulamıyoruz. Fikirlere ve yardımlara açığım.

Selam, cadet_yilmaz hoş geldin!
Sorun; atlak port olabilir. Yeni komşunuzun ve kendinizin, hat değerlerini paylaşır mısınız? İşlemler sırasında OİM bilgileri değişebilir ki fiziksel durum kapalı olarak geçiyorsa DSL ışığı yanmaz yani kablonuz çıkarılmış, zarar görmüş olabilir. İç hat kontrolü yaptırabilirsiniz elektrikçiye.
21 Ekim’e yani ekiplerin çalışma sonrasında gelecek cevabı da buraya iletin.

Merhaba, belki düzelir diye modeme reset atmıştım, DSL olmadığı için kurulum yapamadım ve arayüze giremedim. Komşuma ulaşamıyorum, ayrıca evet Fiziksel Durum Offline. TT komşuma internet bağladığında sadece hızım yarıya düştü. Birkaç gün sonra biraz daha düştü ve dün fiziksel durum kapandı, dsl gitti. DSL gittiği sırada bir işlem yapılmadı apartmanda veya sokaktaki santralde kimse yoktu. TurkNet geçen hafta ilk ekip yolladığında iç tesisatta veya binada sorun yok demişti ama şimdi dsl gidince içeriyi kontrol edin dedi. Modem sağlam, kablolara durup duruken ne olmuş olabilir ki? Mecburen 21 Ekimde hız düşmesi sorunu için gelecek olan TurkNet ve Telekom ekiplerini bekleyeceğim, ortak çalışma yapacaklarmış. Hız düşmesi ile TT yüzünden başlayan bu süreçte şu an internetsiz kaldım. Elektrikçi de yeni hat çekerim daireye ama gelir mi gelmez mi bilemem demişti.

Fare girip koparabilir, zamanla güneşten dolayı zarar görebilir, ankastreye müdahale edilmiş olabilir, köşe yani kıvrım yerlerii dönerken gergin olan kabloya dikkat etmek lazım, RJ11 soketi v.b sorunlar olabilir.


Sorun iç hat ankastresindeyse yani bağlantısal veya kablo sebebiyle DSL yanmıyorsa elektrikçi ile kablo veya bağlantı yenilemeyle düzelir fakat dış hatta sorun varsa isterse CAT kabloların son modelini tak yine gelmez. Ortak ekipleri bekleyelim…

1 Beğeni

Tüm yardım ve yanıtlarınız için teşekkür ederim. Sabırla yarını beklemekteyim, destek kaydında durumu belirtmem üzerine ekiplerin ikinci kez bina ve daire içini de kontrol edileceği söylendi. Umarım sorun halledilebilir, eğer hız düşmesinin ardından tesadüfen kablolar yıpranmış/zarar görmüş ise 3.kata duvar içinden metresi 4 TL’den yeni kablo çekmek epey tutacak :slight_smile: . Ekiplerin yapacağı çalışmanın ardından tekrar yazacağım. Tekrar teşekkürler.

Sadece TurkNet adına Tekiz iletişimden birisi geldi yine. Ölçüm yapıldı ve santralden ankastredeki kabloma sinyal gelmediği tespit etti. Atlak port olsa en azından değerleri görürüz dedi, büyük ihtimal portum santralden komple çıkarılmış ve şu an boşta. DSL Sinyali hiç gelmiyor. TT’ye 48 saat içinde çözülmesi için bilgi verdi hemen. Ama internet gelse bile eskisi gibi 75 değil, TurkNet sorgulamasındaki gibi 35 olabileceğini söyledi. Umarım port olayı TT 48 saat içinde çözer, aylarca bir portu halledemediklerine dair çok fazla şikayet var. Ne hakla portumu değişirler/çıkarırlar anlamıyorum. Üstelik yeni komşular TT ile 100 Mbps’ye yakın alabilirken bir alt katta ben TurkNet’liyim diye 35 alacağım. Saçmalığın daniskası, her zamanki gibi umutsuzca beklemekteyim.

ihtimalini söyledim. Sinyal gelmediği zaman ölçüldüyse o zaman bağlantınız yok benim dediğim sinyal varken 45mb almanız ve atlaktan şüphe ettim.
yani komşunuz ile bağlantılar karışmış olabilir


Portu yine sorunlu bağlarlarsa evet dediği gibi 35mb alırsınız. TT’nin mevcut hız ile dediklerini pek dikkate almayın TT’de genellikle saha dolabı veya santral yakında olsa uzakta olsa “35mb üstü alamazsınız” diyenler de var.


50/75 veya 100mb paket kullanan ve aynı dolaba bağlı olduğunuz kullanıcıların hat değerlerini paylaşır mısınız?

1 Beğeni

Atlak port olayını anladım teşekkürler. İlk başta belki öyleydi ama şu anda portum takılı değil gibi görünüyor. İkincil olarak hız mevzusu, umarım eskisi gibi 75 alacağım şekilde bağlarlar ama yine de 35’e de razıyım. Online derslerim var. Saha dolabı göz kararı 30 metre kadar yakın, santral ise sorgulamada 71 metre çıkıyor. Hayırlısı olsun 48 saat sonunda TT portu düzeltecek mi bakacağız. Son olarak bizim binadan birilerine sormaya çalışayım ama komşu dairelerde arayüze girip benimle hat değerlerini paylaşacak bilgiye sahip kimse olmayabilir. Eğer elde edersem paylaşırım. Size son olarak şunu sormak istiyorum, TT 48 saat içinde portu düzeltmek zorunda dediler, TurkNet hizmet için doğal olarak TT’ye bir ücret ödüyor, ve tabi biz de. 48 saat içinde düzelmezse cezaları oluyor da dediler. Sizce 48 saat içinde çözmeme gibi bir olay yaşanır mı? İnternette aylarca benzer sorunları çözülmeyen insanlar gördüm ve açıkçası korktum. Sürecin hızla çözülmesi için TurkNet ile destek kaydından konuşmaya ek olarak neler yapabilirim?

1 Beğeni

50mb kesin alırsınız.


Eğer sorun yine düzelmezse abone numaranızı talep edeceğim ve ilgili birime ileteceğim. Genellikle 48 saat içerisinde çözülür, uzarsa ortak çalışma talep edilebilir. Haftalarca veya aylarca sorun yaşayanlar TT kaynaklı problem yaşıyorlar, bu tarz altyapı erişimi TT’ye ait. Sizin tarafnız da şuanlık yapılacak bir durum yok ekipleri bekleyeceğiz…

1 Beğeni

Teşekkürler, durum hakkında buraya yazacağım tekrar. İyi günler dilerim.

Merhabalar, müşteri numaranızı benimle özel mesaj üzerinden paylaşırsanız size bu konuda bende elimden geldiği kadar yardımcı olup destek vermeye çalışabilirim. TurkNet çalışanıyım.

@EFG @TworA Sanırım telekom ekipleri bugün müdahale etti ve DSL sinyali gelmekte. Teknik bilgilerde Durum Online, Fiziksel Durum Vae açık, modem buluşuyor, 41 Mbps/8Mbps indirme ve yükleme hızı var. Evde olmadığım için denemedim tabii. TurkNet DSL geldikten sonra hız konusuna tekrar bakacağız demişti. Bakalım hız eskisi gibi 75 Mbps’ye çekilebilecek mi. @EFG beyefendiye teşekkür ederim eğer birkaç gün içinde hız konusunda bir sonuca varamazsak müşteri numaramı iletebilirim.

1 Beğeni

Tamam, DSL sinyal sorunu kalktı. Şimdi, modem değerlerinizi paylaşır mısınız?

Merhaba, buyrun. SNR hat zayıflama değerlerinde 75 kullanım dönemiyle şimdiki arasında bir fark yok. Değerler çok çok çok büyük oranda aynı.

xDSLFwVersion:      FwVer:5.12.12.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
   Line State:      Up
   Modulation:      ITU G.993.2(VDSL2)
   Annex Mode:      ANNEX_B

=============================================================================
INP downstream: 9031
INP upstream: 14917
shineGINPdownstream: 0
shineGINPupstream: 0
reinGINPdownstream: 0
reinGINPupstream: 0

TPSTC type: 64/65B PTM TC

near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 42012 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 8192 kbps

near-end FEC error fast: 77508
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 1446
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 1090
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 58
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime : 6:35, 48 secs
DSL activetime :0 min, 21 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 8.0 dB
output power upstream: 7.4 dbm
attenuation downstream: 7.0 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 15.7 dB
output power downstream: 14.1 dbm
attenuation upstream: 0.1 dB

Bit table:
carrier load: number of bits per tone
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 22 22 34 45 55 55 55 55 55 55
tone 32- 63: 00 99 99 9a a9 a9 99 99 9a aa aa aa 99 98 88 88
tone 64- 95: 89 99 99 98 88 88 98 99 89 99 99 99 99 89 99 99
tone 96-127: 99 99 99 99 99 98 99 99 99 99 99 99 88 88 77 88
tone 128-159: 88 87 87 87 77 88 88 88 78 78 77 78 88 88 87 77
tone 160-191: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 76 77 77 77 77 77 77
tone 192-223: 76 66 67 88 88 87 88 77 77 88 77 77 77 77 87 77
tone 224-255: 77 77 78 78 77 77 77 88 87 77 78 88 87 88 89 99

30 metre de 50 kesin alırsınız, portsal bir durum olabilir.
30 metrelik mesafe de 42mb ile SNR zayıflaması düşmüş yani iç/dış hat kontrolü lazım. İç hat için şunları deneyin:
Ankastre bağlantılarını ve kablonu kontrol ettir eğer kablon da problem varsa CAT6 23AWG Nexans, Erse, Reçber markalı kablo kullanın eğer bağlantınız da oksitlenme, gevşeme gibi unsurlar var ise yenileyin veya kablonuzda ki diğer 2 damarı kullanın. Ek, dsl prizi, splitter var ise kullanmayın/yenileyin.
Not: Ankastre bağlantısı ve eklere YAK1 kullanın.

Zannediyorum ki durum portsal. İlk başlarda bu değerler ile kopma olmadan sorunsuz 75 alabiliyordum. Binaya gelen hız TurkNet tarafından ankastrede 50 civarı ölçüldü zaten, ankastreden sonra modeme kadar bir sorun yok. Ankastreden sonra daireye kadar CAT 6 kablo mevcut. DSL kablomda ek veya splitter de yok. Keza altyapı sorgulaması maks 35 Mbps diyor sorgulamada, bu zannediyorum ki santral/port ile alakalı. Teşekkürler, OİM’deki destek kaydım hala açık, yanıtları bekleyeceğim.

1 Beğeni

@TworA Tuğra Bey, TT interneti kesmişti santralden hatırlarsınız. 3 gün sonra düzeltmişlerdi. Bugün gözümle gördüm TT ekibi saha dolabının önündeydi bir şeyler yaptılar ve DSL yine gitti. Koştum ama yakalayamadım gittiler. Ben bunları nasıl bulacağım ya delirmek üzereyim. Gelip gelip santralden internetimi kesiyorlar.

1 Beğeni

Durumu Temsilciye aktaralım. Mevcut kaydınız yoksa buradan “İnternet Bağlanamıyorum-DSL Yanmıyor” kayıt açın.

3 Beğeni

Bukadar güzel bi interneti bozmalarına anlam veremiyorum.

1 Beğeni

TurkNet Online İşlem Merkezi üzerinden Hızım düşük - Modem uygun hızda buluşmuyor başlıklı destek kaydım açık ve oradan haber verdim TurkNet’e. Mecburen onlar da TT ye iletecek ve inşallah birkaç günde gelip yapacaklar onlar da. Burada işin özeti şu, TT’ye hız düşük diye iş emri veriliyor, TT de sinirlenip geliyor ve portumu bozuyor. Bu kesin bir olay çünkü hem ikinci kez oldu ve porttan sinyal gelmediği raporla sabit, hem de sadece benim portumda internet yok. Az önce ilçedeki santrale gidip yüz yüze saha ekipleriyle konuştum, biz bişey yapamayız bilemeyiz ekrana bilgi düşsün bakarız vs dediler. Kesmeye gelince geliyorlar hemen ama. BTK ve CİMER üzerinden şikayet ettim. Bekliyorum yine mecburen.