Hızım 0Mbps'ye Kadar Düşüyor!

Merhabalar,

İlk olarak bu sorunun 16 Aralık’tan beri devam ettiğini belirteyim.

Şöyle ki ASUS DSL-N16 modem kullanıyorum. Kararlılık Ayarı “Devredışı” iken aldığım hız 44-45mb. Ancak belli bir süre sonra hızım 0mb - 1mb arası gidip geliyor. Yalnızca modemi yeniden başlattığımda hız normale (44-45 mb) dönüyor. Buna ek olarak yeniden başlatmalar esnasında Ethernet ışığının yanması oldukça uzun sürüyor.

Online destekten sürekli modemi kapatmayın diyorlar ancak bu pek mümkün değil. Evden çalıştığım için 0-1mbps arasında hiçbir işlem yapılamıyor. Bunun için geçici olarak kendi çözümlerimi deniyorum.

Kararlılık değerimi otomatik yerine 11db yaptığımda internet kesintilerinin azaldığını fark ettim. 8-9-10 db değerlerinde kesilmeler yaşanıyordu. Ama 11’de internet hızım 36mb’ye kadar geriliyor olmasına rağmen önceki gibi 0-1 mb değerlerine düşmedi.
Ek Bilgiler:

Yine de DSL Günlüğü’ne baktığımda CRC sayısının oldukça yüksek olduğunu görüyorum. Birkaç günde 42 milyon kadar CRC hatası aldım. Bu süre boyunca internet hızım 0-1 arasına düşmedi. (Kararlılık Değeri = 12)

Online Destek bana iç tesisatımda sorun olduğunu iletti. Ardından da evime bir görevli geldi ve hiç ilgilenmeden, sorunumla ilgili bir çözüm üretmeden gitti. Doğrusu kendisinin sorunumdan da haberi bile yoktu. (Kendisiyle ilgili şikayetim)

Daha önce abonesi olduğum Türk Telekom yetkilileri abone olduğumda bağlantı sağlarken apartmandaki internet ankastresinde bir sorun olduğunu iletip evime kadar kablo çekmişti. Kablonun üzerinde KPD-PA 2-0.5 yazıyor. CAT5, CAT 5e veya CAT6 kablosuyla değiştirilmesi belki daha stabil bir bağlantı sağlayabilir bana. Ek olarak ankastrenin de tamir edilmesi gerekiyor olabilir. Bu konuda kesin bir bilgim yok.

Şu an 1 ayı geçti ve her hafta sorununun çözülmesi için gelen mesajı 7 gün ileri atarak güncelliyorlar.

Modem Arayüzü DSL Günlüğü:

CRC hataları normal değil. Kararlılık ayarını kendiniz yaptığınızda hata oluşuyor mu?

Merhabalar,

Evet kararlılık ayarını yükselttiğimde de CRC hatalarında azalma olmuyor. Zaten 12’nin üzerine çıkarmadım henüz.

Speedtestler mi yoksa modem arayüzünde “Data rate” mi değişiyor?

Karalılık ayarının yapıldığı yönetim sayfasının ekran görüntüsünü atabilir misiniz benzer sorunu bende yaşamıştım zamanında belki bir yardımım dokunur. (52u modem vardı bende)

Speedtest yaptığımda 0,28kbps ve altını gördüğüm oluyor. Data rate’de değişimler olup olmadığından tam olarak emin değilim.

Kararlılık ayarını 13 üzerinde tutun. Ve 905 firmware i yerine 790 veya 805 i kullanın.

2 Beğeni

hocam bu kablo, sadece telekomda var diye biliyorum. Hat zayıflamanız biraz yüksek. Kablo direkt ankastre kutusundan mı geliyor yoksa ankastreden başka kablo çıkıp ek ile dediğiniz kpd-pa 2-0.5 kablo mu geliyor? Telekomun dediği gibi sorun ankastreden kaynaklıda olabilir. Ankastre kutusundan ölçüm yapma şansınız varsa ölçüm yapın eğer sıkıntı hala devam ediyorsa, elektrikçi çağırıp ankastre kutusunu değiştirtebilirsiniz çok pahalı bir şey değil. Klemensleri internetten kendiniz temin edip sadece montajını da yaptırtabilirsiniz.

1 Beğeni

Selamlar,

Şu anda kullandığım Donanım Yazılımı Sürümü: 1.1.2.3_858.

Kablo direkt ankastre kutusundan mı geliyor yoksa ankastreden başka kablo çıkıp ek ile dediğiniz kpd-pa 2-0.5 kablo mu geliyor?

Ankastreden eve gelen kablo bu. Kablonun ucu da yamalı bir şekilde DNS girişine bağlanıyor. (İşlemi TT görevlisi yapmıştı zamanında). ADSL 16mbps bağlantı kullanırken sıkıntı yaşamamıştım. İlk defa VDSL kullanıyorum ve böyle bir sorun oldu.

Dynamic Line Adjustment’ i açın olası yoğun saatlerde hat ayarını yapsın. SNR’dan farklı bir ayar o.

Rx AGC / UPBO / ESNP ayarlarında Stability diye bir ayar olması lazım onları bir deneyin. (Hepsinde olmayabilir, bir tanesinde olabilir fark etmez tam hatırlayamadım şimdi)

image
image

Ben bu hat değerleri ile kopmadan kullanıyordum. Modem yanımda değil ama ben hepsini stability diye ayarlamıştım.

1 Beğeni

Bunu denedim dün cevap verdiğinde, şu anda internetimde kesilme olmuyor. Bir gün kadar devam etsin bakalım. Kesinti olmaz umarım :slight_smile: Teşekkürler öneri için

Şu ana kadar 18166 CRC olmuş. Bu normal midir yoksa bunun için de bir şey mi yapmam gerekiyor?

1 Beğeni

Teşekkürler @fatihemre22 :slight_smile: Hiç kesilme olmadı, hızım da 30 mbps’nin altına inmedi :slight_smile:

1 Beğeni

Hataları takip edin, internet tecrübenizde problem yaratmıyorsa bence problem olmuyordu. Yukarıdaki veriler ile ben ping, kesinti veya sitelerde problem yaşamıyordum. Eğer problem yaratıyorsa bi arıza kaydı açmakta fayda var.

Benim öyle kullanmamın sebebi iç tesisat yok, direkten siyah kablo ile hizmet alıyordum, hız kötü değildi ekip çağırıp ankastre değiştirmekti, port incelemekti uğraş istiyordu vaktim yoktu.