Hız problemi yaşıyorum. Bursa Balat

Herkese iyi günler. 75mbit’ e kadar olan evde internet paketini kullanıyorum. 1 ay önceye kadar yaklaşık 65mbit hız alıyordum. 1-2 hafta önce geceleri (özellikle 01:30 civarı) internetim kesilmeye başladı. Destek talebi oluşturdum ve bu sorunum çözüldü. Fakat hızımın 45-50mbit civarına düştüğünü farkettim. Yeniden destek talebi oluşturdum. Türk Telekom saha ekibine arıza iş emri verdiklerini ve 36 saat içinde sorunla alakalı işlemin tamamlanacağını söyleyen bir geri bildirim aldım. Şu an internetim kesik ve 36 saat boyunca gelir mi gelmez mi bilmiyorum. Destek talebi oluşturduğuma pişman olmadım desem yalan olur. İşim gereği online görüşme yapmam gerekiyor. Ne yapacağım konusunda bir fikrim yok.

Bu bekleme süresi içinde modeminize gelen kabloları modem tarafından başlayarak kademeli olarak kontrol edin. Bunun dışında yapılabilecek bir şey yok maalesef. Telekom ekipleri iş yoğunluğuna göre müdahale edeceklerdir. Umarım arızanız kısa sürede çözülür.

Az önce aradılar. Arızanın ankastre kutusundan kaynaklandığını söylediler. Bu işi yapan ekip 2016 senesinde evime gelip “Sizin 11mbit’ten fazla almanız fiziksel olarak imkansız” demişti. O zamanlar 16mbit alıyorken hızım 8’e düşürülmüştü. Gözüme baka baka yalan söylediler. TurkNet’ e geçince 65mbit interneti gayet sorunsuz alıyordum.

Fakat burada da sorunlar başladı. Geceleri 01:30 ya da 02:30 deyince internetimi kesecekler, sonra bir bakacağım internet hızımın çeyreği gitmiş, üstüne bir de “isterseniz ücreti karşılığında ekip gönderelim” diyecekler. Yahu diyorum 1 hafta önce böyle bir sorun yoktu. “Belki geçen hafta bozuldu” diye cevap geliyor.
Aynı yalanları tekrar duymaya başladım. Türk Telekom’a inansaydım belki de evdeki tesisatı da duvarları kıra kıra yenileyecektim. Bir destek talebi daha oluşturacağım. Aynı zırvayı duyarsam bu sefer hattı değiştireceğim.

1 Beğeni

DSL’de hızınız düşebilir. Daha önce DSL kullanmayan iki komşu DSL kullanmaya başlar, sizin de hızınız düşer. Modeminizin DSL hat değerlerini paylaşırsanız, yorumda bulunulabilir.

Umarım doğru şeyi paylaşmışımdır.

Merhaba

Line Atlenuation : Hat zayıflaması dediğimiz yani DSL kablonun sorunlu olduğunu ve kabloyu kontrol etmeniz gekiyor. Alt yapı sorgulaması yapar mısın.

Kusura bakmayın siteye henüz üye olduğum için neyi nasıl yapacağıma dair çok bir fikrim yok. TurkNet’in kendi sitesindeki alt yapı sorgulamasından mı bahsediyorsunuz?

Mesaj olarak ilet @caner

Kurallara uyuyorum sadece

Evet. Orası olabilir veya daha detaylı çıktı veren
burada sorgulama yapınca gelen sonuçlardan altyapınızın fiber mi bakır mı olduğu da anlaşılabiliyor.

image

TurkNet sitesinde sorgulattığım zaman
Önerilen Paket:
Özgür İletişim 50 Paketi

Aslında TurkNet’teki değerler de buradaki gibi TT kaynaklı veriler. Bu tablodaki değerler, mesafeye oranlanmış teorik değerleri içeriyor. Normalde sorunsuz (0’a yakın zayıflama değeri; sizinki gibi 10-30 arası değil) bir iç tesisat ile 80 Mbps’e kadar bağlanabilirsiniz. Ancak bağlı olduğunuz sokaktaki o beyaz dolaba çok fazla abone bağlıysa, teorideki değerler aldatıcı olur.

TurkNet %90 doğru söylüyor altyapı sorgulama sonucunda. (Bende 75, bazen 88 diyordu, 100 alıyorum mesela, ucu ucuna)

Yukarıda CK_Last’in de belirttiği gibi, eğer yapabiliyorsanız iç tesisatınızı işi iyi bilen bir elektrikçi ile yenilemeyi deneyin. Hattınızın kapasitesini sonuna kadar kullanabilirsiniz. (Orada ölçü, zayıflamanın olabildiğince 0’a yakınlaşması olmalıdır. Zayıflama 0’a yakınlaştıkça, SNR Margin artacak, aldığınız hız da artacaktır)

1 Beğeni

Anladım, teşekkür ederim.

Sıfıra yakın olamaya biliyor bazen bu uzaklık meselesi yada TT kablosunun durumuna bağlı olarak değişe biliyor.

1 Beğeni