Hız Problemi Ve Sürekli Kopan Bağlantı

Ben yaklaşık 6 ay önce askere gitmeden önce stabil ve 100 mbsp in tamamını alabildiğim bir internetim vardı. Ne zaman askerden geldim hızım 30 mbps lere düşmüş çok uğraştık destek kayıtları ile falan ama sorunun Türk Telekom’ dan kaynaklandığı ile kaldık ortada :slight_smile: Şuan da Atlak Bağlantı hatası ile sürekli kopma yaşıyorum 5 dakika var 10 dakika yok bir gidiyor bir geliyor. Hiç stabil bir internetim yok ben bu durumdan inanılmaz derecede sıkıldım artık sürekli destek kaydı aç bekle Türk Telekoma haber verilsin onlar baksın sonra hata sizden kaynaklı desinler sonra da bir önceki destek kaydında sizden gelen ekiplerin hatanın benden kaynaklanmadığını söylemişlerdi demem üzerine bulunduğunuz bölgedeki Türk Telekom çalışmıyor şikayet edebilirsiniz yanıtları inanılmaz can sıkıcı olmaya başladı. Yetkili birisi her ne önlem alınacaksa gerekli yerlere kendi iletesin benim sıkıntılarımı artık.

1 Beğeni

Merhaba, hat değerlerinizi paylaşabilir misiniz?

Destek kaydı açıp yerinde destek ekibi talep edin. Eğer bu şekilde direkt yerinde destek ekibi ile başlar iseniz süreci biraz daha kısaltırsınız. Sorun ile ilgili olarak destek kaydı üzerinden gelen bilgileri dikkate alın. Mümkünse bizimle de paylaşın beraber neler yapabiliriz bakalım.

Ettik yerinde destek ekibide geldi benden kaynaklanmadığını Türk Telekom ne kadar veriyorsa size o kadar geliyor sizde sıkıntı yok dediler. Hocam ben sürecin sığlığından şikayetçiyim. Açıyorum destek kaydını 2 güne dönüyorlar Türk Telekom’a iletildiye dönüyor, 2 günde öyle geçiyor ekipler çalışmalarını sürdürüyor bilgi gelince tekrar bilgilendireleceksiniz deniyor, sonra hatanın Türk Telekom’dan kaynaklandığı sonucuna ulaşılıyor destek kaydınız çözüldü onayınızla kapatılacaktır denilip olay bitiyor. Kim geldi neyin çalışması yapıldı hiçbir şey yok ortada.

Emin değilim ama daha dolabından regletlere veya regletten sizin eve gelen kabloda çok sıkıntı var tt kaynaklı ise TT müdürlüğüne başvuruda bulunman gerekli değiştirirler kabloyu

Sinyal ve hat zayıflaması oldukça yüksek görünüyor bu durumda düşük hız almanız çok doğal. Gelen ekip reglet üzerinden ölçüm yaptı mı? Yaptıysa eğer orada gördüğü değerlerin bir fotoğrafı ya da destek kaydına eklenmiş, görebileceğimiz hali var mı?

Hocam hat zayıflaması 20 altında ise çok iyi. Snr değeri 10’un altında olmaması gerekiyor.

17 db zayıflama iyi bir değer değil olsa olsa kötünün iyisi denebilir. Hat zayıflaması çözülmeden desteklenen hızı almak mümkün değildir ve stabil bir bağlantı kurulamaz. 1-5 db hat zayıflaması olan bir hat için örnek vermek gerekirse 2-3 db snr değeri ile bile stabil bağlantı kurulabilir.

Hocam 20 dB altı gayet iyi.

Neden iyi olmadığını size örnek vererek açıkladım ve bu yüzden ilk mesajımda özellikle reglet ölçümünü sordum. Eğer reglete gelen bağlantıda bu şekildeyse port arızası olabilir veyahut altyapı sağlayıcının hattı yenilemesi ya da bölgesel kapasite artırımını beklemek dışında çözüm yok maalesef. Attığınız fotoğraf adsl için incelenmiş ve teorikte kabul edilebilir ancak pratikte doğru değil çünkü vdsl ile adsl in uzaklığa göre kapasitesi farklılık gösterir.

Bu gösterilen tablo teoride gerçekte 8 ile 10 dB üzerinde crc ve fec hataları başlar 15 üzerinde kopmalar olur daha fazlasında saten stabil bir internet söz konusu olmaz.

Altyapı sorgu sonucunda ne çıkmıştı. Veya farklı bir altyapı sorgu sitesi üzerinden sorgulama yapar mısınız?

Hocam geçen yaptım 100 çıktı . Sürekli değişiyor vallahhi.