Hız limitinin kaldırılması

Merhaba,
Hattıma 51 Mbit tanımlı idi. 46-48 Mbps alıyordum. Sistemde altyapının 71 Mbps olduğu görünüyor.

Aralık ayında DSL kilidinin kaldırılmasını talep ettim. Cevap olarak : “Bölgesel alt yapınız en fazla 70mbps hızı destekler durumda görünüyor ve şuanda modeminize 60mbps hız ulaştı.”
Sonuç : Hız 54 lere çıktı.

Şubat başında tekrar başvurdum, “en üst seviyeyi tanımlayın görelim hat kaldırıp kaldırmadığını” ve arandım : “Yaptığımız görüşmede DSLAM kilidinin kaldırılması durumunun mümkün olmadığını ve bu kilidin bölgenizde altyapısını kullandığımız Türk Telekom tarafından belirlendiğini aktardım.”

Hadi dedik eyvallah.
Az önce bir hız teti yaptım. Hız 67 Mbit çıktı. TurkNet online işlemler teknik bilgiler sayfasından da 69.99 Mbps tanımlandığını gördüm. Şaşırdım, zam ile limit kaldırıldı heralde dedim. Teyit için modemi açıp kapadım ve sonuç. Tekrar 54 Mbps
Hız testleri : Alttaki öncesi, üstteki modemi tekrar başlattıktan sonra.
image

Hat değerleri : Alttaki öncesi, üstteki modemi tekrar başlattıktan sonra.
TurkNet online işlemler teknik bilgiler sayfasından 56.9 Mbps tanımlı.

Hat destekliyor, yapamıyoruz, edemiyoruz neden bu ısrar anlamış değilim.

Merhaba, hat değerlerinizi incelediğim zaman hat zayıflamanızın yüksek olduğunu ve marjin değerlerinizin düşük olduğunu görüyorum.

Hat zayıflamanızın yüksek ve marjin değerlerinizin değerleriniz düşük olduğu için internet hızınızda düşüşler ve istediğiniz hızlara ulaşamama gibi durumlar yaşamanız normal hatta kopmalarda yaşayabilirsiniz.

  • Upload kısmında hat zayıflamanız 20’nin üzerinde olduğu için upload’da sorun yaşamanız muhtemel.
  • Download kısmında marjin değeleriniz 10’un altında olduğu için kopmalar ve kararsız hızlar yaşamanız muhtemel.

Hat zayıflaması ve marjin düşüklüğü şu sebeplerden kaynaklanabilir:

  • Modeminize gelen kablonun veya ankastredeki kablonun ucunun paslı olması.

  • Modeminize gelen kablonun kesik veya ekli olması veya kablonun yamuk olması.

  • İç tesisatın eski olması veya iç tesisatta sorun olma olasılığı.

İç tesisatınızı, Destek kaydı oluşturarak TurkNet yerinde destek ekibi isteyerek iç tesisatınızı kontrol etmelerini sağlayabilirsiniz.

Yerinde destek ekibi ücretli diye biliyorum fakat sorun tespit edemezseler sizden ücret temin etmiyorlar fakat sorun tespit ederseler sizden ücret temin edeceklerdir fakat fiyat konusunda bilgim yok.

1 Beğeni

Merhaba,
İç tesisat ile ilgili olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim. Binaya ait herhangi bir tesisat kullanılmıyor. Türk Telekom’un kablosu direk bina dışı ufak kutudan modeme gelip modemin girişinde sadece rj11 için ek oluyor. Kablonun bir ucunu telekom kutuya bağlıyor, diğer ucunu modem girişinde RJ45 için ek yapıyoruz ve direk modeme giriyor. Telekom 1 kez de bu kabloyu yeniledi ve iç taraftaki RJ45’ide sağ olsun kendi ek yapıp modeme bağladı. Kablolar ilk gün çekildiklerindeki performansı ne ise o performansta devam etti. Sonradan oluşan bir durum değil.
Bu yüzden bina dışındaki kutu yada kutudan öncesinde olabilecek benim sorumluluk alanımda olmayan bir kayıp söz konusu.

Tesisatı geçersek,

Kompalar, evet Keenetic modem ile kopmalar yaşıyordum.
TP-Link ile bir sıkıntım yok. Ara ara kontrollerimde online süresini 1 hafta civarı olduğunu görebiliyorum. Bunu modem ve online işlemlerden gözlüyorum.

Bunlarla ilgili bir sıkıntı olmadığı açık.

biraz değişik bir çözüm olacak ama biyerden vodafone h300s temin edebilirmisiniz?
internette 150-200 tlye bulabilirsiniz.
bu cihaz hız sorununuzu kısmen çözecek

bu arada arkadaşların dediği gibi hat değerleriniz kötü.
snr çok düşük hat zayıflamanız yüksek.
kabine mesafeniz 100metrenin üstünde.

Buradan altyapı sonucunuzu kontrol edip paylaşır mısınız?

Bende de buna benze bir sorun oluyor. Altyapım 67 mps desteklediği gösteriliyor. Bana 60 mps geliyor. Ancak gece internet 1-2 dk gidiyor. Ben TT ikende böyleydi galiba bakım yapıyorlar. Sonra bir bakıyorum hızım 80 mps olmuş. SNR 2’ye düşmüş ama hat zayıflamam vs. Hepsi 0. Zaten kendim kullanırken de kopma vs. Yaşamıyorum. Modemi kapatıp açınca 58-60 arasına düşüyor. Galiba hattın zarar görmemesi için min. 8 snr de alınacak Max hızı gönderiyorlar.

Merhaba, aynı sorun bende de var, daha önceden+80mbps hız alan ben, daha sonradan 60mbps düşürüldü, bi ara elektrik gitti gece, tekrardan 80mbps oldu, fakat modemi kapat aç yaptıktan sonra hızım tekrar düştü, arkadaşla birebir aynı şeyleri yaşamış olmam soru işareti? Ve aynı şeyi turknetli yaptığım arkadaş da yaşadı, bunları birden fazla kişi yaşayınca bir soru işareti kalıyor akıllarda, başka iss lerde sorgulama yaptığım zaman hâlâ 80mbps alabileceğim görünüyor iken, TurkNet benim hızımı düşürdüğünü düşünüyorum

TurkNet neden sizin hızınızı düşürsün? Yani bu işlem TurkNet e ne gibi bir yarar sağlayacak?

Niye o zaman bu kadar arkadaşın başına aynı anda bu sorun geldi? Hepimiz mi aynı dertten muzdarip oluyoruz

bende sizin gibi sürekli değişen snr ve hızdan şikayetçiydim. sorun çözülmedi.

Elektrik kesildiğinde yaşıyorsunuz bu problemi ama? Tekrar sizin fikrinizi merak ettiğim için soruyorum TurkNet böyle bir şey ile uğraşıp ne gibi bir avantaj elde edebilir?

1 Beğeni

Bakın, ben eskiden sürekli sabit 80mbps hız alıyordum, son 2 aydır 60mbps ye düşürüldü, bunun bahanesi de bakır kablolama oldu, ardından gece yarısı elektrik gitti ve hızım aniden tekrardan 80mbps ye çıktı, speed test yaptığım zaman tam hız alıyordum eskisi gibi, modemi kapatıp açtıktan sonra otomatik hızım düşürüldü, bende size soruyorum, hızımın düşmesinin TurkNet e ne yararı olabilir?

Bir yararı yok. Bakır kablolar zamanla korozyona uğrayıp kayıplara neden olabilir. Bağlı olduğunuz saha dolabında abone sayısı artmış olabilir. Aynı şekilde binanıza yüksek hız alan yeni aboneler gelmiş olabilir bunlar ortak altyapıda olabilecek şeyler. Yani TurkNet tek tek abonelerin değerlerini kontrol edip hızlarını düşürmek için bir iş yükü kendi üzerine yüklemez. Elektrik kesildiğinde yükselmesinin sebebi de bununla ilgili bazı modemler DSL i erken alır ve internet i hemen verir bazıları ise bir kaç dk sonra. Elektrik kesintisi olduğunda çoğu elektronik cihazlar ve bilgisayarlar elektrik geri geldiğinde açılmayacak şekilde yapılandırılmıştır. Bu sebeple DSL sinyali gelen modemlerin üzerinde bir yük olmayacaktır. Bu da genel hızın yüksek olmasına sebep olur. Umarım açıklayıcı olmuştur.

Elektrik gidip geldiğinde ilk sizin modem dsl bağlantısı sağlamış o yüzden hız yüksek çıkmış. Sonra diğer kullanıcılarda aktif oldukça dolap yükü artıyor ve siz de snr düşmeye başlıyor

Görüntü aşağıda

image

Verdiğiniz linkten sorgumda sonuç bu.

(TurkNet’ten sorgulatırsam 50 Mbit sonuç çıkıyor. :slight_smile: Çünkü ilk bağlantı bu hızla yapılmıştı. Alt kattaki komşu için sorgulatırsam TurkNet 71 Mbps diyor. Burada bir şeyler söz konusu.)

Online işlem merkezi tarife paket adımından bir destek kaydı açıp 75 mbps paketine geçmek istediğinizi belirtin.

İlk talebimde temsilci gerçekleştirmiş.

1 Beğeni