Ağustos ayında dolaplar aktif oldu ve 10 gün önceye kadar erişilebilir hız 115-116 gösteriyordu. şimdi ulaşılabilir hız 70 lerde geziyor. sınırda bağlandığından sürekli kopuyor.
destek no:47487229
VDSL Port Details Upstream Downstream
Line Rate: 8.331 Mbps 73.058 Mbps
Actual Net Data Rate: 8.192 Mbps 72.948 Mbps
Trellis Coding: ON ON
SNR Margin: 26.8 dB 8.2 dB
Actual Delay: 0 ms 0 ms
Transmit Power: 8.4 dBm 13.9 dBm
Receive Power: -2.8 dBm 4.1 dBm
Actual INP: 0.0 symbols 0.0 symbols
Total Attenuation: 11.2 dB 9.7 dB
============================================================================
VDSL Training Status: Showtime
Mode: VDSL2 Annex B
VDSL Profile: Profile 17a
Traffic Type: PTM Mode
Link Uptime: 0 day: 0 hour: 28 minutes
VDSL Port Details Upstream Downstream
Line Rate: 8.331 Mbps 73.058 Mbps
Actual Net Data Rate: 8.192 Mbps 72.948 Mbps
Trellis Coding: ON ON
SNR Margin: 26.8 dB 8.2 dB
Actual Delay: 0 ms 0 ms
Transmit Power: 8.4 dBm 13.9 dBm
Receive Power: -2.8 dBm 4.1 dBm
Actual INP: 0.0 symbols 0.0 symbols
Total Attenuation: 11.2 dB 9.7 dB
Merhaba, aşırı yüksek kullanımdan dolayı SNR zayıflaması, CRC sıklığı olmuş, normal ve simetriğe yakın bir zayıflama var. İç hattımızı kontrol ettirelim.
Saha dolabı mesafeni öğrenebilir miyiz?
SNR ve mevcut hız değeri 100 metreye göre normal tabi, bu durum bölgede ki kapasiteyle de alakalı olabiliyor ama zayıflama değeri simetrik yani bağlantısal bir durum olabilir. Komşunuzun özellikle VDSL değerleri varsa alabilir miyiz?
Malesef komşulardan bu değerleri isteyebileceğim kimse yok. Bir aydır sorun olmayan ulaşılabilir hızın 115-116 olan hattın birden bu kadar düşmesi. Daha önce hiç crc hatası sorunu da yoktu.
Hizmetiniz kopuyorsa zayıflama kaynaklı bir durum muhtemelen veya CRC sıklığından dolayı hat kaldıramayıp tabiri caizse “cortluyor”. İç hattımızı elekrikçiye bir kontrol ettirelim arada ek, dsl prizi ve splitter varsa kullanmayın. Peki, komşularınız da kopmalar oluyor mu oluyorsa aynı vakitte mi oluyor?
Eski komşuluk ilişkileri ne yazıkki artık yok. Kimseninde 100 mbit kullandığını da sanmıyorum. Saha elemanı ankastreden ölçüm yapmalı. Yada hatta sorunu tespit edip gidermeli.
Yerinde destek ekiplerini talep edin arıza iç hat kaynaklıysa 109TL ücret çıkarılacaktır, tabi yeni kablo tesisatı çekilirse arızayı gidermek için bu ücret artabilir… Ortak çalışma talep edin.