Her gün yaşanan internet kesintisi

Merhaba arkadaşlar.

Birkaç aydır internetim neredeyse her gün kısa süren kesintiler yaşıyor, ve hep aynı şekilde oluyor. Kısa süreli bir kesinti oluyor, internet geri geliyor, hemen sonrasında tekrar gidiyor, bu ikinci kısa süreli kesintiden sonra sonraki güne kadar başka kesinti olmuyor.
Bu konu hakkında sayısız destek kaydı açtım ve bunu söylerken abartmıyorum. Mail kutumda “TurkNet destek” şeklinde arama yaptığımda 82 tane mail çıkıyor. Bunların büyük bir kısmı sadece bu soruna ayrılmıştır.

Yeni modem aldım. Evdeki kabloları Cat6 kablolarıyla yeniledim. 2 kere ekipler gelip kontrol etti, hattımdan kutuya kadar hiçbir sorun olmadığını söyledi ikisi de. TurkNet çalışanları da hiçbir sorun bulamadı, internet 18 saat kesilmeyince “sorun çözülmüştür” dedi ancak elbette sonraki gün yine gitti.
Normalde Türk Telekom destek kayıtlarında sürekli “müşteri sorumluluğunda” şeklinde not bırakıyordu, son kaydımda Türk Telekom ekipleri, dağıtım kutusunda devre değişikliği yaptı. Bu sefer farklı bir şey olunca çözüldü diye sevinmiştim lakin bugün yine internet aynı şekilde arka arkaya 2 kere koptu.

Ben evden çalışıyorum ve artık gerçekten kendimi kaybetmek üzereyim. Tam anlamıyla bir çaresizliğin içindeyim. Farklı bir cevap bulma umuduyla buraya geldim
Teşekkürler

Untitled

Teorik olarak bir sorun gözükmüyor değerlerinizde. Bağlantılarınızda temassızlık, gevşeme olabilir mi? Ankastre bağlantınızı YAK1 ile ve ek, dsl prizi varsa mutlaka kaldırıp öyle kullanmayı deneyin.

Merhaba, bu kesintiler de modeminizin her hangi bir ışığı sönüyor mu veya arızaya geçiyor mu? kesinti sırasında IP bağlantınız kesiliyor olabilir, Temsilciden “Statik IP” talep ettiniz mi veya farklı bir IP tanımlamasını talep ettiniz mi? Kopmalar aynı saatlerde mi oluyor?

Modemin markası nedir

fiziksel olarak hattında sorun gözükmüyor portunda değiştiği için onuda eliyoruz benim aklıma dslam ünitesi geliyor saha dolabında yoğun kullanım varsa ve kapasitesini aşıyorsa kopma yaşanır Telekom ekiplerinin direk olarak saha dolabında sana ayrılan portu ölçüp onunda durumuna bakması lazım modemim yeni hattım yeni çekildi dedin hattın nasıl çekildi işçilik nasıl oldu

Bağlantılarınızda temassızlık, gevşeme olabilir mi?

Aklıma geliyor ama evdeki kablolar yeni çekildi, dışarıdaki de 2-3 sene önce Türk Telekom tarafından çekildi.

Ankastre bağlantınızı YAK1 ile ve ek, dsl prizi varsa mutlaka kaldırıp öyle kullanmayı deneyin.

Arada ek bir bağlantı yok ama ankastre bağlantısını nasıl yapacağımı bilmiyorum

bu kesintiler de modeminizin her hangi bir ışığı sönüyor mu veya arızaya geçiyor mu?

DSL ve internet ışığı sönüyor. Kısa süre içinde tekrar yanmaya başlıyorlar.

Temsilciden “Statik IP” talep ettiniz mi veya farklı bir IP tanımlamasını talep ettiniz mi?

Hayır, deneyebilirim

Kopmalar aynı saatlerde mi oluyor?

Çoğunlukla. Genelde öğlen 11-14 arası oluyor, ama belirli saati yok, bugün akşam 8’de oldu örneğin.

Modemin markası nedir

Tp-Link Archer VR300 AC 1200. Eskiden zyxel vmg3312-b10b kullanıyordum onda da aynı sorun vardı.

hattım yeni çekildi dedin hattın nasıl çekildi işçilik nasıl oldu

Elektrikçi geldiğinde evde değildim ama kabloları yenileme sebebim de bu kesintilerdi, evin içindeki kabloları CAT6 kablolarıyla değiştirdik. Dışarıdaki kabloları da kısa zaman önce Türk Telekom ekibinden biri çekmişti.

Sorun, fiziksel kaynaklı gibi ama farklı bir modem varsa kullanmayı dener misiniz? Şüpheli durum hem DSL, hem İnternet ışığının gitmesi ve "Line Attenuation da “Downstream” kısmı fazla gürültülü…


Elektrikçi ile yapabilirsiniz. Hattınıza giden kabloyu bulmanız gerekir, bili bili ile olabilir veya avometre ile modeminize giden kablonun ucuna akım, voltaj kaynaklı bir bağlantı bağlarsanız kabloların voltaj, akım değerini ölçebilirsiniz ve bulduğunuz 2 damarı ve karşısına çakılı olan 2 damarı ankastreden sökün, uçlarını kesin sonra 2 adet YAK’a toplam da 4 damarı, YAK’ın birine 2 damar, hem iç hattınıza giden ve ankastrenize gelen damar olmak üzere ve diğer 2 damarınızı da aynı şekil de bağlantısını yapın.

Sorun, fiziksel kaynaklı gibi ama farklı bir modem varsa kullanmayı dener misiniz?

Aslında bu modemi yeni aldım, alma sebebim de yaşanan bu kesintilerdi. İki modemimde de aynı sorun vardı ama maalesef başka bir modemim yok.

Elektrikçi ile yapabilirsiniz.

El becerim yok, çağırmak daha iyi gibi :smiley:

Modeminizin modelini paylaşır mısın?

Tp-Link Archer VR300 AC 1200. Eskiden de Zyxel vmg3312-b10b kullanıyordum, bu kopmaların ondan olabileceğini düşünüp Tp-Link modemini almıştım.

1 Beğeni

Versiyon 1.20 olarak mı geçiyor

Arkadaş vmg kullanıyordu. ip ataması yüzünden sürekli gidiyordu .
Kendi Vr300 verdim düzeldi. Kendi modemi gelene kadar ondan kalacak.
Son sürüm yüklü hiç bir sorun yok.

Modem arkasında etiket var ver1.20. ver1.00 yazar
1.00 da hata var diye biliyorum

V1 sanırım. Firmware güncel ama hardware versiyonu V1 olarak geçiyor.

Edit: Etiketinde 1.20 yazıyor.

1 Beğeni

O bendede v1.000000 yazıyor

Etiketinde Ver 1.20 yazıyor

1 Beğeni

En son yazılım. Kopmaması lazım aslında öyle bi modem değil. Sitesinde yok kendi içinde

Bunların sorunu çözeceği yok. 4 ayı geçti bu kesintiler, ne sorunmuş arkadaş. Malum firmanın yolu gözüktü yine.

Son durum nedir, elektrikçi ile müdahale yaptınız mı?

Hocam zamanım olmuyor ki. Bunların tespitini, müdahelesini firma yapsa daha iyi değil mi? Hatta firma değiştireceğim demiştim, yoğunluktan onu bile yapamadım.

1 Beğeni

108 tl firma kendi gönderiyor. Orda sorun yoksa para almıyor. Tt ye baktırıyor

1 Beğeni

Merhaba arkadaşlar, konuyla ilgilendim, elektrikçiyle görüştüm. Çözülmedi. En son destek kaydımda bana bu kesintilerin bakır kablom olduğu için normal olduğu söylendi. 4 aydır yaşıyorum bu sorunu ama bu kadar içime oturan bir cevap almadım. Yine “sorununuz çözüldü” diyip kaydı kapatsalar bu kadar üzülmezdim. Dönüşü olmamak üzere çıkıyorum, hepinize iyi günler dilerim :slight_smile: